טל שלסקי, בנק הפועלים: "תוך כשנתיים השימוש בכל הכלים המקוונים יהיה מובן מאליו"

"בשלב הראשון הבנקאות המקוונת סיפקה ללקוחות מידע, ולאחר מכן כלים. כיום עולם המיחשוב הבנקאי מצוי בשלב השלישי – של ניהול על ידי הלקוח" - כך אמר שלסקי, מנהל אגף בנקאות ישירה בבנק הפועלים, בכנס הבנקאות המקוונת השנתי, eBanking and eFinance 2.0 ● לדבריו, "על תחום זה, של ערכים מוספים, מתנהל המאבק בין הבנקים"

"בשלב הראשון הבנקאות המקוונת סיפקה ללקוחות מידע, ולאחר מכן כלים. כיום עולם המיחשוב הבנקאי מצוי בשלב השלישי – של ניהול על ידי הלקוח, ועל תחום זה, של ערכים מוספים, מתנהל המאבק בין הבנקים", כך אמר טל שלסקי, מנהל אגף בנקאות ישירה בבנק הפועלים. שלסקי דיבר בכנס הבנקאות המקוונת השנתי, eBanking and eFinance 2.0, שנערך הבוקר (ה') במרכז הכנסים אבניו בקרית שדה התעופה. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות אנשי IT מעולם הבנקאות, והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי שלסקי, לפני עשור עמד היקף הפעילות המקוונת בעולם הבנקאי על 23%, ואילו כיום מחקרים כבר מצביעים על נפח פעילות של 64%. הבנקאות באינטרנט, אמר, עברה שלבי התפתחות שונים. בראשון, הסביר, הלקוחות קיבלו מידע. בשני, הם קיבלו כלים לעבודה מול הבנק, וכעת המאבק הוא על היכולת לספק ערכים מוספים, כאשר ניהול כל הנתונים והכלים נעשה על ידי הלקוח.

"אנו בשלב השלישי", אמר, "בו אנו אוספים עבור הלקוחות נתונים שאספנו בעבר אודותיהם, קטלגנו אותם, וכך ביכולתנו לתת להם כלים להתנהלות פיננסית נכונה יותר". הוא הציג כלי של הבנק, שירות ניהול תקציב, המאפשר לדבריו ניתוח של הפעולות של הלקוחות בכלל החשבונות שלו, ומספק מידע על השפעת ההוצאות על התקציב הכולל. לדבריו, כמות הלקוחות הפועלת מול הבנק בערוצים הישירים עומדת על יותר ממיליון. "בערוצים הישירים", הסביר, "הלקוח מקבל יותר מידע, יש לו קשר הדוק יותר מול עם הבנק, והוא מבצע יותר פעולות, עם שיפור שביעות הרצון שלו".

כך, אמר, בסקר שנערך 74% מהציבור ענה שהוא נוהג לתכנן את הוצאותיו, אולם רק מחצית ממנו אכן עומד ביעדי התקציב. שלסקי סיים בהשקת הארנק הסלולרי בישראל, שירות כיסkiss2, ואמר כי "אני מעריך שתוך שנתיים השימוש בכלל הכלים המקוונים יהיה מובן מאליו".

ג'ון רוז'ינסקי, מנכ"ל One1Mobile, אמר כי התחום הנייד מצוי בעולם הפיננסי, וחלק מהפתרונות כבר רצים בצורה טובה בו. הוא אמר כי החברה נוסדה ב-2008, על מנת לספק פתרונות בתחומי יישומים ניידים לארגונים בישראל. הפתרונות הללו, אמר, משלבים פתרונות תוכנה עם טכנולוגיות תקשורת סלולרית ומכשירי קצה. המטרה, הסביר, היא לסייע ללקוחות להגיב בזמן אמת למציאות העסקית המשתנה.

אנדריאה רוס, מנהל מכירות MobileAware באיזור EMEA, הציג את המערכת של החברה, המיוצגת בארץ על ידי One1, ומאפשרת לדבריו "לארגונים לייצא מידע לעולם הסלולר". יתרונות המערכת, הסביר, הם בהמרה של אתרי ווב לאינטרנט הסלולרי, התאמה לכל מכשיר נייד, המרה בזמן אמת תוך התאמה למכשיר ולתכונותיו, וכן יכולת לפתח תוכן נייד ללא היכרות עם הטכנולוגיות הסלולריות. הוא ציין כי המוצר כבר הוטמע בישראל, בחברת ויזה, וכי צפויות התקנות נוספות.

נועם זיגרסון, CTO נס-גילון, אמר, כי בעולם יש היום היצף של מסרים שיווקיים, המביא לקהות חושים. הוא הציג את הגישה החדשה ליצירת קשר בין ערוץ השיווק ללקוח, כזו המסייעת לארגונים. הגישה, אמר, מסייעת לארגון לקבל החלטות חכמות, באמצעות שימוש במידע עדכני ביותר, המביא לקבלת החלטות הטובות ביותר. הגישה, ציין זיגרסון, מיושמת באמצעות כלי של אורקל, RTD, ראשי תיבות של החלטות בזמן אמת, המביא למיטוב האינטראקציה בין הארגון והלקוחות. התוצאה, אמר, היא גישה ש"מביאה 'שכל' לביצועי הארגון", והוא סיים בצטטו מחקר של גרטנר לפיו צפוי שיפור של עד פי עשר בביצועים העסקיים בארגונים – בשל שימוש בכלי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים