אינטל דוחה בשנה את השקת מעבדי ה-7 ננו-מטר; המניה בצניחה

החברה דוחה את השקת המעבדים ל-2022, לאחר שגילתה באג בייצור ● היא פרסמה תוצאות עסקיות מצוינות, שעקפו את תחזיות האנליסטים

בוב סוואן, מנכ"ל אינטל, בביקור בארץ, שבו הוא השיק כאן את תוכנית הסטארט-אפים Ignite. צילום: יניב הלפרין

אינטל הודיעה בסוף השבוע כי היא דוחה בשנה את השקת מעבדי ה-7 ננו-מטר שלה – ל-2022. זאת, לאחר דחיות של שנים בהבאת הדור הנוכחי של המעבדים שלה לשווקים. ההצרה הראשונה שלה הייתה שמעבדים שייוצרו ב-7 ננו-מטר יצאו לשוק ב-2019. כעת היא מדברת על שלוש שנים מאוחר יותר.

השוק הגיב להודעת החברה בחריפות ושער המניה שלה במסחר ביום ו' בוול-סטריט צלל ביותר מ-16%. במסחר מעבר לדלפק הוא נותר כמעט ללא שינוי, עם עלייה קלה, של רבע אחוז. מנגד, שער המניה של המתחרה הגדולה, AMD, זינק ביום ו' ב-16.5%.

באינטל אומרים כי הסיבה לדחייה הנוכחית הוא באג בייצור שהחברה מצאה. על כן, היא שוקלת לאורר "תוכניות מגירה", כמו העברה של ייצור כמה מהמוצרים שלה לצד שלישי. אחד המומחים צוטט ב-BBC כאומר שאינטל נוטלת במהלך הזה סיכון גדול, של פתיחת פער רחב לרעתה אל מול המתחרים.

הדור הנוכחי של מעבדי אינטל מיוצר ב-10 ננו-מטר – תהליך שגם אותו החברה החלה באיחור. אינטל מעוניינת לעבור ל-7 ננו-מטר, שם היא יכולה לשים יותר טרנזיסטורים על שבב סיליקון יחיד, כדי להמהיר את הסמארטפונים והטאבלטים שיעבדו על המעבדים שיתבססו על שיטת ייצור זו. יש לציין שאינטל איחרה לזהות את הפופולריות הגוברת של מעבדים לעולם הסמארטפונים.

באינטל מציינים שמשמעותה של הדחייה מ-2021 ל-2022 אינה דחייה של שנה, כי אם של חצי שנה. החברה לא פרסמה תאריך מדויק בהכרזה הקודמת על התאריך, וכך גם לא עכשיו. מכאן שנראה שהחברה דוחה את השקת המעבדים הללו מהמחצית השנייה של 2021 לזו הראשונה של 2022.

תוצאות כספיות חיוביות

ההודעה על דחיית ייצור מעבדי ה-7 ננו-מטר פורסמה לצד הדו"חות הכספיים של אינטל לרבעון השני ולמחצית הראשונה של השנה, שהיו מצוינים ועקפו את תחזיות האנליסטים. החברה הציגה ברבעון זינוק של 19.5% בהכנסות ל-19.7 מיליארד דולר ושל 22.2% ברווח הנקי ל-5.1 מיליארד. הרווח הנקי למניה זינק ב-29.4% ל-1.19 דולר, לעומת צפי אנליסטי של 1.06 דולר בלבד, והרווח התפעולי קפץ ב-44.9%. במחצית הראשונה, הכנסות החברה האמירו ב-21.7% ל-39.6 מיליארד דולר, הרווח הנקי צמח ב-32.7% וזה התפעולי צמח ב-23.4%. העלייה ברווחיות בשתי התקופות נובעת במידה רבה מריסון בהוצאות.

בוב סואן, מנכ"ל אינטל, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "היה לנו רבעון מצוין, הרבה מעל לציפיות שלנו. הביצועים הושפעו לטובה מביקוש חזק למוצרים התומכים בפעילויות ענן ומסייעים לטכנולוגיות עבודה מהבית, והקמת מערכות תקשורת מהדור החמישי". הוא ציין כי "אנחנו חיים בעולם דיגיטלי שהולך ומתרחב ובמציאות זו, יש לנו הזדמנות מיוחדת להמשיך להצמיח את החברה מוטת החדשנות שלנו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי ויסברט

    מנכ"ל אינטל משקר. שום מיקור חוץ אלא ייצור רובוטי. קרית גת תיסגר. יתמקדו בפיתוח שבבים למחשוב קוואנטי.

אירועים קרובים