פרויקט ה-CRM שיושם בכלמוביל על גבי תשתית סאפ מעורר התעניינות בקרב מפיצי הרכב בעולם

החברה הציגה את הפרויקט, כמו גם את פרויקט ה-ERP שעוטף אותו, בכנס הלקוחות הבינלאומי של סאפ, שנערך במקביל בפרנקפורט ובאורלנדו ● במהלך שלושת ימי הכנס קיימו גיל כץ, מנמ"ר כלמוביל, והיועץ אורי דמבו, מנכ"ל פישמן-דמבו יועצים, שליווה את הפרויקט, פגישות עם גורמים בינלאומיים העוסקים בשיווק והפצת מכוניות

כלמוביל תייצא את פרויקט ה-CRM שלה, שהוא חלק מ-VERP של סאפ (SAP), לחברות גדולות בעולם המתמחות במכירת מכוניות של יצרנים מובילים. משווקי ומפיצי רכב הביעו התעניינות בפרויקט במסגרת כנס הלקוחות הבינלאומי של סאפ, שנערך במקביל בפרנקפורט ובאורלנדו.

מנמ"ר כלמוביל, גיל כץ, והיועץ אורי דמבו, מנכ"ל פישמן-דמבו יועצים, שליווה את הפרויקט, השתתפו במסלול מיוחד לתחום התחבורה שהתקיים במסגרת הכנס בפרנקפורט. הם הציגו את הפרויקט, כמו גם את פרויקט ה-ERP שעוטף אותו, בפני כמה מאות משתתפי הכנס מכל העולם.

במהלך שלושת ימי הכנס קיימו כץ ודמבו פגישות עם גורמים בינלאומיים העוסקים בשיווק והפצת מכוניות. הפגישות אורגנו על ידי הסניף הישראלי של סאפ, שנציגיו, ובראשם ארנון דים, סמנכ"ל המכירות של סאפ ישראל, השתתפו בכנס.

כלמוביל החליטה בסוף 2007 על יציאה לפרויקט ERP כולל בהיקף של יותר מ-30 מיליון דולרים. הפרויקט זכה לתהודה בינלאומית בתוך סאפ עצמה, לאחר שכלמוביל פיתחה פתרון CRM ייחודי שנלווה ל-ERP, שלא היה קיים בפתרונות המוכרים של סאפ בתחום תעשיית הרכב. בעקבות זאת, נבחרו כץ ודמבו לייצג את ישראל בכנס.

דמבו אמר בשיחה עם אנשים ומחשבים, כי "האולם היה מלא בזמן ההרצאה שלנו מפה לפה, ואחר כך התקיים פורום נוסף של שאלות ותשובות". לדברי כץ ודמבו, "עד היום, התפיסה המקובלת בפתרונות לתעשיית הרכב היא שהרכב, המוצר היקר והמסובך הזה, עומד במרכז, וסביבו מנוהלים כל התהליכים. בחשיבה פנימית שעשינו, התחרות הקשה בשוק המכוניות והקושי לבדל בין יצרני המכוניות הביאו אותנו למסקנה שעלינו לשנות את התפיסה הזו, ולשים את הלקוח במרכז".

לאחר תהליך החשיבה, פיתחה כלמוביל, בשיתוף עם פישמן-דמבו יועצים, מערכת CRM ייחודית, הממחשבת את כל תהליך מכירת הרכב. "מרגע שהלקוח נכנס בפעם הראשונה לאחת מסוכנויות הרכב שלנו, איש המכירות מקבל תמונה עדכנית ומפורטת על ההיסטוריה שלו", הסביר כץ, "האם היה לו מגע איתנו, האם בעבר נסע על אחת המכוניות שלנו, מהן ההעדפות שלו וכן הלאה. מבחינה זו, עשינו מהפכה של ממש בתפיסת השירות והמכירות של סוכנויות הרכב. עד כה הרכב היה במרכז וסביבו, במקרה, היה לקוח. הפתרון שפותח מתלבש על המודולים האחרים של סאפ, אם כי הוא עדיין לא מהווה מודול מובנה כחלק מסאפ, ומכאן החידוש וההתעניינות בו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים