תביעה נגד אקטיוויז'ן בליזארד: הטרדה מינית תרמה להתאבדות של עובדת

הוריה של קרי מויניהאן, שהייתה מנהלת הכספים בחברה, טוענים בתביעה כי ההטרדה שחוותה מצד המנהל שלה הייתה גורם משמעותי בנזק שנגרם לה,  שהגיע לשיאו הטראגי במותה בגיל 32 מהתאבדות

לא התפטר למרות ההאשמות. מנכ"ל אקטיוויז'ן בליזארד, בובי קוטיק.

בסוף השבוע הוגשה לבית המשפט העליון בלוס אנג'לס תביעה נגד חברת הגיימינג אקטיוויז'ן בליזארד עלי ידי משפחתה של קרי מויניהאן, עובדת לשעבר, שמתה כתוצאה מהתאבדות.

מויניהן שימשה בחברה כמנהלת הכספים, ולטענת הוריה, שהגישו את התביעה, ההטרדה המינית שחוותה בעבודתה הייתה גורם משמעותי במותה. בתביעה נטען, כי המנהל של מויניהאן, גרג רסטיטוטו, שיקר לחוקרים במטרה להסתיר את מערכת היחסים המינית שהייתה לו עם מויניהאן. לפי התביעה, מויניהאן התאבדה פחות משעה לאחר התכתבות עם רסטיטוטו. "ההטרדה שאליה הייתה נתונה קרי הייתה גורם עיקרי בנזק שנגרם לקרי … שהגיע לשיאו הטראגי במותה של קרי בגיל 32", נכתב בתביעה.

התביעה מאשימה את רסטיטוטו ואת אקטיוויז'ן בטיוח מותה, וטוענת גם כי חקירת המשטרה הייתה "שטחית ולא שלמה". לטענת התביעה, המשטרה לא חקרה את רסטיטוטו על הודעת הטקסט ששלח למויניהאן זמן קצר לפני מותה.

רשות ניירות ערך (SEC) חוקרת בימים אלה את אקטיוויז'ן בליזארד על טיפולה בטענות על הטרדה מינית ואפליה.

כזכור, מיקרוסופט הודיעה בינואר האחרון על כוונתה לרכוש את החברה בכ-70 מיליארד דולר.

יצוין, כי בשמה של בליזארד נקשרו פרסומים רבים על תלונות חמורות של עובדים, הנוגעות לטיפול כושל, לכאורה, בתלונות של עובדים על הטרדה מינית ואפליה.

ביולי אשתקד החברה נתבעה על ידי מחלקת התעסוקה ההוגנת והדיור של קליפורניה, לאחר חקירה שנמשכה שנתיים ומצאה מקרים לכאורה של הטרדה, אפליה ותרבות רעילה במקום העבודה.מנכ"ל אקטיוויז'ן בליזארד, בובי קוטיק, אף הודה בקיץ שעבר שהחברה הייתה "חירשת לצלילים", בתגובתה לתביעה בקליפורניה. בספטמבר האחרון הגיעה החברה להסדר עם הוועדה הפדרלית לשוויון הזדמנויות בתעסוקה, שלפיו היא תשלם, בגין ההאשמות, פיצויים בסך של 18 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים