AMD בדרך לרכוש את זיילינקס בתמורה ל-30 מיליארד דולר

שוק השבבים לוהט ● האם העסקה המתגבשת תוסיף שמן למדורה, ותאפשר ל-AMD לתת מענה למתחרות הגדולות שלה, אנבידיה ואינטל?

מקצצת בייצור. AMD

מניות זיילינקס (Xilinx) זינקו ב-17 אחוזים יום ו' האחרון, אחרי שהוול-סטריט ג'ורנל דיווח כי החברה נמצאת בשיחות מתקדמות עם AMD בדבר עסקה לרכישתה בסכום עתק – 30 מיליארד דולר, או יותר. לפי הדיווחים השונים, העסקה יכולה לצאת לפועל כבר בשבוע הבא, ואולם יצוין כי לשתיים כבר היה ניסיון דומה – שנכשל.

החברות לא הגיבו לדיווח על המיזוג העומד על הפרק.

העסקה המתגבשת יכולה, אם תצלח, לסייע – לפחות לכאורה – ל-AMD במאבקה בשוק השבבים הרותח, ובמיוחד במלחמה מול אינטל (Intel) ואנבידיה (Nvidia). ואולם חלק מהאנליסטים לא רואים בעסקה הרבה פוטנציאל, ומצביעים על התשואות המאכזבות כתוצאה מרכישתה ב-2015  של אינטל את אלטרה (Altera), שהיא חברה מתחרה של זיילינקס, בתמורה ל-16.7 מיליארד דולר.

שווי השוק המוערך של זיילינקס עמד על כ-25.89 מיליארד דולר עם סגירת המסחר ביום ה', לפני הפרסום של הג'ורנל. העלייה של 17 האחוזים במחיר המניות מעלה למעשה את השווי הזה אל מעבר ל-32 מיליארד דולר, כך שאפשר שהסכום של העסקה יהיה גבוה מ-30 המיליארד שצוינו בדיווח המקורי.

AMD ידועה בעיקר בייצור מיקרו-מעבדים, ומתחרה באינטל בשוק השבבים המשמשים להפעלת מחשבים אישיים, קונסולות משחק ושרתים. זיילינקס מייצרת שבבים הנקראים FPGA (ר"ת field programmable gate arrays), ואלו משמשים בתקשורת, בדטה סנטרים וביישומים תעשייתיים.

מניית AMD, אגב, צנחה ב-4% – אך היא עדיין מתגאה בעלייה של יותר מ-70% בשנה האחרונה.

מי תוביל את שוק השבבים? צילום אילוסטרציה: BigStock

מי תוביל את שוק השבבים? צילום אילוסטרציה: BigStock

שנה גדולה למוליכים למחצה

יצוין כי הדיווח על העסקה מגיע פחות מחודש לאחר שהיריבה האחרת של AMD, אנבידיה, הודיעה כי היא מתכננת לרכוש את חברת השבבים הבריטית Arm תמורת 40 מיליארד דולר – עסקה שאופוזיציה של כמה חברות גדולות, הכוללת את אינטל, קוואלקום (Qualcomm), טסלה (Tesla) ויצרניות מעבדים אחרות נאבקת בה.

הרכישות והתנופה בשוק השבבים מסמנות ביתר שאת שנה גדולה למוליכים למחצה. כפי שציין הג'ורנל, אם אכן כל המגעים יבשילו לכדי רכישות – העסקה הזו תהיה הרכישה השנייה בגודלה ב-2020, לאחר הרכישה של אנבידיה את Arm Holdings. אחריה ממוקמת העיסקה, שקיבלה ממש זה עתה את אישור בעלי המניות, במסגרתה רכשה חברת אנלוג דיבייסז (Analog Devices) ב-20 מיליארד דולר את מקסים (Maxim Integrated Products), וגם זו עסקת שבבים כמובן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים