אקזיט שני לזיו אלול ועופר יהודאי: פייבר נמכרה ב-650 מיליון דולר

הרוכשת היא דיגיטל טורביין, והמטרה היא לפתח פלטפורמה בתחומי הפרסום והמדיה עבור יצרניות מכשירים, חברות תקשורת ומשרדי פרסום ● אלול ויהודאי - מנכ"ל ונשיא פייבר, בהתאמה - יסדו את אינראקטיב, שנמכרה לחברה הגרמנית ב-2016

מימין: עופר יהודאי, נשיא פייבר, וזיו אלול, מנכ"ל החברה. צילום: טל שחר

זיו אלול ועופר יהודאי, מייסדי אינראקטיב, רושמים את מה שניתן לכנות אקזיט שני בתוך חמש שנים: פייבר (Fyber) הגרמנית, שרכשה את החברה שלהם, נמכרת לדיגיטל טורביין האמריקנית תמורת 650 מיליון דולר – כך הודיעו החברות היום (ב'). במסגרת העסקה, דיגיטל טורביין תרכוש 100% ממניות פייבר תמורת 150 מיליון דולר במזומן, 400 מליון במניות ו-50 מליון נוספים שתלויים בהכנסות עתידיות – שגם הם ישולמו במניות.

דיגיטל טורביין היא חברה צומחת בנסדא"ק, כאשר מחיר המניה שלה קפץ בשנה האחרונה ביותר מפי 20 ושווי השוק שלה עולה על שבעה מיליארד גולר. החברה מפתחת טכנולוגיה המוטמעת בתוך מערכת ההפעלה או ה-Firmware של מכשירי סמארטפון, ויש לה שיתופי פעולה עם יצרניות מכשירים כגון סמסונג ו-LG ועם ספקיות שירותי תקשורת דוגמת וריזון ו-AT&T.

פייבר מפתחת טכנולוגיות לפרסום מודעות וידיאו במובייל, בעיקר במשחקים, שמגיעות ליותר ממיליארד משתמשים ייחודיים בחודש במעל 180 מדינות. משרדי פייבר ממוקמים בפתח תקווה, ניו-יורק, סן פרנסיסקו, ברלין, לונדון, סיאול וביג'יינג. החברה סיימה את 2020 עם צמיחה של 76% בהכנסות ל-257 מיליון דולר. ההכנסות שלה בחודשים ינואר ופברואר השנה צמחו ב-160% והגיעו לכ-65 מיליון דולר.

סגירת העסקה תלויה באישורים המקובלים והיא צפויה להיסגר במהלך הרבעון השני של השנה, בתמיכתם של חברי הנהלת פייבר והדירקטוריון שלה.

למרות הקורונה: עסקה שנסגרה בשישה שבועות

אלול, מנכ"ל פייבר, ויהודאי, נשיא החברה, הגיעו אליה לאחר שזו קנתה ב-2016 את אינראקטיב, שאותה הם יסדו, תמורת 86 מיליון דולר. בזמן המכירה הראשונה העסיקה אינראקטיב 45 עובדים בישראל. תחת פייבר, הצוות הישראלי של החברה יותר מהכפיל את עצמו והגיע למעל 100 עובדים מתוך כ-250 שפייבר מעסיקה ברחבי העולם. אלול ויהודאי מונו לתפקידיהם ביוני 2017 והחליפו את המייסדים שלה. עם כניסתם לתפקיד, פייבר פעלה כחברת אחזקות שבבעלותה ארבע חברות אד-טק בעלות מוצרים, צוותים ומותגים נפרדים, שביחד הפסידו כ-18 מיליון דולר בשנה. מאז כניסתם לתפקיד הובילו אלול ויהודאי מיזוג בין ארבע החברות בקבוצה, שכלל איחוד הטכנולוגיות השונות וחידושן, יצירת מבנה ארגוני גלובלי, השקה מחודשת של המותג פייבר והגדרה מחודשת של אסטרטגיית החברה.

זוהי הרכישה השלישית, והגדולה ביותר, של דיגיטל טורביין בחודש האחרון. בסוף פברואר היא קנתה את אד קולוני תמורת 400 מיליון דולר ובתחילת החודש הנוכחי את Appreciate הישראלית תמורת 26 מיליון. מדובר ברכישה השלישית שלה של חברה ישראלית, או בעלת נוכחות משמעותית בישראל. דיגיטל טורביין מעסיקה 40 עובדים בהרצליה פיתוח, כתוצאה מרכישתה את קבוצת לוגיה הישראלית ב-2012.

העניין הראשוני של דיגיטל טורביין בפייבר נוצר לאחר שלפני כשנה יזם יהודאי דיונים על שיתוף פעולה בין שתי החברות. בגלל הקורונה, המפגשים אודות הרכישה עצמה נערכו שלא באופן ישיר ולמרות זאת, העסקה נסגרה בתוך שישה שבועות בלבד.

הרכישה מאפשרת לפייבר ממסלול מהיר לנסדא"ק ועבור דיגיטל טורביין, היא המשך ישיר של אסטרטגיית המיזוג האנכי שהחברה נוקטת בה, מתוך מטרה לייצר פתרון מלא בתחומי הפרסום והמדיה עבור יצרניות מכשירים, ספקיות שירותי תקשורת, חברות פרסום ומפתחי אפליקציות.

אלול אמר כי "פייבר הציגה צמיחה מדהימה והפכה לשותפה מרכזית במוניטיזציה של מפרסמים מובילים בשנה האחרונה. ההתמקדות שלנו בעולם הגיימינג והדבקות שלנו בגישה ישרה ובשקיפות משתלבות עם הערכים של דיגיטל טורביין ועם הצרכים הקיימים בשוק. האיחוד בין החברות מאפשר לפייבר להשתמש בטכנולוגיה של דיגיטל טורביין ולבצע סינרגיות עם הרכישות האחרות שהיא ביצעה באחרונה – של אד קולוני ו-Appreciate. אלה יאפשרו לה להמשיך בצמיחה האקספוננציאלית שלה".

ביל סטון, מנכ"ל דיגיטל טורביין, ציין כי "פייבר הציגה נתוני צמיחה מרשימה ברבעונים האחרונים בזכות המונטיזציה המקיפה שלה. אנחנו מחויבים להשקעה מתמשכת במגוון המוצרים של פייבר, להרחבת רשת השותפים שלה ולתמיכה בהזדמנויות חדשות שיביאו לצמיחה כתוצאה מסינרגיות בינה לבינינו ולבין לקוחותינו והשותפים שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים