AMD השלימה את רכישת זיילינקס בכ-50 מיליארד ד'

הרכישה נסגרת לאחר שתקופת ההמתנה הנדרשת להודעה שלפני מיזוג לרגולטורים בארה"ב תמה ● העסקה תכניס לבעלי המניות של הנרכשת סכום עתק הגבוה בכ-15 מיליארד ד' מהסכום עליו סוכם בעת ההכרזה על העסקה, באוקטובר 2020

הושלמה. עסקת AMD-זיילינקס. עיבוד מוחשב.

אחת העסקאות הגדולות בשוק המוליכים למחצה הגיעה לקו הסגירה, כש-AMD הפכה לבעלים הרשמיים של יצרני השבבים הניתנים לתכנות זיילינקס (Xilinx).

העסקה, עליה הוכרז כבר באוקטובר 2020, תכניס לבעלי המניות של הנרכשת סכום ענק של כ-50 מיליארד דולר, כ-15 מיליארד דולר יותר מהסכום עליו סוכם בעת ההכרזה. כל אחד מבעלי המניות של זיילינקס מקבל 1.7234 מניות של AMD וכן סכום מזומן, והמניה של AMD זינקה לשמיים במהלך השנה וחצי שעברו מאז ההכרזה על החתימה.

זיילינקס תהפוך עתה לקבוצה ב-AMD שתקרא AECG (ר"ת Adaptive and Embedded Computing Group) והיא תמשיך לעשות, כפי שהשם רומז, את מה שהיא עשתה כה טוב לפני כן: לתכנן שבבים מותאמים ו/או למערכות משובצות. בראש הקבוצה יעמוד המנכ"ל האחרון של זילינקס, ויקטור פנג, וכל או לפחות רוב עובדי החברה ייטמעו בקבוצה החדשה. לפי AMD ביחד יש בחברה 15,000 עובדים, שמציעים פתרונות לשוק שמוערך בכ-135 מיליארד דולר.

בדו"ח השנתי האחרון שלה דיווח זיילינקס על גידול של 81% במונחים של שנה בעסקי הדטה סנטר שלה, וזו כנראה הסיבה המרכזית בגינה AMD רכשה אותה. עם זאת היא מציעה פתרונות גם לשווקים בהם הנוכחות של AMD דלה או לא קיימת, כמו שבבי 5G עבור מגדלי תקשורת.

"הרכישה של זיילינקס מחברת קבוצה משלימה מאוד של מוצרים, לקוחות ושווקים בשילוב עם קניין רוחני מובחן וכישרון ברמה עולמית", אמרה ד"ר ליסה סו, מנכ"לית AMD בהצהרה. "זיילינקס מציעה רכיבי FPGA מובילים בתעשייה, מערכות על שבב ניתנות להתאמה, מנועי בינה מלאכותית ומומחיות בתוכנה, המאפשרים ל-AMD להציע את הפורטפוליו החזק ביותר של פתרונות מחשוב בעלי ביצועים גבוהים ומסתגלים בתעשייה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים