מה עומד מאחורי רכישת חברת רדט על ידי מטריקס?

גורמים בשוק מעריכים, כי החשיבות של העסקה היא בכך, שהיא מחזקת את  אחיזתה של מטריקס בתחומים כמו IoT, תעשייה 4.0, ציוד ובקרה למפעלי תעשייה וגם למגזרים אחרים, שרדט מספקת להם ציוד

הכנסות שיא חצי שנתיות. מטריקס.

חברת מטריקס, שמניותיה נסחרות בבורסה בת"א, הודיעה השבוע על רכישת חברת רדט (RDT) הישראלית, יבואנית ותיקה של ציוד המספק פתרונות טכנולוגיים למגזרי התעשיה, הביטחון, האנרגיה והרפואה. הרכישה כוללת גם את חברת אסיו ויז'ן, גם היא מקבוצת רדט.

מטריקס דיווחה כי מחזור המכירות של רדט היה ב-2021 מעל 100 מיליון שקלים. מטריקס לא ציינה את סכום הרכישה והודיעה, כי מדובר בעסקה לא מהותית מבחינת בעלי המניות וההשפעה על פעילות החברה בכלל.

גורמים בשוק מעריכים, כי מדובר בעסקה של כמה עשרות מיליוני שקלים. אולם החשיבות של העסקה היא בכך שהיא מחזקת את  אחיזתה של מטריקס בתחומים כמו IoT, תעשייה 4.0, ציוד ובקרה למפעלי תעשייה וגם למגזרים אחרים, שרדט מספקת להם ציוד.

הכניסה של מטריקס לתחומי התעשייה 4.0  באה לידי ביטוי בפעילות אחרת של החברה. באוגוסט 2019 קיבלה מטריקס את  הייצוג של חברת PTC האמריקנית, המפתחת ומייצרת פלטפורמות בתחום ה-IoT. למטריקס יש  גם חברה נוספת, 2BSECURE, שבאחרונה פתחה  פעילות סייבר OT. זהו חלק ממגמה בולטת בשוק ה-IT, שעד כה נמנע מלהיכנס לתחומי ה-OT,  וכעת לאור דרישה שקיימת  חברות אלו נכנסות לתחום. יש לציין, כי בחלק מהמפעלים, ובכלל בתעשייה, רמת הציודים היא מיושנת מאוד, ובמשך שנים מפעלים לא השקיעו בחדשנות ובציוד חדש. רדט היא ספקית דומיננטית בתחום זה, כמו בתחומים מרכזיים במגזרים שונים, והיא תאפשר למטריקס להעמיק את פעילותה בתחום.

ליאת טננהולץ, סמנכ"לית מיזוגים ורכישות במטריקס, אמרה, כי "רדט היא חברה עם מוניטין מצוינ,ים המהווה פוטנציאל להמשך התרחבות משמעותית של מטריקס.

טלי אדיר, נשיאה ויו"ר רדט, אמרה, כי "רדט היא מפעל חיים של משפחת אדיר, ואני מוסרת בגאווה את מפתחות הניהול למטריקס. "ללא הצוות הניהולי והעובדים המסורים שלנו לא הייתי יכולה להגיע לנקודה זו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים