תוצאות מצוינות למטריקס: עלייה בהכנסות, זינוק ברווח הנקי

הכנסות ענקית ה-IT הישראלית ברבעון השני עלו ב-12% ל-1.2 מיליארד שקלים, והרווח הנקי זינק ב-234% ● תוצאות טובות - גם במחצית השנייה של השנה ● סך ההון שלה חצה את הרף של מיליארד שקלים

מוטי גוטמן, מנכ''ל מטריקס.

מטריקס סיימה את הרבעון השני עם תוצאות מצוינות – עלייה בהכנסות וזינוק ברווח הנקי. מהדו"חות הכספיים, שאותם היא פרסמה הבוקר (ד'), עולה כי סך ההון של החברה חצה את הרף של מיליארד שקלים ועמד על 1.06 מיליארד, נכון לסוף חודש יוני.

בעוד שההוצאות של החברה קטנו ב-2.6% ל-957.1 מיליון שקלים, ההכנסות שלה עלו ב-11.9% ל-1.2 מיליארד. הרווח הנקי של החברה זינק ב-234% ועמד על 182.8 מיליון שקלים.

נתונים נוספים מראים כי ההוצאות הגולמיות גדלו ברבעון ב-13.7%, וגם הן חצו את הרף של מיליארד שקלים – 1.03 מיליארד, הרווח הגולמי עלה ב-1.7% ל-159.6 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 13.4%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו בקצת יותר מ-1% ל-75.4 מיליון שקלים והרווח עלה ב-2.2% ל-84.2 מיליון.

מטריקס הציגה תוצאות חיוביות גם במחצית הראשונה של השנה: ההוצאות שלה גדלו בתקופה זו ב-1.77% בלבד למעט מעל שני מיליארד שקלים, ההכנסות גדלו ב-9% ל-2.4 מיליארד, הרווח התפעולי עלה ב-7.3% ל-176.3 מיליון, וזה הנקי קפץ ב-128% ועמד על 250.8 מיליון.

פיטורים בענף? מטריקס מגייסת עובדים

ככלל, התקופה האחרונה מאירה פנים למטריקס. בניגוד למגמת פיטורי העובדים בענף, ענקית ה-IT מגייסת עובדים ושלשום היא פרסמה שיש אצלה 1,300 משרות פתוחות. בנוסף, ברבעון הראשון של השנה היא רשמה את "התוצאות הטובות ביותר בתולדותיה", כהגדרתה.

במהלך הרבעון השני מטריקס השלימה את מכירת מרבית האחזקות שלה בחברה הבת אינפיניטי לאבס – עסקה שהניבה לה רווח הון בסך של כ-150 מיליון שקלים לפני מס, וכ-122 מיליון שקלים לאחר ניכויו. כמו כן, היא רכשה במהלך הרבעון את החברות רדט ציוד ומערכות, אסיו ויז'ן ואר.אס.אי. תעשיית מערכות בדיקה מקבוצת רדט. יצוין כי תוצאות הפעילות של החברות הללו יאוחדו עם אלה של מטריקס החל מהרבעון הנוכחי, זה השלישי של השנה.

כמדי רבעון, ממשיכה מטריקס במדיניות חלוקת הדיבידנדים בשיעור של עד 75% מהרווח הנקי. בנוסף, הכריז דירקטוריון החברה על חלוקת מלוא רווח ההון (נטו מהוצאות המס) ממכירת אינפיניטי. בהתאם לכך, עם פרסום התוצאות הכספיות הודיעה מטריקס על חלוקת דיבידנד בסך של כ-164 מיליון שקלים (2.61 שקלים למניה). מתחילת השנה היא חילקה דיבידנדים בסך מצטבר של כ-85.5 מיליון שקלים.

"הגידול בהכנסות – כמעט בכל תחומי הפעילות"

לדברי מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, "אנחנו ממשיכים להציג בעקביות תוצאות מרשימות ועלייה בכל המדדים המרכזיים – ברבעון השני של השנה, כמו גם במחצית הראשונה שלה. זהו הישג מרשים, במיוחד על רקע הטלטלה שפוקדת בימים אלה את השוק. מטריקס מגיעה לתקופה הזו כשהיא ביכולות שיא מבחינות מקצועית ופיננסית".

"הגידול בהכנסות בא לידי ביטוי כמעט בכל תחומי פעילותה של מטריקס", ציין גוטמן. "בולטת במיוחד העלייה בהכנסות במגזר פתרונות ושירותי IT בארצות הברית, במגזר שירותי ענן מחשוב ובמגזר ההדרכה וההטמעה. תחומי הפעילות שלנו, יחד עם ההתנהלות העסקית, מסייעים לנו לעבור בהצלחה את התקופה המאתגרת במשק, ואף להמשיך לצמוח".

כמו כן, הוא ציין את הפרויקטים שמטריקס ניהלה באחרונה ומנהלת בימים אלה, או שותפה בהם, לרבות פרויקטים של הממשלה ומגזר הביטחון, כולל הקמת חמ"ל הסייבר הלאומי – ה- Cert, ניהול חמ"ל התעופה למיזם הרחפנים של נתיבי ישראל ובניית מערך נתוני האשראי של ישראל. גוטמן אמר כי "המצטרפים והמצטרפות החדשים למטריקס יוכלו להשתלב בכמה מהפרויקטים הטכנולוגיים הגדולים והמשמעותיים ביותר במשק הישראלי כיום".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אורן

    תסתכלו על החיוך של מי שעושה עליכם קופון שמן כל שנה ואנחנו כעובדים לא מקבלים כלום. לא רוצים חלק מהרווח רוצים שיתייחסו אלינו אחרי שהציבו אותנו אצל איזה לקוח ואח"כ ביי תחפש אותנו.

    1. נו תקנה מניה ותעשה קופון גם כן (אבל רזה)

      נו מה אתה מתבכיין... תקנה מניות של מטריקס ותעשה קופון גם כן (אבל רזה)

אירועים קרובים