עסקת אקטיוויז'ן-מיקרוסופט תיבחן על ידי הרגולטור הבריטי

רשות התחרות והשווקים הבריטית הודיעה שהיא בוחנת את העסקה המתוכננת, בשווי 69 מיליארד דולר - רכישת חברת משחקי וידיאו הגדולה בהיסטוריה ● גם באוסטרליה ובארה"ב העסקה בבדיקה רגולטורית

עדיין רחוקה מלהתממש. עסקת אקטיוויז'ן בליזארד-מיקרוסופט.

ארגון הרגולציה הצרכני המוביל בבריטניה, רשות התחרות והשווקים, ה-CMA, הודיע אתמול (ד') כי הוא בוחן את הרכישה המתוכננת של אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard) על ידי מיקרוסופט (Microsoft) – בתמורה ל-69 מיליארד דולר.

הרגולטור של בריטניה אישר באמצעות ציוץ בטוויטר כי הוא יבדוק את פרטי המיזוג, והאם הוא עלול ליצור בעיה צרכנית במדינה. "נשקול אם גיימרים עלולים לשלם מחירים גבוהים יותר, עם פחות מבחר או איכות נמוכה יותר", נכתב בציוץ.

כזכור, בינואר האחרון נודע כי חברת הטכנולוגיה מרדמונד רוכשת את ענקית הגיימינג, האחראית למשחקים פופולריים מאוד, כגון Call of Duty וקנדי קראש. 

מיקרוסופט אמרה כי היא מקווה שהמהלך לרכישת אקטיוויז'ן יושלם מתישהו בשנת הכספים 2023.

בהמשך החלו שלל פרסומים ובדיקות סביב עסקת הענק, שכן מדובר במהלך הגדול ביותר עד כה של הענקית מרדמונד בתחום הגיימינג הרותח, לאחר שבשנים האחרונות היא רכשה חברות נוספות בתחום בסכומים הרבה יותר קטנים. על פי מיקרוסופט, רכישת אקטיוויז'ן בליזארד תהפוך אותה "לחברה השלישית בגודלה בעולם הגיימינג, אחרי טנסנט וסוני".

חששות רגולטוריים רבים

המיזוג הדרמטי מעורר חשש אצל רגולטורים רבים – בארה"ב סנאטורים הביעו חששות מעסקת מיקרוסופט-אקטיוויז'ן ונציבות הסחר הפדרלית, ה-FTC, בוחנת כבר את העסקה העצומה. גם נציבות התחרות והצרכנות האוסטרלית בודקת את כשרות המהלך, וכל זאת בחשש לריכוזיות יתר ופגיעה בתחרות.

כעת, כאמור, נודע כי גם בממלכה המאוחדת ה-CMA מודאג. הרגוטור הזמין הערות ציבוריות בנושא, שיקבל במהלך החודש, וקבע את ה-1 בספטמבר כמועד אחרון שעד אליו יקבל החלטה ראשונית בנדון. 

בתגובה אמרה ליסה טנזי, סגנית נשיא תאגיד והיועצת הכללית של מיקרוסופט, כי החברה מוכנה לשתף פעולה באופן מלא בחקירת ה-CMA, כך דיווחה רויטרס. "אנו מחויבים לענות על שאלות הרגולטורים ובסופו של דבר מאמינים שבדיקה יסודית תסייע לסגירת העסקה בביטחון רחב, ושהיא תהיה חיובית לתחרות", אמר טנזי בהצהרה מטעמה שנשלחה במייל.

אקטיוויז'ן בליזארד טרם הגיבה לתקשורת בעניין החקירה של ה-CMA.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים