מהו האקס פקטור הארגוני-טכנולוגי שיכול לסייע להצמחת חברות?

ניקולס בנדורק, מומחה ניתוח ואסטרטגיית דטה בקבוצת יעל, מדבר על חדשנות עסקית מבוססת בינה מלאכותית, חקר נתונים כנכס ארגונים והעצמת אנשים בסביבה דיגיטלית

ניקולס בנדורק, מומחה ניתוח ואסטרטגיית דטה בקבוצת יעל.

"האקס פקטור של כל ארגון, שיכול להביא אותו לצמיחה, מורכב מחדשנות עסקית מבוססת בינה מלאכותית, חקר נתונים כנכס ארגוני והעצמה של אנשים בסביבה דיגיטלית", כך אמר ניקולס בנדורק, מומחה ניתוח ואסטרטגיית דטה בקבוצת יעל.

בנדורק דיבר בכנס Big Data Analytics של אנשים ומחשבים, שנערך בתחילת השבוע באולם האירועים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות עשרות מומחים ואנשי מקצוע בתחום.

לדבריו, "יש כיום המון נתונים ומאוד קשה להבין מה מהם הוא בעל ערך. ניתן לעשות זאת על ידי קבלת החלטות מונחית נתונים, ששמה אותם ואת המסקנות והתובנות שניתן להפיק מהם במרכז".

"הדיגיטל מזמין לשינוי", ציין בנדורק. "הנתונים, הדיגיטל והטרנספורמציה הדיגיטלית משנים ארגונים ומאיצים אותם, הם מצריכים מעובדים ומנהלים להשקיע יותר אנרגיה בקשר שלהם עם אחרים בארגון, ומאפשרים להם לבצע פעולות שלפני כן הם היו מתקשים לבצע".

"מנהלי הידע צריכים לעודד אנשים להצטרף לתהליך הזה, להשתמש במערכות ולגרום להם להבין איך מה שהם עושים משפיע על הארגון", הוסיף. בנדורק קרא לארגונים "לבחור טכנולוגיה שמעודדת כל הזמן לעשות יותר, אבל גם כזו שמתאימה לצרכים של הארגון. כמו כן, על ההנהלות לטפל בהיבטים של האנשים בארגון והתרבות הארגונית".

לסיכום הוא אמר: "ארגונים מאותגרים מכך שיש בהם הרבה מידע. מה שהם צריכים לעשות הוא למיין ולתעדף את הדרישות של הגורמים השונים בארגון, להגדיר זהות בין התהליך העסקי למבנה המידע וזרימתו, לנסח שאלות מחקר ממוקדות ומתפתחות, ולבחור כלים דיגיטליים שמאיצים את הארגון".

יואב פיפקוביץ', מנהל מחקר ואנליטיקה עסקית בפייבר.

יואב פיפקוביץ', מנהל מחקר ואנליטיקה עסקית בפייבר. צילום: ניב קנטור

יואב פיפקוביץ', מנהל מחקר ואנליטיקה עסקית בפייבר (Fiverr), הציג את החברה. הוא אמר כי "אנחנו מציעים מרקט פלייס לשרתים דיגיטליים. 4.3 מיליון משתמשים משלמים מצטרפים אלינו בכל שנה. אנחנו באים לתת אימפקט לארגונים בעזרת דטה מדויק וזמין. אנחנו משתמשים הרבה בלימוד מכונה, יש לנו אנליסטים בכל מקום שלא תחפש בחברה – 50 במספר, ואנחנו כל הזמן מנסים לנצל הזדמנויות וסיכויים. אנחנו מטפלים ביותר מ-200 מיליון אירועים בכל יום, ובכל אחד מהם יש מאות עמודות של דטה. המידע מאוד אג'ילי ויש הרבה קורלציות בין אירועים – הכול משפיע על הכול".

פיפקוביץ' הסביר מה מומלץ לעשות כדי להפוך נתונים גולמיים למידע שמייצר אימפקט: "קודם כל, צריך לנסח את השאלה שמבקשים להשיג באמצעות התשובה עליה את המידע ולקבל את ההחלטות. לאחר מכן, יש להעלות היפותזות, בין היתר בהתבסס על ניסיון או שימוש בדטה קיים. בהמשך, יש לנתח את המידע, להסיק ממנו מסקנות ולעשות את השינוי".

ניב פלדמן, סמנכ"ל המכירות של פירמיד אנליטיקס.

ניב פלדמן, סמנכ"ל המכירות של פירמיד אנליטיקס. צילום: ניב קנטור

ניב פלדמן, סמנכ"ל המכירות של פירמיד אנליטיקס, ציין בדבריו את סבב הגיוס שהחברה השלימה בשבוע שעבר, בסך של 120 מיליון דולר.

עוד הוא אמר כי "האתגרים שעומדים כיום בפני ארגונים הם כמויות גדולות של דטה, סוגים שונים של משתמשים בארגון, צרכים יותר ויותר מורכבים והרבה מאוד כלים, כאשר משתמשים שונים עובדים על כלים שונים. ארגונים צריכים להתמודד עם הטכנולוגיות השונות. רוב הכלים דורשים שינוי גדול – להעביר את הארגון לטכנולוגיות של החברות שמפתחות אותם".

"אנחנו משווקים פלטפורמת בינה מלאכותית לקבלת החלטות", ציין פלדמן. "המוצר עונה על אתגרים ארגוניים כגון אי עמידה בסטנדרטים שלהם והמחיר הכבד של תחזוקה של הרבה מאוד מערכות. אנחנו מספקים פתרון שמחבר בין אנליטיקה עסקית, הכנת המידע (Data preparation) ומדעי הנתונים. המוצר שלנו יודע להתחבר לכל מקור מידע, לקחת משם את הנתונים ולנתח אותו. מדובר בפלטפורמה מאוחדת, שלמה ומהירה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים