גם מיקרוסופט מקצצת: פיטרה כאלף עובדים ברחבי העולם

בחברה אישרו אך לא הגדירו את המהלך כקיצוץ אלא כרה-ארגון ● האם באמת חשה הענקית מרדמונד צורך בכיווץ מצבת העובדים ואם כן - איך זה שרכשה חברה ב-70 המיליארד? ● לא ברור אם הפיטורים כוללים את הסניף הישראלי

מצטרפת למגמה הכללית ומפטרת. מיקרוסופט. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

'פיטורים' היא מילה חוזרת ונשנית שנשמעת כיום כמעט בכל תעשיית הטכנולוגיה, בארץ ובעולם. בין החברות המפטרות הטריות ניתן למצוא למשל את אינטל, סנאפ, טיקטוק ורבות אחרות. כעת מצטרפת לגל הפיטורים גם מיקרוסופט, שנראה כאילו אף היא עושה את המהלך מטעמי קיצוץ בהוצאות.

את החדשות פרסם ראשון המגזין Axios, שדיווח אתמול (ב') על הפיטורים ועל נפחם, בהתבסס על מקור אלמוני ויודע דבר. על פי הדיווחים במדיה העולמית, הפיטורים בשורות הענקית מרדמונד כבר חלו ופגעו, כנראה, בפחות מאלף משרות. מיקרוסופט מעסיקה כיום 220,000 עובדים ברחבי העולם כולו, כך שמדובר בפגיעה באחוז זעום מכלל עובדיה. 

דובר של מיקרוסופט אישר את המהלך, שמגיע שלושה חודשים לאחר שהחברה הכריזה על סבב פיטורים שהשפיע על פחות מ-1% מהעובדים. מאידך, בחברה לא אישרו את המספר שפורסם, ובנוסף הכחישו שמדובר בפיטורים שקורם במטרה לבצע צמצום במצבת העובדים, והעדיפו לעדכן כי ענקית הטכנולוגיה בסך הכל עורכת מחדש כמה צוותים שלה ברחבי העולם, במה שנחשב כתהליך נורמלי לחברות, אפילו בזמנים הנוכחיים.

"כמו כל החברות, אנו מעריכים באופן קבוע את סדרי העדיפויות העסקיים שלנו ומבצעים אדפטציות מבניות בהתאם. אנו נמשיך להשקיע בעסק שלנו בשנה הקרובה ונגייס עובדים בתחומי צמיחה חשובים", נמסר מטעם מיקרוסופט.

לא נמסר האם הפיטורים השפיעו או ישפיעו על עובדי החברה בארץ.

בבדיקות רגולטוריות. עסקת אקטיוויז'ן בליזארד-מיקרוסופט.

בבדיקות רגולטוריות. עסקת אקטיוויז'ן בליזארד-מיקרוסופט. צילום: BigStock

ירידה בצמיחת ההכנסות? רכישה ענקית באופק

יצרנית התוכנה הציגה בסיכום הרבעון האחרון צמצום בצמיחת הכנסותיה – שהייתה האטית ביותר מזה יותר מחמש שנים. מדובר בצמיחת הכנסות של כ-10%.

זהו הרבעון החמישי ברציפות שבו נרשמת האטה בהכנסות וזוהי גם הצמיחה האיטית ביותר משנה לשנה מאז יוני 2017.

החברה תודיע על התוצאות החדשות שלה ב-25 באוקטובר. ציפיות השוק הנוכחיות הן שהרווח למניה יגיע ל-2.32 דולר – עלייה פעוטה של 2% בלבד לעומת זו שנרשמה בשנה שעברה.

מאידך נזכיר כי מיקרוסופט רכשה בכ-70 מיליארד דולר את אקטיוויז'ן בליזארד – העסקה הגדולה ביותר בתחום הגיימינג אי פעם וכן הרכישה הגדולה ביותר בהיסטוריה של הענקית מרדמונד. בדיווחים השונים בתקשורת ניתן לראות יותר ויותר גבות מורמות בתהייה במה יועיל למיקרוסופט קיצוץ של כאלף עובדים, למול ההוצאה העצומה שרק הרגולטורים עוד יכולים לעצור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים