ניטור תשתיות קריטיות ארוכות: פריזמה פוטוניקס גייסה 20 מיליון ד'

הטכנולוגיות של החברה מנטרות תשתיות קריטיות לאורך אלפי קילומטרים, כמו רשתות הולכת חשמל, צינורות הולכה לנפט וגז, מסילות רכבת ארוכות, כבישים מהירים ועוד ללא הוספת חיישנים מיוחדים על התשתית

ד"ר ערן ענבר, מייסד ומנכ"ל פריזמה פוטוניקס.

פריזמה פוטוניקס (Prisma Photonics), שפיתחה טכנולוגיה לניטור מערכות תשתית קריטיות ארוכות מבוססת למידת מכונה, מודיעה היום על גיוס סבב B מוצלח בסך 20 מיליון דולר, בהובלת אינסייט פרטנרס (Insight Partners), חברת השקעות והון סיכון עולמית פרטית, שמשקיעה בסטארט-אפים ישראליים רבים, ובהשתתפות SE Ventures (זרוע ההשקעות של שניידר אלקטריק) ו-Future Energy Ventures (זרוע ההשקעות של (E.ON. הגיוס יתמוך בצמיחתה המהירה של החברה ובלקוחות ופרויקטים חדשים. סבב הגיוס הנוכחי מביא את סך הגיוסים של פריזמה פוטוניקס ליותר מ-30 מיליון דולר.

המערכות של חברת פריזמה פוטוניקס מנטרות מערכות תשתית ארוכות לאורך אלפי קילומטרים ללא הוספת חיישנים נוספים. תשתיות אלו כוללות רשתות הולכת חשמל, צינורות הולכה לנפט וגז, מסילות רכבת ארוכות, כבישים מהירים, כבלים תת-ימיים וכד'. מערכות החברה מסייעות לחברות ולמפעילי תשתית לקבל החלטות בזמן אמת ומאפשרת תפעול לאורך כל התוואים באופן בטיחותי, יעיל ומאובטח יותר. כמו כן, המערכת מסייעת לאיתור ומניעה של דליפות חומרים, שריפות ומפגעים סביבתיים טרם התפתחותם, ובכך מאפשרת הגנה על הסביבה.

המערכת של פריזמה פוטוניקס מנצלת את הסיבים האופטיים הקיימים בתשתיות ודרכם לומדת ומנתחת את הפעילות בהם בזמן אמת, תוך שימוש בבינה מלאכותית, זאת ללא צורך בהתקנת חיישנים מיוחדים על התשתית עצמה. המערכת מנטרת מרחקים של עד אלפי קילומטרים ומחפשת אירועים ובעיות. המידע מועבר למפעילים בזמן אמת ובדיוק של מטרים בודדים, ובכך מתאפשרת שליטה מלאה וטיפול מיידי ואופטימלי בבעיות על גבי התשתיות.

"עם העלייה בביקושים לאנרגיה, מפעילי השירות מתקשים לשמור על התשתיות שלהם בפעילות שוטפת ובטוחה. זהו מאמץ גדול לעקוב ולתחזק את התשתיות הארוכות הללו", אמר ד"ר ערן ענבר, מייסד ומנכ"ל פריזמה פוטוניקס. "הטכנולוגיה שלנו ייחודית ומאפשרת התמודדות עם אתגרים בקנה מידה גדול בקלות ובדיוק מירבי".

" פריזמה פוטוניקס פותרת אתגר קריטי עבור מפעילי שירותים חיוניים, בכך שהיא מאפשרת להם לפקח על הבטיחות והתפעול השוטף של התשתיות שלהם", אמר גאנש בל, שותף בכיר באינסייט פרטנרס. "הטכנולוגיה פורצת הדרך של היא דוגמה מצוינת לשילוב deep tech ובינה מלאכותית כדי לפתור בעיות בעולם האמיתי עם השלכות משמעותיות".

בל יצטרף למועצת המנהלים של פריזמה פוטוניקס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים