מנכ"ל אקטיוויז'ן בליזארד יקבל 390 מיליון ד' מעסקת המכירה למיקרוסופט

בובי קוטיק, מנכ"ל אקטיוויז'ן בליזארד יקבל 390 מיליון דולר בעקבות רכישת חברת הגיימינג שלו על ידי מיקרוסופט – חודשיים בלבד לאחר שהעובדים דרשו את פיטוריו על רקע טענות לתרבות סקסיסטית לא הולמת של החברה

לא התפטר למרות ההאשמות. מנכ"ל אקטיוויז'ן בליזארד, בובי קוטיק.

מנכ"ל אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard), בובי קוטיק, יקבל 390 מיליון דולר בעקבות רכישת חברת הגיימינג שלו על ידי מיקרוסופט – זאת חודשיים בלבד לאחר שהעובדים דרשו את פיטוריו על רקע טענות לתרבות סקסיסטית לא הולמת של החברה.

קוטיק, שמנהל את החברה מאז 1991 – לאחר שהוביל קבוצת משקיעים ברכישת החברה, יישאר בתפקידו בתקופת המעבר וידווח לפיל ספנסר, מנהל עסקי Xbox, קונסולת המשחקים של מיקרוסופט. הוא צפוי לעזוב את אקטיוויז'ן בליזארד לאחר השלמת העסקה מתישהו בשנה הבאה. בראיון לוול סטריט ג'ורנל, סירב קוטיק לדבר על מעמדו העתידי.

השבוע מכר קוטיק את החברה שלו למיקרוסופט בעסקת מזומן בשווי של 75 מיליארד דולר. הרוב המכריע של התשלום שלו בסך 390 מיליון דולר יגיע מ-3.95 מיליון המניות שבבעלותו, לפי מסמכי ניירות ערך. הרכישה של ענקית התוכנה את אולפן הגיימינג שבסיסו בסנטה מוניקה, שהפיק להיטים כמו קנדי קראש, Call of Duty ו-Guitar Hero תהפוך אותה לחברה השלישית בגודלה בתחום הגיימינג המקוון, אחרי טנסנט וסוני.

עסקת המכירה למיקרוסופט מסיימת תקופה סוערת עבור אקטיוויז'ן בליזארד. בחודשים האחרונים הואשמה החברה בטיפול כושל לכאורה בתלונות הקשורות לדיווחים על מקרים של הטרדה מינית ואפליה. ביולי אשתקד, החברה נתבעה על ידי מחלקת התעסוקה ההוגנת והדיור של קליפורניה, לאחר חקירה שנמשכה שנתיים ומצאה מקרים לכאורה של הטרדה, אפליה ותרבות רעילה במקום העבודה. עובדת אחת שדווח כי עברה התעללות מתה בהתאבדות. קוטיק הודה בקיץ שעבר שהחברה הייתה "חירשת לצלילים" בתגובתה לתביעה בקליפורניה. בספטמבר האחרון הגיעה החברה להסדר עם הוועדה הפדרלית לשוויון הזדמנויות בתעסוקה, שלפיו היא תשלם, בגין ההאשמות, פיצויים בסך של 18 מיליון דולר.

לפני כחודשיים קיימו עשרות עובדים של החברה הפגנה בדרישה מהדירקטוריון להדיח את קוטיק לאחר שנודע כי היה מודע לתרבות הרעילה בחברה במשך שנים. בשנת 2006, קוטיק לכאורה הטריד אחת מעוזרותיו לפני שאיים להרוג אותה. דובר החברה אמר כי קוטיק "התנצל במהירות" על מה שתואר כ"הודעה קולית מוגזמת ובלתי הולמת בעליל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים