ארה"ב: סנאטורים מביעים חששות מעסקת מיקרוסופט-אקטיוויז'ן

מיקרוסופט אמורה לרכוש את חברת הגיימינג בכמעט 70 מיליארד ד', אך סנטורים טוענים שהמיזוג ייגרום לבעיות בשוק התעסוקה ובתחרותיות במשק ● בובי קוטיק, המנכ"ל, ותרבות החברה הרעילה שהנהיג, מטרידים אותם במיוחד

עדיין רחוקה מלהתממש. עסקת אקטיוויז'ן בליזארד-מיקרוסופט.

העסקה בין מיקרוסופט לאקטיוויז'ן בליזארד, לפיה הראשונה תשלשל לכיסי בעלי המניות של השנייה כ-69 מיליארד דולר, ממשיכה לספוג אש כמעט כצפוי. הפעם מדובר בפנייה של 4 סנאטורים ל-FTC בה הם מביעים את דאגתם מפני התהוות העסקה בפועל – כשתאריך היעד, כזכור, הוא לקראת סוף 2023.

ארבעת הסנאטורים, שלושת הדמוקרטים אליזבת' וורן, קורי בוקר ושלדון ווייטהאוס, יחד עם ברני סאנדרס, שמגדיר עצמו כעצמאי, טוענים שהמיזוג הזה יגרום קודם כל – כמו כל מיזוג ענק למעשה – לבעיות בשוק התעסוקה ולתחרותיות בשוק, והם מביעים חשש שמאות משרות, אם לא יותר, יימחקו ויגרמו לאנשים רבים להתחיל לחפש עבודה בשוק שבו מיזוגים רבים גורמים לירידה בהיקף המשרות.

חייב להיות מפוטר. מנכ"ל אקטיוויז'ן בליזארד, בובי קוטיק.

חייב להיות מפוטר. מנכ"ל אקטיוויז'ן בליזארד, בובי קוטיק. צילום: מתוך פליקר

הטרדה מינית מקובלת על מיקרוסופט?

אבל הדאגה העיקרית שמביעים ארבעת הסנאטורים היא לגבי הישארותו על של מנכ"ל אקטיוויז'ן, בובי קוטיק, על כסאו על להבשלת העסקה בפועל, כשלאחר מכן ייתכן שהוא ישתלב במיקרוסופט עצמה או יזכה למצנח זהב, וזאת מעבר לבונוס הענק שיקבל. לטענתם, הישארותו מראה שהתרבות הארגונית של אקטיוויז'ן, שכזכור הואשמה ואף שילמה על תופעות של אפליית והטרדת נשים, נותרה כמות שהיא ותימשך, וכנראה גם מקובלת אצל הרוכשת העתידית.

"אנחנו מודאגים מאוד מהמיזוגים בתעשיית הטכנולוגיה ומהשפעתה על העובדים", נכתב במכתב. "חוסר האחריות הזה, למרות שבעלי המניות, העובדים והציבור קורא לקוטיק להיות אחראי לתרבות שהוא יצר, תהיה תוצאה בלתי מתקבלת על הדעת של הרכישה המוצעת בידי מיקרוסופט".

במכתב הם מבקשים מהרשות לתחרות להתייחס לדרישה של עובדי החברה לפטר את קוטיק, בגלל החשיפה של אירועי הטרדה והאפליה, וכן דורשים ממנה להתנגד לעסקה, אם אכן יתברר שהיא מרעה את היחסים בין העובדים לחברות.

"זוהי עסקה משכנעת לכל מחזיקי העניין, כולל עובדים. אנחנו מאמינים שאקטיווזי'ן בליזארד תמשיך להתקדם בהיבט של ההתנהגות הבלתי הולמת, ואנו מחויבים להתקדמות נוספת לאחר סגירת העסקה", מסרה מיקרוסופט בתגובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים