"המיתון – עד סוף 2022; הדיגיטל יסייע להיחלץ ממנו מהר יותר"

כך אמר בן פסטרנק, מנכ''ל קבוצת אמן, שהסביר כי "המעבר לענן והדיגיטיזציה שכל ארגון חווה קיבל דחיפה עם משבר הקורונה"

בן פסטרנק, מנכ''ל קבוצת אמן.

"להערכתי, המיתון יהיה ארוך יחסית ויסתיים בסוף 2022. ככלכלן, אני יודע שלא ניתן לצאת מגירעונות כה עמוקים במהירות. הדיגיטל יביא תועלות, ואולי ישנה את כללי הכלכלה הרגילה, כך שניחלץ מהר יותר. בגירעון העצום שבארץ ובעולם נכנסו אליו – יהיה קשה מאד להחזיר את המשק למצב של 2019. לא יהיו תקציבים שיאפשרו את המשך ההשקעות בתשתיות ואת הנעת גלגלי המשק חזרה – אין אלכימיה. יידרשו הליכי חשיבה מעמיקים איך להגיע ליותר יעילות תפעולית, לצמצם ולשנות דפוסי חשיבה, כך שפעילות דיגיטל בארגון תתבצע ביעילות – ובמינימום מגע יד אדם. רק כך יגיע ערך תחרותי, בעולם בו כולם מתחרים בכולם באגרסיביות", כך אמר בן פסטרנק, מנכ"ל קבוצת אמן.

לדבריו, "השיח בן העשור, בין ההנהלה וה-IT על הדיגיטל, חווה התעצמות גדולה השנה. מעוד נושא, חשוב ככל שהיה, הוא הפך לחשוב ביותר, וכמעט בלעדי בשיח ההנהלה. זה משנה את מיצוב ומעמד המנמ"ר.ית והופך אותם לחשובים ביותר בהנהלה, ולעיתים אף לקובעי מדיניות ההשקעה הכוללת בארגון. מגמה זו באה בשילוב המעבר לענן והדיגיטיזציה שכל ארגון חווה, שקיבל דחיפה עם משבר הקורונה. בארבעת החודשים האחרונים ידינו היו עמוסות כפי שלא היו מעולם",

"ההיבטים הכלכליים של המשבר", אמר, "יביאו לצמצומים בתקורות הארגונים ולתשומת לב לאפיקי ההוצאות. כדי לעמוד בדרישות אלו בשוק היפר-תחרותי, יש ליישם שני מענים: התעצמות המעבר הדיגיטלי של הארגון, כמו גם מעבר לביסוס מערך מיקור חוץ משמעותי, כך שתתאפשר גמישות תפעולית ומינוף יכולות, כפי שראינו במקרה של אינטל (Intel)".

לדבריו, "אנו עוסקים רבות בהעברת פעילויות בארגונים למיקור חוץ, בין השאר בבנקים ובחברות ביטוח. המהלך מקבל רוח גבית מהרגולטור. מבלי שנגיף הקורונה 'התכוון', הוא הביא להעצמת תהליך שכבר החל לפני כמה שנים, של מיקור החוץ".

אמן היא מקבוצות ה-IT הוותיקות בישראל, היא נוסדה כבר ב-1972, וכיום מונה 2,500 עובדים, מהם 1,800 בארץ, והשאר בחברות בנות בארה"ב, בריטניה, סרביה, רוסיה ופולין. "מסורתית, אנו מרוכזים בארגוני אנטרפרייז", ציין פסטרנק, "יותר מ-90% מהפעילות שלנו מכוונת למגזרי הפיננסים, טלקום, קמעונאות, ממשלה ומגזר ציבורי. עולם הביטוח, יותר ממגזרים אחרים, עובר מהפכה דיגיטלית, ואנו שותפים משמעותיים בה. המהפכה תגרום לעבודה יעילה יותר, אוטומטית ודיגיטלית, ותדרוש מסוכני ביטוח להמציא את עצמם מחדש".

לדבריו, "בימים אלה אנו עורכים פרויקטי דיגיטל, בין השאר, בארגוני פיננסים ואשראי, בתחום המסחר והסליקה וכן ביצירת מוצרים חדשים שחלקם נובע מתובנות עידן הקורונה. גם בנקים וחברות ביטוח בינוניות, דוגמת בנק ירושלים, בנק יהב, דלק מוטורס, איילון ביטוח, הכשרה – מבינות את גודל הפוטנציאל המונח לפניהן בשל השקעות בטכנולוגיה. עוד אנו עורכים פרויקטי המשכיות עסקית, עם סיטריקס (Citrix) ורובריק (Rubrik), פרויקטים בעולמות השירות וחוויית הלקוח בקונטקט סנטר, עם טוויליו (Twillio) ו-KMS lighthouse. עולם הסייבר קיבל דחיפה משמעותית בשל המעבר לפעילויות מבוזרות ושם אנו עובדים עם פאלו אלטו (Palo Alto Networks) ואקסליון (Accellion)".

"משבר הקורונה משפיע על שוק ההון באופן ישיר"

"באחרונה", ציין פסטרנק, "השקענו מיליוני שקלים באפליקציית רובין (Robin) לניהול הפנסיה והביטוח, עם 'רובין לעסקים'. נחדור לשוק העסקי ונבנה עבור גופים, עובדיהם ולקוחותיהם ביטוחים פנסיוניים מותאמים לצרכי העמית. משבר הקורונה משפיע על שוק ההון באופן ישיר, מה שמדאיג לא מעט אזרחים המחפשים פתרונות דיגיטליים מהירים – כדי לדעת מה מצבם ומה עליהם לעשות על מנת למקסם את הפנסיה שלהם ולהפחית את הסיכון אליו נחשפים החסכונות ארוכי הטווח שלהם. חטיבת הדיגיטל שלנו תהיה אמונה על המשך אפיון, עיצוב ופיתוח האפליקציה והפלטפורמה. אנו מעין 'רובין ישראל'. המערכת מאפשרת איסוף נתונים מהמסלקה הפנסיונית ומחברות הביטוח, וכן מגוון תהליכים דיגיטליים בלא צורך בהתערבות אנושית או טלפונית. לאפליקציה יש כ-150,000 משתמשים והיא זוכה לציון של 4.8 מ-5 בחנויות האפליקציה".

"הקבוצה", הסביר פסטרנק, "במצב הוני טוב, ולכן אנו סורקים את השוק לרכישת עוד חברות. אנחנו רוצים להוביל, ונמצאים בימים אלה במו"מ מול 6-7 חברות, בתחומים משלימים לפעילות שלנו, בארץ ובעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים