"מלך הטכנו של טסלה": כינוי חדש שאילון מאסק העניק לעצמו

היזם והמולטי-מיליארדר שלח לרשות לניירות ערך, ה-SEC, מסמכים שעידכנו על הכינויים הייחודיים והחדשים שניתנו לו ולסמנכ"ל הכספים של ענקית כלי הרכב החשמליים ● לא פלא שיש מי שרוצה להיות הבעלים של ציוציו של האיש המרתק בתעשייה כיום

הבטיח וקיים. אילון מאסק, מנכ"ל טסלה.

הוא שוב עשה את זה – אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל החברות הענקיות טסלה, SpaceX ואחרות, המציא לעצמו ולסמנכ"ל הכספים שלו ב-טסלה כינויים מקוריים, שהוספו להם רשמית במסמכים אותם הגישה החברה לרשות האמריקנית לניירות ערך, ה-SEC, אתמול (ב').

מהיום, למנכ"ל מאסק התווסף הכינוי "מלך הטכנו של טסלה" (Technoking of Tesla) ואילו לסמנכ"ל לענייני כספים של ענקית כלי הרכב החשמליים, ששמו הרגיל הוא זאק קירקהורן, אפשר לפנות מעתה כ"מאסטר המטבע" (Master of Coin), שככל הנראה מרפר ל"משחקי הכס", ולמעורבותו בעסקאות הקריפטו של טסלה ומאסק.

מאסק הפך בשנתיים האחרונות למעין גורו טכנולוגי, בשל הצלחת החברות שהוא מוביל והחשיבה החדשנית ופורצת הדרך שהנהגתו מכתיבה. במקביל הוא גם נהיה אדם מאוד מאוד עשיר, ומככב בראש צמרת עשירי תבל לסירוגין עם מייסד אמזון, ג'ף בזוס.

שנים של מחולל מהומות. מאסק בטוויטר. צילום: BigStock

שנים של מחולל מהומות. מאסק בטוויטר. צילום: BigStock

ציוצים ודרמות שמטלטלים את טוויטר

אבל למיליארדר האקסצנטרי מאסק יש היסטוריה של אמירות פרובוקטיביות, בעלי מניות שהתנהגותו יוצאת הדופן הסעירה אותם, ואף קנס וענישה מטעם ה-SEC שחטף בדיוק בגלל ההשפעה על המשקיעים. ואולם ה"פעלול" האחרון שלו הוא אחד התמוהים במעלליו.

מעניין לגלות שהשימוש התכוף עד אובססיבי של מאסק ברשת החברתית החביבה עליו, טוויטר, הוא עניין שככל הנראה מסבך אותו ואת החברות שלו בלא מעט בעיות. מוקדם יותר השנה פרסמה טסלה מודעת דרושים שבה חיפשה מומחה או מומחית לתמיכה בלקוחות, שיהיו אחראים על טיפול בתלונות שהוגשו נגד פעילותו של מאסק ברשתות החברתיות.

ולא רק מלקוחות חווה מאסק ריקושטים, בשבוע שעבר הגיש בעל מניות בטסלה תביעה נגד הבוס של יצרנית המכוניות החכמות, והאשים אותו בהפרת הסדר שהושג עם ה-SEC עוד בשנת 2018, אחרי שנמצא שחשף את המשקיעים להפסדים של מיליארדים באמצעות ציוצים שלו.

מאסק נבדק על ידי הרגולטורים בשבועות האחרונים גם בגלל סדרת ציוצים שלו אודות הביטקוין – מתוך חשדות שעזר להנסיק את מטבע הקריפטו ההפכפך לשיאי של כל הזמנים, כשערכו חצה את רף 60 אלף הדולר ליחידה באחרונה.

מאחר שידו בכל כמעט, קצרה הירעה לשטוח את שלל התבטאויותיו והטרלותיו של היזם הדרום-אפריקני, שכיום כבר מזמן חי בארה"ב, ואולם מה שכן חשוב לומר הוא שלמאסק יש אמנם שלל שונאים ומכפישים המפקפקים בו ובמעשיו, אבל גם לא מעט מעריצים (כ-47 במיליון עוקבים בטוויטר) שחושבים שהוא גאון נדיר ולהוטים אחרי כל ציוץ ומהלך שלו.

התופעה הזו יצרה מצב שבו לעיתים ציוץ אחד בן מילה או שתיים מטעם מאסק יכולים להניע תופעות מטורפות בשוקי הכספים – כפי שקרה עם פרשיית מניות גיימסטופ, שאותה הבעיר מאסק כנראה ביודעין, אולם עם מספיק תחכום, כך שלא נחשד אפילו בהרצת מניות.

לקנות ציוץ של מאסק כ-NFT ב-100 אלף דולר

מאסק אוהב, ואולי מכור, לחדשנות ולשיבושיה. הוא גם מחובר חזק לנושא הקריפטו, כפי שכבר הוזכר קודם, ואחד ההיבטים החדשים ביותר והמרתקים ביותר של התחום הוא ה-NFT.

המושג NFT (ר"ת Non-fungible token) משמעו נכס דיגיטלי ייחודי. בעליהם של הנכסים רשומים בבלוקצ'יין – יומן דיגיטלי – אך בניגוד למטבעות הדיגיטליים, כמו הביטקוין, האת'ריום, הדוגקוין ומטבעות מבוזרים אחרים הרשומים בו אף הם, את ה-NFT הספציפי לא ניתן להחליף באחר הדומה לו.

באחרונה חלה התעניינות רבה ב-NFT, כשאחת הכותרות סביב התופעה היא הודעתו של ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר, על כוונתו למכור את הציוץ הראשון שלו בתמורה למיליוני דולרים. כמו דורסי, גם מפורסמים רבים אחרים – אמנים, כוכבי רוק וידוענים, בהם לברון ג'יימס, בריטני ספירס ואיך לא, גם מאסק – החלו יוצרים מהתוכן שלהם נכסי NTF.

אחד משיאי הצלחת הפורט הגיע בשבוע שעבר, כשיצירה דיגיטלית של האמן ביפל (Beeple), שנרשמה כ-NFT, נמכרה בסכום עתק של 69 מיליון דולר. את העבודה קיבל הרוכש בפורמט JPG ואפילו לא במתכונת הארד-קופי.

ומאסק, כמו מאסק, הרי לא יכול להתעניין בתחום בלי לעשות איזה מהלך מקורי ורב-רובדי וכך קרה שאתמול הוא צייץ קטע מוזיקלי משלו על NFT, שאותו הגדיר בעצמו כ-NFT. ואת הקטע הזה יש כבר מי שמוכן לרכוש ב-100 אלף דולר.

בציוץ, שאליו נלווה מעין סרטון מוזיקלי מעגלי קצרצר נשמעת מוזיקה קצבית ומילים המבוססות על ההייפ סביב הטכנולוגיה: "זה מאומת, זה מובטח". השיר שבקליפ כולל סרטון מאויר ובו מגוון פריטים, מרביתם זהובים, ביניהם זוג ידיים ויהלומים מתחת לירח, שסביבו טסות חלליות ושכלבי שיבא אינו – שמסמלים את הקריפטו דוגקוין – מקיפים אותם.

הציוץ של מאסק, שהוכנס למעין זירת מכירה פומבית וירטואלית של נכסי NFT, זינק משווי התחלתי של 3 דולר לסכום העתק (בערך 53.89 מטבעות את'ריום) שהציע בעבורו משתמש טוויטר הידוע כביטקוינר איראני בשם עמיר מונדואר, שמגדיר את עצמו גם כמתנגד משטר.

"כולנו יודעים שאילון מאסק לעולם לא ימכור או יקבל הצעה למכור את הציוצים שלו", צייץ מונדואר. "ההצעה שלי לקנות את הציוץ שלו הייתה צעד אסטרטגי כמו גם רק לצורך צחוק", הבהיר.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים