מק'אפי חזרה להיות ציבורית: גייסה 740 מיליון ד' ביום המסחר הראשון

החברה הנפיקה 37 מיליון מניות במחיר ממוצע של 20 דולר והגיעה לשווי שוק של 8.6 מיליארד דולר - מיליארד פחות משציפתה ● מומחים מעריכים כי ההנפקה יכולה להצליח אם היא תשנה את המודל העסקי

מטה מק'אפי בסנטה קלרה, קליפורניה. צילום: BigStock

המשקיעים ושאר הבאים בשערי בורסת NYSE בניו-יורק חזרו לראות את שמה של מק'אפי על המסכים, לאחר שהיא ביצעה אתמול (ד') את ההנפקה שלה – השנייה, לאחר שב-2010, עם רכישתה על ידי אינטל, היא נמחקה מהמסחר. ענקית האבטחה מכרה ביום הראשון של המסחר המחודש שלה 37 מיליון מניות וגייסה תמורתן 740 מיליון דולר במחיר של 20 דולר האחת. היא עצמה הנפיקה 31 מיליון מניות במחירים שנעו בין 19 ל-22 דולר והמשקיעים הוסיפו שישה מיליון מניות.

החברה סגרה את יום המסחר עם שווי שוק של 8.6 מיליארד דולר – מיליארד פחות מהסכום שהיא קיוותה לו.

ההנפקה של מק'אפי גובתה על ידי אינטל, TPG קנתה אותה מאינטל), קרן GIC Pte הסינגפורית וקרן הפרייבט אקוויטי תומה בראבו. ענקית האבטחה הגיעה להנפקה עם גידול של כ-9% בהכנסות ל-1.4 מיליארד דולר ומעבר לרווח קטן במחצית הראשונה של השנה, לעומת הפסדים בתקופות שלפני כן.

האם ההנפקה תצליח? פיטר ליב, מנכ"ל מק'אפי. צילום ארכיון: רן ברגמן

האם ההנפקה תצליח? פיטר ליב, מנכ"ל מק'אפי. צילום ארכיון: רן ברגמן

התנאי להצלחה: שינוי המודל העסקי?

על פי הערכות בשוק, ההנפקה של מק'אפי יכולה בהחלט להצליח, אם ההנהלה החדשה שלה – כולל המנכ"ל, פיטר ליב, שמונה בתחילת השנה – תעשה התאמות ותשנה את המודל העסקי ואת מדיניות גיוס כוח האדם שלה.

ב-2010 אינטל רכשה את מק'אפי, שהייתה אז יצרנית תוכנת האנטי וירוס השנייה בגודלה בעולם, תמורת 7.7 מיליארד דולר. לאחר הרכישה הפכה אינטל את מק'אפי לחטיבת אבטחת המידע שלה, תחת השם אינטל סקיוריטי. היא התכוונה לשבץ פונקציונליות של אבטחה בשבבים שלה והבטיחה, כי תספק את היכולת לזהות איומים ברמה עמוקה יותר.

כבר בעת הרכישה הועלו תמיהות של אנליסטים ומתחרים על אודותיה. כך, ביל רובינס, שהיה אז סגן נשיא בכיר למכירות בסימנטק ומספר שתיים בחברה, אמר לאנשים ומחשבים כי "הרכישה באה לנו בהפתעה. לא רק לנו, אלא גם לאנליסטים טכנולוגיים ולפרשנים כלכליים בכירים. לא הצלחנו להבין את ההיגיון שבכך, אף שגירדנו בפדחתנו לא מעט. הרכישה בלבלה אותנו מעט, למען הכנות, ולא רק אותנו. היא נראית כאילו הגיחה משום מקום. את ההיגיון הטכנולוגי שבה הרי בוודאי שאין להבין: ברגע שאתה מרכיב רכיב אבטחת מידע על השבב, הוא שם לנצח ואין לך כל יכולת לעדכן אותו. הדבר בלתי נתפס בעולם אבטחת המידע של היום, המתאפיין בהופעתם של איומים חדשים בתצורות מתחלפות ואינסופיות. בכל מקרה, אם מישהו מכם, העיתונאים, ידע את סיבת הרכישה – הוא מוזמן לצלצל אליי".

בחלוף השנים התברר כי רובינס ושאר מבקרי הרכישה צדקו: ב-2016 נמכרה מק'אפי ל-TPG במחיר הפסד של מיליארדים – 45% פחות ממה שאינטל שילמה עליה.

מק'אפי היא חברת אבטחת הסייבר השנייה שהודיעה על הנפקה בשנת 2020. סומו לוג'יק הגישה בקשה להנפקה בחודש שעבר והחלה להיסחר החודש. בשנה שעברה היו ארבע הנפקות בתחום: אלה של פינג איידנטיטי, קראוד סטרייק, קלאוד פלייר ותופין הישראלית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים