אילון מאסק נאלץ להתפטר מתפקיד יו"ר טסלה

טסלה וה-SEC האמריקנית הגיעו להסכם שמאסק יחדול מהובלת יצרנית המכוניות החשמליות שייסד, עקב פרשיית הציוץ בעניין הפרטת החברה, שהביא להטעיית המשקיעים ולחשדות שהדברים נעשו במכוון על ידי המיליארדר ● את תפקידו תתפוס רובין דנהולם, המשמשת כבר כדירקטורית בחברה

אילון מאסק. צילום: סטיב יורבנסון, מתוך ויקיפדיה

טסלה הודיעה כי מינתה את רובין דנהולם ליו"ר מועצת המנהלים שלה, שתחליף את המייסד המיליארדר שלה, אילון מאסק. היו"ר הנוכחי, והיזם המוביל שמאחורי החברה, נאלץ להתפטר מתפקידו, אחרי שה-SEC האמריקנית תבעה אותו על הונאה.

כחלק מהסכמות שאליהן הגיעו יצרנית כלי הרכב החשמליים, מאסק וה-SEC – בגין ציוץ שפרסם מאסק בחשבון הטוויטר שלו, שבו הודיע כי טסלה עומדת להפוך לפרטית – היה על מועצת המנהלים של החברה למנות יושב ראש חדש. היום (ה') הודיעה טסלה כי לתפקיד מונתה מי שמכהנת כבר מזה כ-4 שנים כחברת הדירקטוריון, דנהולם, שתיכנס לנעליו של מאסק.

מאסק בן ה-47 – שכבר מזה מספר חודשים מושך את תשומת לב עולם הטכנולוגיה בשל התנהלות לא ברורה ומעוררת חששות- חולל מהומה גדולה באוגוסט האחרון, כשהפחיד את המשקיעים ותפס את הדירקטוריון שלו מופתע לחלוטין כשהודיע לעולם דרך טוויטר שבכוונתו להפוך את חברת המכוניות החשמליות לפרטית.

הוא הפך את הבשורה הזאת במהירות, בתוך כשבועיים, כשבישר שהחברה נותרת ציבורית. המהלך הזה של מאסק עורר עליו זעם וטענות על כך שהוא עושה שימוש מכוון בקהל עוקביו בכדי להשפיע על ערך מניות החברה. בעיקר הצביעו המבקרים על כך שמאסק כתב בציוציו כי "המימון (למחיקת טסלה מהבורסה – ג"פ) מובטח" – דבר שלא היה מגובה בעובדות.

לפי החשדות, מאסק הצהיר שביכולתו לבצע את המהלך – דבר שהביא מיד לכך שמחיר המניה זינק, אבל עשה זאת כשלא היו בידיו בכלל הביטחונות הנדרשים. הפרשייה נמצאה בחקירה מטעם ה-SEC, הוועדה האמריקנית לניירות ערך ולבורסות

תוצאות החקירה של ה-SEC מתבררות כעת, עם ההסכם הנוכחי בין כל הנוגעים בדבר על כך שמאסק, אחרי 14 שנות כהונה, חייב לפרוש מתפקידו כיו"ר הדירקטוריון בטסלה. בנוסף להסכם על הרחקתו של מאסק מתפקיד היו"ר לתקופה של לפחות שלוש שנים, הסכימה החברה למנויים של שני דירקטורים עצמאיים נוספים שיצטרפו לחבר המנהלים עד סוף השנה הנוכחית.

"מצפה לעזור לאילון ולצוות טסלה להשיג רווחיות"

לפי ההצהרה שפרסמה טסלה, אחרי 6 חודשי הודעה המוקדמת הנחוצים, תעזוב דנהולם את תפקידה הנוכחי כסמנכ"לית הכספים וכמנהלת האסטרטגיה בחברת הטלקומניקציה הגדולה באוסטרליה טלסטרה, ותתחיל לאייש את תפקיד היו"רית.

דנהולם בת ה-55 החלה את הקריירה שלה באוסטרליה בטויוטה, שם הועסקה במשך שבע שנים, היא גם כיהנה כסמנכ"לית תפעול וסמנכ"לית כספים בג'וניפר נטוורקס.

בתגובה שפרסמה על ההודעה אודות מינויה אמרה דונהלם כי היא "מאמינה בחברה הזו, אני מאמינה במשימתו ואני מצפה לעזור לאילון ולצוות טסלה להשיג רווחיות בת-קיימא ולהוביל ערך ארוך טווח בעבור בעלי המניות".

בהודעה לעיתונות, מועצת המנהלים של טסלה אמרה כי מאסק יישאר "משאב" שיספק לדנהולם "תמיכה" בתפקידה החדש.

תגובתו של מאסק על מינויה של דנהולם הייתה: "רובין בעלת ניסיון עשיר הן בתעשיות הטכנולוגיה והן בתעשיית הרכב, והיא תרמה תרומה משמעותית כחברת מועצת המנהלים של טסלה בארבע השנים האחרונות ועזרה לנו להפוך לחברה רווחית. אני מצפה לעבוד באופן הדוק יותר עם רובין, בזמן שאנחנו ממשיכים להאיץ את התגלותה של אנרגיה בת קיימא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים