AMD הסכימה לרכוש את זיילינקס ב-35 מיליארד דולר

העסקה, לפי אישורה של AMD, מסתכמת ב-5 מיליארד דולר יותר מההערכות המוקדמות ותברא חברה מאוחדת שתחזיק בטכנולוגיות FPGA, CPU ,GPU וקישוריות מהירה בין המעבדים, המכונה SmartNIC

מקצצת בייצור. AMD

ענקית השבבים AMD הודיעה סופית כי היא רוכשת את חברת זיילינקס (Xilinx). החברה אישרה אתמול (ג') שהסכימה לעסקה בשווי של 5 מיליארד דולר יותר מההערכות, ושמסתכמת בסכום העתק – 35 מיליארד דולרים, וצפויה להיסגר ב-2021.

וול סטריט הגיבה לחדשות עם ירידה של יותר מ-3% בשווי מניית AMD ומנגד עם עלייה של כמעט 10% במניית זיילינקס.

הרכישה עתידה לסייע ל-AMD במאבקה בשוק השבבים הרותח, ובמיוחד במלחמתה מול אינטל (Intel) ואנבידיה (Nvidia). העסקה תיצור חברה משולבת אשר לה 13,000 מהנדסים, ואסטרטגיית ייצור במיקור חוץ מלא, הנשענת במידה רבה על ייצור מוליכים למחצה בטייוואן, על ידי טאיוואן סמיקונדקטור (TSMC).

AMD ידועה בעיקר בייצור מיקרו-מעבדים, ומתחרה באינטל בשוק השבבים המשמשים להפעלת מחשבים אישיים, קונסולות משחק ושרתים. זיילינקס מייצרת שבבים הנקראים FPGA (ר"ת field programmable gate arrays), ואלו משמשים בתקשורת, בדטה סנטרים וביישומים תעשייתיים. לאחר שהאיחוד יצא אל הפועל החברה החדשה והמורחבת תחזיק בטכנולוגיות FPGA וקישוריות מהירה בין המעבדים (SmartNIC), כמו גם בטכנולוגיית CPU, ו-GPU.

מנכ"לית AMD, ד"ר ליסה סו, שנכנסה לתפקיד בשנת 2014, התמקדה במאבק מול אינטל בעיקר בתחום הדטה סנטרים, המפעילים יישומים ושירותים מבוססי אינטרנט וחשובים עוד יותר כיום עם עליית הבינה המלאכותית מבוססת הביג דטה, ועידן החיבור המהיר שמספקת רשת ה-5G. כעת, עם הרכישה, לפי ההנחות AMD תזכה ביכולות גבוהות יותר במשימתה לגבור על הדומיננטיות של אינטל בתחום.

נרכשת על ידי AMD. זיילינקס

נרכשת על ידי AMD. זיילינקס

העסקה של AMD וזיילינקס מגיעה כחודש לאחר שאנבידיה הודיעה כי היא מתכננת לרכוש את חברת השבבים הבריטית Arm תמורת 40 מיליארד דולר – עסקה שאופוזיציה של כמה חברות גדולות, הכוללת את אינטל, קוואלקום (Qualcomm), טסלה (Tesla) ויצרניות מעבדים אחרות נאבקת בה. הרכישות והתנופה בשוק השבבים מסמנות ביתר שאת שנה גדולה למוליכים למחצה. כפי שציין הג'ורנל, העסקה הזו תהיה הרכישה השנייה בגודלה ב-2020, לאחר הרכישה של אנבידיה את Arm Holdings. אחריה ממוקמת העיסקה, שקיבלה ממש זה עתה את אישור בעלי המניות, במסגרתה רכשה חברת אנלוג דיבייסז (Analog Devices) ב-20 מיליארד דולר את מקסים (Maxim Integrated Products), וגם זו עסקת שבבים כמובן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים