אקטיוויז'ן הגיעה להסדר ב-18 מיליון ד' בתביעת ההטרדה המינית נגדה

ענקית המשחקים ונציבות שוויון הזדמנויות בעבודה של ארה"ב הסכימו שהחברה תיצור קרן פיצויים עבור קורבנות הטרדה ואפליה, בה יושקע הכסף ● לפני החברה יש עוד תביעות באותו עניין ממש, כולל ממשפחת עובדת שהתאבדה

ניסתה להגביל את שכר השחקנים בליגות המשחקים

אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard), הידועה בזכות משחקי הווידיאו האיקוניים שלה, נלחמת במספר האשמות על הטרדה מינית ותרבות ארגונית רעילה, שהתרחשו, לכאורה, תחת הנהגתו של המנכ"ל שלה, בובי קוטיק. המאבקים הללו נמצאים על רקע הודעתה של מיקרוסופט מינואר האחרון כי היא רוכשת את אקטיוויז'ן בליזארד תמורת 68.7 מיליארד דולר.

השבוע הגיעה החברה להסכם באחת התביעות הללו, שאותה הגישה נגדה נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה של ארה"ב, ה-EEOC.

EEOC, שחקרה האשמות על הטרדה מינית, אפליה ונקמה באקטיוויז'ן במשך שלוש שנים, מצאה בין השאר בחקירתה כי החברה לא נקטה באמצעים מתקנים ומונעים לגבי תלונות על הטרדה מינית, כך צוין בהגשת התביעה מציגה לבית המשפט המחוזי בארה"ב במחוז המרכז של קליפורניה ב-2021.

בתלונתה ה-EEOC האשימה את אקטיוויז'ן בתרבות רעילה כללית וגם באפליית נשים בשכר ובקידום ואפליית עובדות בהריון.

במקרה הזה הצליחה אקטיוויז'ן להשיג הסדר, והתחייבה ליצור קרן של 18 מיליון דולר, כדי לפצות את התובעים הזכאים, כך מסרה החברה בהצהרה. בנוסף הצהירה כי היא ממנה יועץ צד שלישי לפיקוח ולסקירה של נהליה, שממצאיו ידווחו באופן קבוע לדירקטוריון וכן ל-EEOC.

במסגרת ההסדר ממשיכה אקטיוויז'ן להכחיש רשמית כל עוולה. עם זאת, מי שעבד בחברה לאחר ספטמבר 2016 וסבור שהוטרד או הופלה לרעה, יהיה זכאי להגיש בקשה לחלק מהתשלום המזומן שנצבר בקרן. הפונים יידרשו עם זאת לחתום על מסמך ויתור על זכויותיהם לכל פיצוי כספי או סעד אחר בתביעות אחרות בנדון.

דוברת EEOC, ניקול סנט ז'רמן, אמרה כי הסוכנות מרוצה מכך שההסדר יאושר.

בירך על ההסדר. מנכ"ל אקטיוויז'ן בליזארד, בובי קוטיק.

בירך על ההסדר. מנכ"ל אקטיוויז'ן בליזארד, בובי קוטיק. צילום: מתוך פליקר

קוטיק: "אסיר תודה לעובדים ששיתפו באומץ את חוויותיהם"

"אישור ההסדר הזה על ידי בית המשפט הוא צעד חשוב כדי להבטיח שלעובדים שלנו יהיו מנגנוני הגנה אם הם מתמודדים עם כל צורה של הטרדה או אפליה", המנכ"ל קוטיק ללוס אנג'לס טיימס.

"אין מקום בשום מקום בחברה שלנו לאפליה, הטרדה או יחס לא שוויוני מכל סוג שהוא, ואני אסיר תודה לעובדים ששיתפו באומץ את חוויותיהם", צוטט מנכ"ל החברה, קוטיק, בהצהרה. "אני מצטער שמישהו נאלץ לחוות התנהלות לא הולמת, ואני נשאר בלתי מתפשר במחויבות שלי להפוך את אקטיוויז'ן לאחד ממקומות העבודה המכילים, המכובדים והמכבדים ביותר בעולם", הוסיף והבטיח קוטיק.

 


נזכיר כי עובדים בחברה שהפגינו נגדה בגלל פרשיות ההטרדות המיניות הללו פרסמו קריאות למנכ"ל קוטיק להתפטר. אלא שבמסגרת העסקה של החברה ורכישתה בידי מיקרוסופט, קוטיק יישאר מנכ"ל אקטיוויז'ן בליזארד וידווח לפיל ספנסר, מנהל עסקי Xbox, קונסולת המשחקים של מיקרוסופט. לפחות בשלב הראשון. בנוסף, מנכ"ל אקטיוויז'ן בליזארד יקבל 390 מיליון דולר בעקבות רכישת חברת הגיימינג שלו בידי מיקרוסופט, כך הוכרז חודשיים בלבד לאחר שהעובדים דרשו את פיטוריו על רקע הטענות לתרבות סקסיסטית לא הולמת.

בשבוע שעבר מסרה החברה כי היא ממשיכה לעבוד עם הרגולטורים על טיפול ופתרון התלונות שקיבלה מעובדים נוספים, כולל תלונה "טרייה" מתחילת מרץ הנוכחי, שהגישה לבית המשפט העליון בלוס אנג'לס משפחתה של קרי מויניהאן, עובדת לשעבר, שמתה כתוצאה מהתאבדות. מויניהאן, שהייתה מנהלת הכספים בחברה, הושפעה, כך טוענים הוריה בתביעה, מההטרדה שחוותה מצד המנהל שלה, שהייתה גורם משמעותי בנזק שנגרם לה, שהגיע לשיאו הטראגי במותה בגיל 32 מההתאבדות.

סקסיזם ותרבות בני מהאחווה בחברות. אילוסטרציה.

סקסיזם ותרבות בני מהאחווה בחברות. אילוסטרציה. צילום: BigStock

"תרבות הבנים מהאחווה, הפוגעת בנשים"

כזכור, החל מהקיץ האחרון הוגשה נגד ענקית המשחקים – שעומדת מאחורי פיתוח כותרים לוהטים בתחום המשחק, כמו World of Warcraft ו-Call of Duty – סדרה של תביעות משפטיות בנדון. מחלקת התעסוקה והשיכון של קליפורניה, ה-DFEH, תבעה את החברה על טיפוח תרבות מקום עבודה של אפליה על בסיס מגדר ו"הטרדה מינית מתמדת" נגד עובדות. תביעה זו עוד לא הגיעה לסופה.

לכל אלו התווספה ממש באחרונה, ב-22 במרץ, תביעה אחרת – במקרה זה אקטיוויז'ן וחמישה עובדי הזרוע שלה Blizzard Entertainment הם היעד לתביעה החדשה, שהוגשה בשמה של עובדת בחברה שטענה כי חוותה הטרדה מינית ואפליה, וקיבלה תגמול, אך כעת מבקשת להגיע גם לערכאות עם תלונתה, כך דיווח בלומברג.

העובדת המדוברת, שכונתה בשם הבדוי הגנרי ג'יין דו על ידי עורכת הדין שלה, ליסה בלום, התייצב לראשונה בדצמבר האחרון כדי להתבטא בפומבי נגד מה שלטענתה היא "תרבות הטרדה מינית ספוגת אלכוהול" של החברה ו"תרבות הבנים מהאחווה (בקולג' – ג"פ), הפוגעת בנשים". על פי התלונה שהוגשה לבית המשפט העליון של מחוז לוס אנג'לס, החוויות של העובדת של הטרדה מינית בענקית הגיימינג החלו עוד בשנת 2017, כאשר ההתחילה לעבוד כעוזרת אדמיניסטרטיבית בכירה למנהלים במחלקת ה-IT של החברה.

יצוין כי רשות ניירות הערך האמריקנית, ה-SEC, חוקרת גם היא בימים אלה את אקטיוויז'ן בליזארד על טיפולה בטענות על הטרדה מינית ואפליה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים