"מותו של אלי גונן הותיר אותנו, חבריו, המומים ושמוטי לסתות"

תא"ל (מיל') גונן, מפקד ממר''ם לשעבר, נפטר אתמול (ב') ● מאחוריו קריירה ארוכה בעולמות ה-IT - בצבא ובאזרחות, לרבות בחברות כגון אמדוקס ומטריקס, ובבנקים המרכזיים במדינה

אלי גונן ז"ל.

מאות רבות – עמיתים מצה"ל ומענף ה-IT המקומי, כמו גם חברים רבים – ליוו היום (ג') בצהריים למנוחת עולמים את תא"ל (מיל') אלי גונן, לשעבר מפקד ממר"ם, בבית העלמין בבני ציון. גונן ז"ל, בן 75 במותו, נפטר אתמול מדום לב.

גונן (גולדשטיין) החל את דרכו הצבאית כלוחם ומפקד בחטיבת גולני, שם שימש בתפקיד מ"פ. בהמשך הוא ביצע הסבה לתחום המחשוב .ב-1986 יצא גונן מטעם צה"ל להשתלמות של שנה בחברת DEC (דיגיטל) בצרפת. תוך כדי ההשתלמות הוצע לו לשמש כמפקד ממר"ם והוא קיצר את שהותו בחו"ל. גונן מונה לתפקיד בנובמבר 1987 ושירת כמפקד ממר"ם במשך 4.5 שנים – עד מאי 1992. בטרם יצא להשתלמות, הוא שירת במחצית שנות ה-80' כמפקד יחל"ם – יחידת המחשבים של אגף המודיעין. לפני כן, ובמהלך שירותו, גונן מילא שורה של תפקידים במערך הטכנולוגי של צה"ל.

האיש שאחראי להטמעת המיילים בצבא

כמפקד ממר"ם, גונן ז"ל הוביל את הטמעת מערכת הדואר האלקטרוני של צה"ל, והיה אמון על פיתוח מערכת IT ששימשה לחלוקת ערכות המגן במלחמת המפרץ הראשונה, ב-1991. עוד הוא עסק בפיתוח מערכות IT למתאם פעולות הממשלה בשטחים. גונן קודם לדרגת תת אלוף, והוא היחיד שהיה בעל דרגה זו כאשר שירת כמפקד ממר"ם.

לאחר שחרורו מצה"ל מילא גונן שורה של תפקידים בכירים בענף ההיי-טק הישראלי, בהם כמנכ"ל מג'יק מאז שהצטרף אליה ב-1992 ולמשך חמש שנים. אחר כך הוא שימש כמנהל בבינת, ובהמשך היה נשיא חטיבת הגבייה והתמיכה בלקוחות באמדוקס. עוד ברזומה שלו נמצאת שותפות בסיב"מ.

במילניום הנוכחי גונן ליווה, בין היתר, את אופק – פרויקט המודרניזציה של בנק דיסקונט. לאחר מכן הוא ניהל מטעם החברות EDS ומטריקס את פרויקט המודרניזציה של בנק לאומי (פרויקט חרמ"ש), בתקופת כהונתו של איציק מלאך כמנמ"ר הבנק. בסיום הפרויקט, ב-2009, הטמיע הבנק את מערכת הביטחונות ואת מערכת ניהול פרטי הלקוחות לב.

ב-2010 החל גונן לשמש כיועץ לבנק הפועלים. בין היתר, הוא סייע וייעץ לטיפול בתקלת התוכנה הגדולה שהשביתה את מערכות הבנק, היה ארכיטקט אפליקטיבי, וניהל את פרויקט פיתוח אתר האינטרנט ללקוחות הקמעונאיים ואת פיתוח האתר לאלה העסקיים. ב-2018 הוא הצטרף לצוות ההקמה של תוכנית המודרניזציה של מערכות הליבה של בנק הפועלים, ושימש כיועץ למנהלת התוכנית וכשותף בצוות הניהולי הבכיר.

גונן היה בעל תואר בהנדסת תעשייה וניהול מהטכניון.

הפגישה האחרונה של בוגרי ממר"ם בהשתתפות גונן ז"ל – רק לפני ארבעה ימים

בראיון לאנשים ומחשבים אמר אל"מ (מיל') איציק מלאך, שקדם לגונן בתפקיד מפקד ממר"ם, ולאחר מכן היה משנה למנכ"ל בנק לאומי וראש חטיבת המחשוב, הטכנולוגיה והתפעול בבנק, כי "הכרתי את אלי ז"ל בשנת 1970, כאשר הוא החליט להגיע, לאחר שירות בגולני, למערך המחשבים בצבא. בשל הרקע הזהה שלנו – קצינים קרביים מהשדה שעברו למערך המחשוב – נוצר בינינו קליק אמיתי, מרגע המפגש ועד, לצערי, ליום מותו אתמול. המפגש היה כאשר אני סיימתי קורס תכנות והוא טרם החל את הקורס, ונתתי לו טיפים בנושאי מחשוב".

הוא סיפר כי "לפני ארבעה ימים, ביום ו' האחרון, נפגשנו, חבורה קטנה של בוגרי ממר"ם ובני ובנות זוגם. עשינו זאת כפי שעשינו פעמים רבות, זה עשרות בשנים. התבדחנו על העבר, על ההווה וגם מעט על עתיד המדינה. איש מהנוכחים, כמובן, לא ידע מה יילד יום. הידיעה על מותו בטרם עת של אלי, חברנו היקר זה עשורים, הותירה אותנו – חבורה זו – המומים, כואבים ושמוטי לסתות – עד לרגע זה".

איציק מלאך.

איציק מלאך. צילום: קובי קנטור ז"ל

"אלי ז"ל", אמר מלאך, "צעד במעלה מערך המחשבים הצבאי ולאחר מכן בעולם ה-IT האזרחי, ועשה זאת בהצלחה מרובה. הוא הקים מערכות IT במערך המחשוב הצבאי שהיו מערכות פורצות דרך בשדה הטכנולוגי – במדינה בכלל ובצה"ל בפרט. בין השאר, ניתן למנות את מערכת הדואר האלקטרוני שהוא הכניס לצבא, כמו גם מערכות מבצעיות ומנהלתיות שתמכו בכוחות הלוחמים".

הוא ציין כי "עם סיום תפקידי כמפקד ממר"ם פניתי לאלי, שהיה בחו"ל, בהשתלמות ארוכה מטעם צה"ל. ביקשתי ממנו שיקצר את שהותו מעבר לים ויסכים לבוא ולהחליף אותי בתפקיד. שמחתי שהמשפחה והוא החליטו לשוב ארצה. אלי הפך להיות מפקד ממר"ם מצליח, מוצלח ולא פחות חשוב מכך – משפיע".

"לצד היותו של אלי איש מקצוע מהמעלה הראשונה ופורץ דרך בעולמות המחשוב הצבאי", סיים מלאך, חברו, "הוא היה חבר אמיתי, שיודע גם שירה ונגינה על פסנתר, בעל ואבא לדוגמה ולמופת. הוא יחסר לנו, החברים, מאוד. בשעה קשה זו נבקש לחזק את ידיהן של אהובה, אשתו היקרה, ושל כל משפחת גונן".

תגובות

(20)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה

    מקרי הדום לב במדינה, עוברים כבר כל גבול, ועל פי פרסומי מומחים בחו"ל זה נגרם בגלל חיסוני הקורונה. הגיע הזמן לבדוק את העניין כראוי.

  2. ירמי אולמרט

    המום........ נתקלתי בידיעה רק הבוקר......... הכרתי את אלי ז''ל במה'ד בהיותו איש המיחשוב שם ואני בשני תפקידים - קודם רמ'ח אימונים ובהמשך רמ'ח תו'ל יבשה . אלי היה שם איש המיחשוב , בחור נהדר , שקט , יסודי ויעיל . מותו במפתיע בימים אלה מותירה אותי עצוב וממש המום . מבקש להביא למשפחתו ולכל חבריו הרבים את מלוא תנחומי . יהי זכרו ברוך .

  3. דוד צדוק

    השאיר את חותמו בכל מקום שעבר. תנחומים למשפחתו. מחבריו ללימודי תעשיה וניהול.

  4. איתן וליאורה לוי לוין

    אלי ייחסר לנו באימוני ומפגשי ספיניגג בהולמס פלייס רעננה ... היה עדין נפש וצנוע. ינוח על משכבו בשלום. איתן וליאורה לוין

  5. גבי ש.

    איש יקר ונדיר במקומותינו, ישר דרך, שפיו וליבו שווים, מקצוען אמיתי. יהי זכרו ברוך .

  6. חבר

    איש של אנשים. אמיתי אמין ושאף לעשות טוב יהי זכרו ברוך

    1. מנחם לנדאו

      ת.נ.צ.ב.ה. חבר נאמן מדור המיסדים בממרמ.

  7. אדית

    משתתפים בצער המשפחה. זוכרים אותו. חברים ללימודים בטכניון, אדית

  8. יוסי קודיש

    ברוך דיין האמת - אכן, היה "מענטש", והתייחס לאנשים בגובה העיניים. יהי זכרו ברוך!

  9. רונית בן טוב

    עצוב כל כך 💔💔💔 משתתפת בצער המשפחה והחברים ושולחת תנחומים וחיבוקים מחזקים 💔💔💔

  10. שרון

    משתתף בצער המשפחה. זכיתי לעבוד תחת אלי כשהיה מנכ"ל מגיק. אדם מדהים דוגמא ומופת בניהול באשיות בדוגמא האישית. מלח הארץ. צר לי מאוד לשמוע

  11. דליה פלד

    עצוב מאוד לכתו הפתאומי של אדם בריא ופעיל כמו אלי גונן יהי זכרו ברוך.

  12. יוסי בן ארי

    הכרתי את אלי כשהיה מפקד יחלמ, ונתן לנו שירותי מחשוב בחטיבת המחקר. קסם של אדם. שבה את ליבי בשקט, החיוך והנינוחות שלו. חבל על דאבדין, יהיה זכרו ברוך!

  13. דני מובשוביץ

    היתה לי הזכות ללמד אותו תיכנות כאשר, כ-אל"מ ותיק, ישב בקורס תיכנות ( כמו החיילים הצעירים) למד בחריצות ובנחישות האופינית ולא דרש ולא קיבל אף פריוילגיה. לימים היתה לי הזכות לשרת תחת פיקודו כאשר התמנה למפקד ממר"מ. יהיה זכרו ברוך.

  14. יויו

    אבד איש יקר, ש"השקט שלו דיבר והביע". אנושי - אוהב אדם, באשר הוא אדם. יהי זכרו ברוך!

אירועים קרובים