הביטקוין ממשיך "לטוס": חצה את הרף של 50 אלף דולר

שער הביטקוין כבר מגיע ל-52 אלף דולר ליחידה ● מדובר בתוצאה של המשך אימוץ המטבע על ידי משקיעים "כבדים" ומוסדיים ● הביטקוין זינק ב-50% מתחילת השנה

צילום אילוסטרציה: BackyardProductions/BigStock

הביטקין ממשיך בזינוק המטאורי שלו, והמטבע חצה אתמול (ד') בפעם הראשונה בסיכום המסחר היומי את הרף של 50 אלף דולר. בסיום היום הגיע שערו של המטבע הווירטואלי ל-52,173 דולר ליחידה, ואילו לאחר מכן הוא החל יורד במעט. נכון לכתיבת שורות אלה, שערו של הביטקוין עומד על 51,950 דולר.

יצוין כי המטבע חצה את ה-50 אלף דולר ליחידה כבר ביום ב', אולם אז היה זה לזמן קצר ובסיומו של היום הוא עמד מתחת לרף זה. כל השערים המובאים כאן מתבססים על המסחר בבורסת המטבעות הווירטואליים קוין בייס מהונג קונג.

הסיבה לעלייה המטאורית בשער הביטקוין היא כניסה של עוד משקיעים "כבדים" (מה שקרוי בעגה המקצועית לווייתנים – Whales) למסחר במטבע ונתינת אמון בו מצדם. מומחים מציינים כי יש כיום יותר מ-94 אלף "כתובות" (Bitcoin Address) שה-"גרים" בהן – כלומר: המשקיעים – מחזיקים במטבעות ביטקוין בשווי של לפחות מיליון דולר. יתרה מזאת, חוקרים מפירמת Whalemap מצאו כי בעוד שבפעמים הקודמות שבהן נרשם גידול ניכר במסחר בביטקוין ובשערו חלה ירידה במספר ה-"כתובות" שהחזיקו בין 1,000 ל-10,000 מטבעות, בפעם הזאת הנתון גדל.

הביטקוין השלים אתמול זינוק של 50% בשערו מאז תחילת השנה, אז הוא עמד על כ-34 אלף דולר. בתחילת החודש הנוכחי הוא חצה את הרף של 40 אלף דולר ליחידה והשבוע, כאמור, את הרף של 50 אלף. העלייה הנוכחית היא המשך של מגמת ההתעניינות ההולכת וגוברת בביטקוין – מצד משקיעים "כבדים" ומוסדיים ומצד הקהל הרחב כאחד. המגמה קיבלה בוסט בשבוע שעבר, לאחר שטסלה הודיעה כי היא השקיעה בחודש ינואר 1.5 מיליארד דולר במטבעות ביטקוין, וכי היא תאפשר לשלם על הרכבים שלה באמצעות המטבע הווירטואלי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים