חבילת אופיס 2010 תציע תפקודים מיוחדים לדפדפנים וטלפונים חכמים

התכונות שתציע החבילה יותאמו לפלטפורמה שבה מפעילים את התוכנה - במחשב, בדפדפן או בטלפון חכם ● כריס קפוסלה, סגן נשיא בכיר למוצרים לעובדי מידע בחברת מיקרוסופט, אמר, כי החברה מבקשת להציע תכונות ייחודיות לכל פלטפורמה: "ישבנו וחשבנו כיצד עובדים בדפדפן, וכיצד עובדים בטלפון"

מיקרוסופט (Microsoft), כך נראה, השקיעה בחבילת אופיס 2010 (Office 2010), שמוצעת החל מהשבוע למכירה לעסקים, מאמצים של ממש כדי להתאים אותה לאינטרנט ולטלפונים חכמים. בחברה מוסיפים לקדם את ממשק הלקוח עתיר התכונות, אך אין ספק שהיא מכוונת לכך שהתוכנה תהיה רלוונטית גם בפלטפורמות אחרות, מלבד מחשבי PC.

כך, למשל, מציעות גרסאות הדפדפן של וורד (Word), אקסל (Excel) ופאואר-פוינט (PowerPoint) תגיות מיוחדות, שמאפשרות לצרף מצגת פאואר-פוינט או גיליון אקסל להודעה בבלוג. ניתן לארח את המצגת במערכת SharePoint (כאשר מדובר בבלוג פנימי) או בשירות SkyDrive (עבור בלוגים ברשת האינטרנט הפתוחה לציבור הרחב) – שתיהן מתוצרת מיקרוסופט. כך, מובטחת צפייה בתכנים עדכניים – גם אם העדכונים נעשו לאחר שהתכנים צורפו להודעה שפורסמה בבלוג.

באשר לטלפונים חכמים, לפנקס הרשימות OneNote, אשר נכלל בחבילת אופיס (Office), נוסף לחצן שמאפשר לצלם תמונות במצלמה של מכשיר הטלפון ולהוסיף אותן מיד לרשימה שבתוכנה. יצוין, כי בשאר המהדורות של התוכנה לחצן זה אינו קיים.

כריס קפוסלה, סגן נשיא בכיר למוצרים לעובדי מידע בחברת מיקרוסופט, אמר, כי החברה מבקשת להציע תכונות ייחודיות לכל פלטפורמה. "ישבנו וחשבנו כיצד עובדים בדפדפן, וכיצד עובדים בטלפון", ציין.

ההערכה היא שמיקרוסופט תגבה דמי רישוי זהים לכל המהדורות של אופיס – במחשב, בדפדפן ובטלפון (המחיר של יישום האינטרנט לעסקים עדיין לא פורסם). עם זאת, במהדורה המיועדת למחשבי PC בהתקנה מקומית תציע מיקרוסופט תכונות מתקדמות בלעדיות, דוגמת עריכה של סרטוני וידיאו עשירים בפאואר-פוינט. בענקית מרדמונד מעריכים שמרבית המשתמשים יהיו מעוניינים בכל שלושת הממשקים – שכל אחד מהם מתאים למטרות שונות ולנסיבות אחרות.

במיקרוסופט מדגישים שלמרות התפקודים השונים של כל ממשק, תישמר אחידות בין המסמכים. כך, למשל, אם הוטבע במסמך סימן מים בתוכנת וורד מקומית במחשב PC, הוא יופיע גם כאשר צופים במסמך במכשיר הטלפון או בדפדפן. "האחידות חיונית", אמר סטיבן אילופ, נשיא החטיבה העסקית של מיקרוסופט.

עם זאת, נשאלת השאלה כמה אנשים משתמשים בכלל בסימני מים. שאלה זו מדגישה את הטענה שרבים משמיעים נגד מיקרוסופט על כך שחבילת אופיס מציעה תפקודים רבים מדי, שרק לעתים רחוקות משתמשים בהם, אם בכלל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים