עקב תביעה על הטרדה מינית: עובדי אקטיוויז'ן בליזארד מפגינים נגדה

את התביעה - העוסקת באופן כללי בתרבות הסקסיסטית והקיצונית שבה התנהלה חברת המשחקים המפורסמת - הגיש המשרד לתעסוקה הוגנת של קליפורניה, ובה הוא האשים את קברניטי החברה בשמירה על סביבה עוינת ולא שוויונית לנשים

מנכ"ל אקטיוויז'ן בליזארד, בובי קוטיק.

עובדי אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard) – אחת מחברות משחקי הווידיאו הגדולות בעולם – ערכו אתמול (ד') צעדה שהסתכמה במחאה נרחבת מול מטה החברה בארצות הברית.

באירוע, שבו השתתפות גם מפגינים אחרים, הביעו העובדים תמיכה בתביעת הטרדה מינית נגד מעסיקתם – שעומדת מאחורי פיתוח כותרים לוהטים בתחום משחק הווידיאו, כמו World of Warcraft ו-Call of Duty – וקראו להתייחסות הוגנת לנשים ולמי שמיוצגים במיעוט בקרב מועסקי החברה.

התביעה, שהוגשה ב-20 ביולי על ידי המשרד לתעסוקה הוגנת ולשיכון (Department of Fair Employments and Housing) של קליפורניה, מאשימה את החברה במקרים של הטרדה מינית, תקיפה ושמירה על סביבה עוינת נגד נשים, שקיבלו שכר לא שוויוני ואף עמדו בפני אקטים של נקמה מטעם הנהלת ענקית הגיימינג.

עקב התביעה, כמה עשרות מעובדי אקטיוויז'ן בליזארד יצאו לתהלוכת מחאה השבוע. הם נפגשו עם קבוצת מוחים בגודל דומה בכניסה הראשית למטה החברה באירווין, קליפורניה, ומספר המוחים הוסיף ועלה כשהאירוע התקדם, והגיע עד לכ-500 בני אדם.


משרדי בליזארד עדיין סגורים עקב מגיפת הקורונה, ורק עובדים מעטים נמצאים במקום, ובכל זאת האקט האקטיביסטי נגד המעסיקה היה עוצמתי כשבשיא ההפגנה מהמון מילא את המדרכה שמחוץ למשרדי החברה, והקיף את הגדרות העוטפות את קמפוס בליזארד.

העובדים הסבירו כי הגיעו לאירוע בכדי למחות על תגובת החברה שלהם לתביעה שהגיש משרד התעסוקה הקליפורני. העובדים מסרו כי הם יוצאים נגד מה שנתפש כתרבות הסקסיסטית שהתקיימה בתוך אקטיוויז'ן בליזארד, ומקימים תנועה נגד המצב הבלתי נסבל הזה.

"אנחנו מכירים אנשים ברחבי החברה שמתלוננים על נושאים אלה במשך עשרות שנים, או שהטיחו טענות ולא הקשיבו להם", אמר ולנטיין פאוול, מהנדס תוכנה שהיה אחד מתוך יותר מ-300 עובדים המעורבים בארגון ההפגנה. "התביעה ותגובת החברה אליה הייתה הגפרור שהדליק את חבית אבק השריפה", הבהיר.

עובד אחר אמר: "יש לנו תרבות 'רוקסטאר' שאם אתה מספיק טוב, התנהגות רעה מחופפת. נמאס לנו מזה".

רפובליקה פטריארכלית. אקטיוויז'ן בליזארד

רפובליקה פטריארכלית. אקטיוויז'ן בליזארד

משרדי מפתחת המשחקים התנהלו כמו רפובליקה פטריארכלית

משרד התעסוקה ההוגנת התובע טוען כי החברה יצרה תרבות של "הטרדה מינית מתמדת", ולצידה התנהלות מוטה המונעת מאפליה מגדרית. מספר נשים הביעו את תמיכתן הפומבית בדברים, עם היוודע דבר התביעה.

לפי כתב התביעה, משרדי מפתחת המשחקים התנהלו כמו רפובליקה פטריארכלית, שבה העובדים הגברים שתו אלכוהול, דיברו בפתיחות על גופן של נשים והתבדחו על אונס. בשל כך, נשים ספגו הערות מיניות שונות,  הגוף שלהן נתפס פיזית, והן סבלו גם מסוגי מהתעללות אחרים. בתביעה מציינים כי ההתנהגות הגורפת כלפי נשים הייתה ידועה לאחראים, שאף עודדו אותה.

בתביעה מוזכרת אפילו עובדת שהתאבדה, לכאורה לאחר הטרדות רבות.

החברה הגיבה תחילה לטענות נגדה בהכחשה מוחלטת. פראן טאונסנד, סגן נשיא אקטיוויז'ן בליזארד לענייני תאגיד, פרסם הודעה לפיה התביעה יוצרת "תמונה מעוותת ולא נכונה של החברה שלנו".

לאחר מכן, ביום ג' השבוע, פרסם המנכ"ל, בובי קוטיק – הידוע בהיותו מושמץ על ידי גיימרים, גם בשל יחסו הנוקשה ואולי המתעלל לעובדיו – מכתב פתוח ובו התנצל על התגובה הראשונית של מי שלטענתו היה "חרש לצלילים". הוא הוסיף ועדכן כי משרד עורכי דין ימונה לבדוק את מדיניות החברה.

העובדים המוחים דרשו מהחברה להפסיק את ההליך של בוררות כפויה פנים-חברתית (שנערך במקרה שמישהו או מישהי מתלוננים על דבר מה), תבעו השתתפות של עובדים בפיקוח על מדיניות ההעסקה וקידום המכירות, והדגישו את הצורך בשקיפות רבה יותר בשכר ובבחירת עובדי צד שלישי לביקורת תהליכי חברה. ההנהלה התעלמה בינתיים מדרישות אלו.

עובד אנונימי של אקטיוויז'ן התייחס להתעלמות מהדרישות ואמר: "בובי קוטיק היה מעודד, אך הוא לא החיל את הדרישות שרצינו לראות. אנו מקווים לעבוד עם המנהיגות בכל צורה שהיא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים