אינטל שילמה 7.7 מיליארד דולר על מק'אפי – ומוכרת ב-45% פחות

TPG תשלם תמורת השליטה ביחידת האבטחה של אינטל 4.2 מיליארד דולר - 3.1 מיליארד מהם במזומן ו-1.1 מיליארד כהשקעה הונית ● אינטל תמשיך להחזיק ב-49% מהמניות

משפחה. TPG ואינטל סקיוריטי

מ'קאפי (McAfee), מי שהייתה בעבר מחברות האבטחה הגדולות בעולם עד שנמכרה לידיה של אינטל (Intel) לפני כשש שנים תמורת 7.7 מיליארד דולר והפכה לאינטל סקיוריטי, חוזרת לתמונה.

עם זאת, זו לא תהיה אותה מק'אפי שפועלת מכוח מניעיה שלה בלבד. אינטל תמשיך להחזיק 49% מהמניות, אבל בשאר המניות תחזיק חברת האחזקות TPG שרכשה את החלק הזה מאינטל בעסקה ששווייה 4.2 מיליארד דולר, 3.1 מיליארד דולר מהם במזומנים, כשבנוסף תשקיע TPG בחברה החדשה-ישנה 1.1 מיליארד דולר כהשקעה הונית.

ההערכה כי אינטל מחפשת מה לעשות עם קבוצת האבטחה שלה כבר עלתה לפני מספר חודשים מבלי שהחברה מאשרת זאת. מדובר בהשקעה שנחשבת לכושלת למדי עבור החברה, וכרכישה שהעלתה תהיות רבות כבר בעת התרחשה – ולא רק בגלל הסכום הגדול אותו השקיעה הענקית ברכישת החברה. אינטל, מצידה, הצדיקה בזמנו את הרכישה בגלל שהיא חשבה לשלב אבטחה כבר ברמת המעבד, כחלק ממערך התוכנה והקושחה הבסיסית.

בחזרה אל המדף

הניסיון זה לא צלח, וכעת כשהחברה נמצאת במהלך של ארגון מחדש שכולל צמצום כוח האדם בכל מה שקשור לייצור המעבדים, המשך ההשקעה בניסיון למצוא פתרון אבטחתי שיניב תוצאות כספיות מרכישת אינטל סקיוריטי נראה כמיותר, וכך עלו הנכסים הללו בחזרה אל מדף הרכישות האפשריות בשוק הטכנולוגי.

אינטל השקיעה באבטחה גם לפני שרכשה את אינטל סקיוריטי, ועם מה שרכשה פנתה בעיקר לתחום העסקי אותו היא לא מתכוונת לנטוש כל כך מהר ככל הנראה. לטענתה פלטפורמת האבטחה הרחבה שלה מגינה כיום על יותר מרבע מיליארד נקודות קצה, והיא מאתרת בכל יום למעלה מ-400 אלף איומים.

החברה החדשה אמורה להתרכז באבטחה בעולם הסייבר ולא לחזור אחורה למצב בו חלק גדול מהעולם שלה הגיע מהשוק הצרכני.

כריס יאנג, סגן נשיא ומנכ"ל חטיבת האבטחה של אינטל, יעבור יחד עם הצוות הניהולי כולו לחברה החדשה.

"אנחנו מאמינים כי אינטל סקיוריטי תשגשג כחברה עצמאית. עם ההשקעה של TGP והמשך התמיכה מצד אינטל – יחידת אבטחת הסייבר תחדד את המיקוד שלה ותהפוך לגמישה עוד יותר בתגובה למתרחש כיום במגזר האבטחה המתפתח בקצב מהיר", אמר ג'ים קולטר, מייסד שותף ומנכ"ל משותף ב-TPG.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים