עסקת אקטיוויז'ן-מיקרוסופט תעבור בדיקת עומק מהותית באירופה

עסקת הענק - שבה אמורה מיקרוסופט למזג לתוכה, בתמורה ל-69 מיליארד ד', את מפתחת המשחקים - תצטרך להתמודד עם חקירות עומק באירופה וכנראה שגם בבריטניה לא יסתפקו בחקירה הראשונית ויעברו לשלב שני ונוקשה יותר

כללה זכיינות על כותרים לוהטים. עסקת אקטיוויז'ן-מיקרוסופט. אילוסטרציה.

מיקרוסופט (Microsoft) נתקלת בקשיים רגלוטיוריים באירופה סביב רכישת מפתחת המשחקים הענקית אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard) ב-69 מיליארד דולר. בהיותה הרכישה הגדולה ביותר בהיסטוריה של הענקית מרדמונד, וגם הגדולה בתעשיית הגיימינג, הרגולטורים ביבשת עורכים כעת למיזוג בדיקה מדוקדקת במיוחד, כך דיווח באחרונה הפייננשל טיימס.

לפי הדיווח, הרגולטורים הן של בריטניה והן של האיחוד האירופי עומדים לקחת את כל הזמן הדרוש לפני שיתנו אור ירוק לרכישה. הדבר נובע, קודם כל, מהגודל הרב של העסקה ומהשפעתה הצפויה על תעשיית משחקי הווידיאו, ושנית מחששות שהביעו חלק מהמתחרות של מיקרוסופט –  בעיקר סוני (Sony) – מפני המיזוג.

האיחוד האירופי, כך דיווח הטיימס, יפתח בחקירה מעמיקה של הרכישה בשבועות הקרובים. הרגולטורים של האיחוד ינסו לנתח את הנסיבות והפרטים ולהחליט האם מיקרוסופט אינה מפרה את כללי ההגבלים העסקיים של אירופה. על פי התיאור, בניגוד לחקירות אחרות על רכישות קודמות בגזרת ענקיות הטכנולוגיה, הפעם עתידים באיחוד להחמיר בחקירה, משום הסברה של קברניטי האיחוד כי בעבר לא פעלו כראוי כדי לבלום את הצמיחה המוגזמת של חלק מחברות הביג טק, וההחלטה הגורפת שקיבלו לנקוט ביד קשה יותר בעניינן.

מי תזכה בסדרת המשחקים המצליחה? Call of Duty.

מי תזכה בסדרת המשחקים המצליחה? Call of Duty. צילום: BigStock

סוני כועסת בגלל Call of Duty

במקביל נודע כי רשות התחרות והשווקים הבריטית, ה-CMA, שבישרה כבר ביולי כי פתחה בחקירת המהלך של מיקרוסופט-אקטיוויז'ן, עברה לשלב מורכב יותר של חקירתה, זאת לאחר שמיקרוסופט לא הציגה בפניה את ההתחייבויות מטעמה, שהיו יכולות להפיג את חששות הסוכנות הבריטית.

סרצ'ה או'קרול, מנהלת המיזוגים הבכירה ב-CMA, אמרה שאם החששות הנוכחיים של ה-CMA לא יטופלו תוך חמישה ימים, ה-CMA תחקור את העסקה הזו ב"חקירה מעמיקה של שלב 2" כדי להגיע להחלטה שפועלת למען האינטרסים של גיימרים ועסקים בבריטניה.

מוקדם יותר החודש הסכימה מיקרוסופט לכמה ויתורים מול ה-CMA, כדי שרכישת אקטיוויז'ן מטעמה תאושר. אלא שאז סוני – המתחרה המשמעותית של החברה בתחום הקונסולות והגיימינג – טענה כי מדובר בשקר ושהדבר שמיקרוסופט הבטיחה אינו מה שיקרה הלכה למעשה. בנוסף לדבריה, ההצעה של מיקרוסופט לאפשר לה לשמור רק את המשחק Call of Duty בפלייסטיישן למשך שלוש שנים "אינה מספקת ברמות רבות".

"מיקרוסופט הציעה ל-Call of Duty להישאר בפלייסטיישן רק שלוש שנים, לאחר סיום ההסכם הנוכחי בין אקטיוויז'ן לסוני", אמר ג'ים ראיין, מנכ"ל תחום פלייסטיישן בסוני. ראיין הוסיף וטען: "אחרי כמעט 20 שנה של Call of Duty בפלייסטיישן, ההצעה שלהם לא הייתה מספקת ברמות רבות, ולא לקחה בחשבון את ההשפעה על הגיימרים שלנו. אנחנו רוצים להבטיח ששחקני פלייסטיישן ימשיכו לקבל את חווית Call of Duty האיכותית ביותר, וההצעה של מיקרוסופט מערערת את העיקרון הזה".

פיל ספנסר, ראש תחום הגיימינג בשורות הענקית מרדמונד, הבהיר בתגובה שההצעה ל-CMA היא להשאיר את Call of Duty – הזיכיון הגדול ביותר של אקטיוויז'ן בליזארד – בפלייסטיישן במשך חמש שנים בתום ההסכם הנוכחי, ולא שלוש.

פיל ספנסר, מנכ"ל תחום משחקי הווידיאו של מיקרוסופט.

פיל ספנסר, מנכ"ל תחום משחקי הווידיאו של מיקרוסופט. צילום: ויקיפדיה

מיקרוסופט מבטיחה להיות שקופה לרגולציה

כבר בתחילת החודש פרסמה מיקרוסופט פוסט ארוך, החתום בידי ספנסר, ושכותרתו: "משחקים לכולם, בכל מקום: ההשקפה שלנו על רכישת אקטיוויז'ן בליזארד", ובו היא מסבירה מדוע הרכישה העצומה תועיל לגיימרים ומשתמשים בעולם.

בין השאר ציינה החברה בפוסט זה כי: "אנו נמשיך לתקשר עם הרגולטורים ברוח של שקיפות ופתיחות בזמן שהם בוחנים את הרכישה הזו. אנו מכבדים ומקבלים בברכה את השאלות הקשות שנשאלות". החברה הוסיפה והסבירה כי "תעשיית המשחקים כיום חזקה ודינמית. מובילי התעשייה, כולל טנסנט (Tencent) וסוני, ממשיכים להרחיב את ספריות המשחקים העמוקות והענפות שלהם, כמו גם מותגי בידור וזכיונות אחרים, מהם נהנים שחקנים בכל מקום. אנו מאמינים שבדיקה יסודית תראה שהשילוב של מיקרוסופט ו-אקטיוויז'ן בליזארד יועיל לתעשייה ולשחקנים".

ספנסר קינח וסיים את דבריו בניסוח מרגיע, לפחות לכאורה, והבטיח: "לכל השחקנים ומפתחי המשחקים שם בחוץ, אתם נשארים במרכז כל מה שאנחנו עושים, ואנחנו נמשיך להקשיב למשוב שלכם ולעשות כל שביכולתנו כדי לטפח את התעשייה הזו שכולנו אוהבים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים