"ספקי הדטה סנטר המקומיים לא ייפגעו ממכרז נימבוס"

כך אומר רמי נחום, המנכ"ל והבעלים של טריפל סי, בראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים, שבו הוא מסביר מדוע הציפיות של הזוכות במכרז מגודל השוק לא יתממשו

רמי נחום, מייסד ומנכ"ל טריפל סי.

למרות החששות הראשוניים, פרויקט הענן הממשלתי נימבוס, שקורם עור וגידים בימים אלה, לא יפגע בספקי הענן המקומיים, ובהחלט ייתכן שאף יגדיל את הביקושים שהם יחוו – כך סבור רמי נחום, הבעלים והמנכ"ל של חברת התשתיות והדטה סנטרים טריפל סי, שהוקמה על ידו לפני 33 שנים ונחשבת לאחת הדומיננטיות בשוק.

בראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים אומר נחום כי "יש פער עצום בין החוזה שעליו חתמו הספקיות שזכו במכרז (AWS וגוגל – י"ק) לבין המציאות שהן יפגשו בשטח, ולדעתי הציפיות שלהן לא יתממשו".

הוא מבסס את הערכתו זו על כך שכל המתמודדות במכרז בדקו אפשרויות לשיתוף פעולה עם מתקן הדטה סנטר של טריפל סי, שהוא אחד מהגדולים בארץ ועומד בתקן Tier-4. "לאחר ששמעתי את הציפיות והדרישות שלהן הגעתי למסקנה שאני לא רוצה לשתף פעולה, כי הבנתי שהציפיות לא ריאליות", הוא אומר.

נחום מנמק זאת בכך שלפי תנאי המכרז, כפי שהספקיות הציגו בפניו, כל אחת מהן צריכה לבנות שני מתקנים בנפח של 15 מגה-וואט כל אחד, ובסך הכול, הממשלה תקבל נפחי אחסון של 60 מגה-וואט. "המתקן שלנו, שהוא בין הגדולים בארץ ומספק שירות לאלפי משתמשים, הוא בנפח של חמישה טרה-בייט", הוא מציין. "אין מצב בעולם שהממשלה, וארגונים אחרים שירצו להצטרף למכרז, יספקו מספיק עבודה למתקנים בהיקף של 60 טרה-בייט, זה פשוט מטורף". לדבריו, "אמרתי לנציגי החברות הבינלאומיות המכובדות שהיו אצלי: הגעתם למזרח התיכון, ובכל האזור, גם אם יתממשו הציפיות לשיתופי פעולה עם המדינות השכנות, לא נגיע לנפחים כאלה, ואני לא יכול להרשות לעצמי לעמוד עם משאבים לא מנוצלים".

לשאלה כיצד הוא מסביר את הפער והאם החברות לא מכירות את המציאות משיב נחום: "מדינת ישראל סיפרה לספקיות את הסיפור האמיתי שלנו, חשפה בפניהן את כל הנתונים והן היו צריכות להחליט האם זה מתאים להן או לא".

"מעבר למתקן אירוח כמו בנימבוס הוא עסק יקר"

לדבריו, "מעבר למתקן אירוח מבוסס עננים גלובליים כמו זה של נימבוס הוא עסק יקר, שדורש השקעות אדירות הן מצד הלקוח והן מצד בעל המתקן. לכן, אני עושה אבחנה בין גודל החברה, עד כמה מתאים לה לעבור לעננים בינלאומיים, עם עלויות יקרות, לבין העננים המקומיים, כמו אלה שאנחנו מפעילים, ששם המעטפת ידועה ויש מגוון אפשרויות לשירותים שהלקוח יכול לבחור".

אבל יהיו לא מעט לקוחות שיעדיפו לעבור לענן של חברות גלובליות כמו AWS וגוגל. זה לא יפגע בכם במידה רבה?
"נכון שיהיו לקוחות כאלה, אבל לטריפל סי אין כמעט לקוחות מהממשלה וממגזרים דומים, ולכן הפגיעה בנו תהיה קטנה. מהצד השני, היקף השוק יגדל".

"המעבר לענן מבטיח שרידות"

בראיון סקר נחום את התפתחות עולמות שירותי המחשוב והתשתיות וסיפר כיצד הוא למד במשך שנה מהי החשיבות של ה-SLA (הסכמים ברמת השירות – י"ק), שהם המרכיב הכי חשוב, לדבריו, בתפעול מתקנים. כמו כן, הוא דיבר על האופן שבו הענן שינה את תפיסת העבודה בשוק. בניגוד לדעות של מומחים אחרים, נחום קובע חד משמעית: "המעבר לאירוח בענן מוזיל עלויות לארגון באופן משמעותי, וזה מה שמעניין את המנכ"ל, גם אם מנמ"רים סבורים אחרת, כי הם מסתכלים על המעבר לענן מהיבט מאוד מסוים".

"המעבר לענן מבטיח שרידות", אומר נחום. "לקוח שמפקיד בידיי את מערכות הנתונים שלו יודע שאצלי אין מצב שמערכות שלו מושבתות. אין חיה כזו. מחשבים יכולים ליפול אצל הלקוח, אבל במתקנים שלנו, המושג הזה לא קיים. אני חתום על חוזי שירות ברורים וידועים, שהמשמעות שלהם היא שאני עלול לשלם קנסות על כל תקלה, וברוך ה', עד היום זה לא קרה, כי אני לא חוסך בהשקעות לשמירה על המתקן כדי שיעבוד. יש תקלות, יש התמודדות עם אתגרים, אבל הלקוח לא חשוף לזה. המערכות שלו כל הזמן באוויר".

"ככל שארגונים שישקיעו בגיבויים ובניהול נכון של עותקים, כך הסיכוי שלהם להיפגע מתקלות וממתקפות סייבר קטן יותר", הוא מציין.

במהלך הראיון מספר נחום כיצד התגלגל לתחום המחשבים, לאחר שלמד את התחום – דבר שהוא בכלל לא רצה, כיצד הביא את ההזמנה הראשונה ליבמ מרפאל, עוד לפני שמונה למשווק רשמי שלה, כי לא היה לו מימון כפי שנדרש מכל משווק, ומה הוא צופה לעתיד.

רמי נחום ישתתף ביום א' בכנס המרכזי לתשתיות מחשוב ודטה סנטר של אנשים ומחשבים. לפרטים נוספים ולהרשמה לכנס לחצו כאן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים