איציק בנבנישתי נכנס לתחום ההשקעות בקריפטו

בית השקעות הקריפטו הישראלי פרוקסיביט מינה את בנבנישתי - לשעבר מנכ"ל פרטנר ומנכ"ל NSO לשבועיים, עד שהתפטר לאחר שהחברה הוגדרה כפוגעת בביטחון הלאומי של ארה"ב - לדירקטור יחד עם יונה פוגל, לשעבר מנכ"ל פז

איציק בנבנישתי, דירקטור בפרוקסיביט.

בית ההשקעות הקריפטוגרפי פרוקסיביט (ProxiBit), מקבוצת בית ההשקעות הוותיק פרוקסימה – שהשיק באחרונה אפשרות לעמיתים לניהול תיקים של מטבעות דיגיטליים בלבד – מינה כדירקטור את איציק בנבנישתי, לשעבר מנכ"ל פרטנר וכן מנכ"ל חברת הסייבר ההתקפי השנויה במחלוקת NSO (לשבועיים). יחד עם בנבנישתי נכנס לתפקיד דירקטור גם יונה פוגל, לשעבר מנכ"ל פז ומי שכיהן בשורה הארוכה של תפקידים בכירים בבנק לאומי, וביניהם חבר הנהלת הבנק וראש החטיבה הבנקאית. השניים תפסו מקום כחברים בכירים בוועדה המייעצת של בית ההשקעות.

כזכור, השנה עשה בנבנישתי כותרות כשאחרי קריירה ארוכה בפרטנר הצטרף כמנכ"ל לחברת הסייבר ההתקפי הישראלית NSO, שמייצרת בפני עצמה כותרות לא מחמיאות בלשון המעטה כל העת.

אלא שאחרי פרק זמן של שבועיים בלבד, הוא החליט לוותר על הובלת החברה, וזאת לאחר שהאמריקנים הכריזו על NSO כחברה הפוגעת בביטחון הלאומי של ארה"ב, והכניסו את החברה לרשימה השחורה שלהם.

NSO עומדת מאחורי הרוגלה פגסוס הניתנת לשתילה במכשירים ניידים של אנשים פרטיים ומאפשרת לעקוב אחריהם. אלא שתחקירים שונים מצאו שהרוגלה, שלפי NSO משמשת להתחקות אחרי פושעים וטרוריסטים, שימשה כאמצעי למעקב אחרי מתנגדי ממשל, למשל של סעודיה ושל מקסיקו, ושל מנהיגי עולם, כדוגמת ראש ממשלת צרפת ניקולה סרקוזי, והייתה גם קשורה ישירות לרצח העיתונאי ג'מאל חשוקג'י. בנבנישתי הצטרף ל-NSO כשהדברים כבר היו ידועים, אולם הצהרת האמריקנים כנראה הרתיעה אותו מהמשך פעילות בחברה, והוא עזב את התפקיד החדש ואמר כי עזיבתו באה "לאור הנסיבות שנוצרו".

עוד בעלי תפקידים ב-פרוקסיביט הם חיים ונציה ואורי רענן (מבעלי בית ההשקעות פרוקסימה). את פעילות פרוקסיביט ינהל אלעד נומברג.

השקעות בקריפטו – תחום מתפתח שדורש אבטחה מוקפדת

בית ההשקעות מציע שבעה מסלולים, בהתאם למטבעות השונים, וכן אפשרות לנהל תיק השקעה במטבעות דיגיטליים, המותאם אישית לדרישות הלקוח. לפי פרוקסיביט, בדומה לניהול תיקים "מסורתי", גם ניהול התיק במטבעות הקריפטו יעשה בסטנדרטים הנהוגים בבתי ההשקעות, ובכלל זה בשקיפות מלאה ותוך אפשרות לממש את התיק בכל עת.

השירותים המוצעים כיום בישראל בתחום השקעות במטבעות דיגיטליים מצומצמים ומאפשרים בעיקר קנייה ומכירה של מטבע, תוך הסתמכות על הקמת ארנק דיגיטלי על ידי הלקוח. במקביל, המערכת הבנקאית מערימה קשיים על הלקוחות בקבלת כספים שמקורם במערכת פתוחה שבה יש חשש גדול להלבנת הון. המשקיעים במטבעות קריפטו חייבים להצביע בפני המערכת הבנקאית על מקור הכספים, וכי לא עברו בבורסות לא מפוקחות, המהוות גורם סיכון משמעותי להלבנת הון ומימון טרור.

פרוקסיביט, המצויד ברשיון (היתר המשך עיסוק) של נותן שירותים פיננסיים (נש"פ) מטעם רשות שוק ההון, בא לפתור בעיות אלה. בית ההשקעות מאפשר לנהל השקעות בקריפטו, בשקלים, במסלולי השקעה שונים, הכוללים בסך הכל למעלה מ-50 סוגי מטבעות דיגיטליים. המסלולים מבוססים, בין השאר, על שווי השוק של המטבעות ועל סקטורים שונים, כגון הגיימינג וה-WEB 3.0. ההשקעה יכולה להתבצע עצמאית בכל מטבע שיבחר הלקוח, או באמצעות אלוקציה הנעשית על ידי האנליסטים של פרוקסיביט.

רכישת המטבעות נעשית על ידי בית ההשקעות במערכת סגורה, כשכל ההשקעה מבוצעות בהעברות בנקאיות. בכך נמנע הצורך להתמודד עם החששות שבקניית מטבעות דיגיטליים, השמירה עליהם וההתנהלות מול הבנקים בכל הקשור לרגולציה בעניין החשד מפני הלבנת הון.

ניהול התיק נעשה בהתאם לרגולציה המחמירה, ובכלל זה לאחר הליכי הכרת הלקוח (KYC) ובירור הצרכים. המטבעות עצמם נשמרים בתקן אבטחה GK8, הנחשב לרמת האבטחה הגבוהה ביותר בשוק הקריפטו, וכן בבורסת קראקן (Kraken), הנחשבת לבורסה המובילה בפיקוח הרגולטורי על המטבעות הדיגיטליים.

סכום ההשקעה המינימלי לתיק מנוהל עומד על כ-30 אלף שקל בלבד. דמי הניהול השנתיים ינועו בין 2.5%-3.5% ודמי ההפקדה והמשיכה ינועו בין 2.5%-4%, בהתאם לגובה התיק.

"מדובר בתחום תנודתי מאוד שאינו מתאים לכל אחד"

יונה פוגל: "תחום הקריפטו, שהחל בשוליים, הופך להילך חוקי ומקובל בעולם. חברות רבות, ואפילו מדינות, מדברות על המטבעות הקריפטוגרפיים כמטבעות העתיד ומאפשרות מסחר והעברת תשלומים באמצעותם. גם הרגולטורים הבינו שמדובר במטבעות לכל דבר ומתחילים לאסדר את התחום. המהלך, הראשון מסוגו בישראל, שמוביל פרוקסיביט הוא צעד משמעותי קדימה בהתפתחות עולם הקריפטו ומיזוגו יחד עם עולם ההשקעות המסורתי והסטנדרטים המחמירים הנהוגים בו".

יונה פוגל, דירקטור בפרוקסיביט.

יונה פוגל, דירקטור בפרוקסיביט. צילום: יוסי אלוני

איציק בנבנישתי: "אני מתרגש להיות חלק ממהלך חלוצי של הקמת בית השקעות קריפטו הראשון בישראל. רבים שמעו על קריפטו, אבל לא ממש יודעים איך להשקיע בזה. עכשיו מגיע פרוקסיביט ועושה את הכל פשוט ויעיל. מדובר במהלך חדשני המאפשר למשקיעים פיננסים, בכל הגדלים, להיכנס להשקעות במטבעות הקריפטו. עד כה, משקיעים פוטנציאלים רבים שרצו להשקיע בתחום הצובר תאוצה בעולם נרתעו מלעשות זאת. בין השאר, בשל חוסר הידע וההבנה בתחום ובעיקר בשל החששות הנובעים מכל הקשור בהליכי הרכישה, האחזקה והמכירה של המטבעות. בית ההשקעות מאפשר, לראשונה, ניהול תיקים מקומי במטבעות הקריפטו, בשקלים ובסטנדרטים הנהוגים בעולם ההשקעות ה'מסורתי'. יחד עם זאת, מדובר בתחום תנודתי מאוד שאינו מתאים לכל אחד, ולכן ראוי שיעשה בליווי אנשי המקצוע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים