בעקבות חילופי השרים: נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת – פורש

כהן הודיע על רצונו לפרוש לאחר כשנתיים ● הפרישה תיכנס לתוקף בעוד כחודשיים ● השר החדש, יועז הנדל, צפוי למנות לתפקיד את לירן אבישר בן חורין, פעילה בתל"ם, שדרכה הוא הגיע לכחול לבן, ומי שהייתה מנכ"לית פרויקט מסע של הסוכנות היהודית

נתי כהן, היו"ר הפעיל של CyberIL. צילום: ניב קנטור

מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן, הודיע היום (ב') לשר התקשורת הנכנס, ח"כ יועז הנדל, כי הוא עוזב את תפקידו. סיבת העזיבה היא חילופי השרים במשרד – הנדל ייכנס מחר לתפקיד במקום שר התקשורת הנוכחי, דודי אמסלם, שעובר להיות השר המקשר בין הממשלה לכנסת, והאחראי על מערך הסייבר הלאומי וישראל דיגיטלית. הפרישה תיכנס לתוקף בעוד כחודשיים.

ככל הנראה, מי שתמונה לתפקיד במקומו של כהן היא לירן אבישר בן חורין. בן חורין שימשה כמנכ"לית פרויקט מסע של הסוכנות היהודית, לעידוד הגעתם של בני נוער יהודים מחו"ל לישראל, והייתה פעילה בתל"ם – התנועה שדרכה הגיע הנדל לכחול לבן – וחלק מצוות המשא ומתן של כחול לבן בעקבות מערכת הבחירות השנייה של 2019. היא בת זוגו של איתי בן חורין, מנכ"ל משרד יחסי הציבור והתקשורת בן חורין אלכסנדרוביץ', שניהל את הקמפיין של כחול לבן בבחירות הראשונות ב-2019.

כהן והנדל שוחחו היום בשיחה שלדבריהם "התנהלה ברוח טובה". השר הנכנס אמר כי כהן "שירת את מדינת ישראל בתפקיד החשוב. אני מתרשם שהוא עשה את עבודתו נאמנה ובאופן מיטבי, קידם תהליכי עומק במשרד והניח תשתית לקידומה של הטכנולוגיה במדינת ישראל".

לבקשת הנדל, כהן ניאות למלא את התפקיד בתקופה הנוספת, על מנת לאפשר תהליך חפיפה והעברת מקל מסודרת.

סיבים אופטיים, דור 5 והמשבר בשוק הסלולר

כהן מונה למנכ"ל משרד התקשורת באפריל 2018 על ידי השר איוב קרא, לאחר שנים רבות של שירות בצה"ל, שבסופן הוא היה ראש אגף התקשוב, בדרגת תא"ל. בתקופת כהונתו ידע שוק התקשורת, ובפרט הסלולר, טלטלות רבות, עקב המשבר שעובר עליו מזה מספר שנים. ביולי האחרון פרסמה בזק אזהרת רווח, מחשש לירידה של מיליארד שקלים בערכה של פלאפון. בעקבות כך, כהן הקים צוות לבדיקת מצב שוק הסלולר.

בתקופתו האיץ משרד התקשורת את המעבר של ישראל לדור החמישי וכהן אמר בטקס IT Awards של אנשים ומחשבים, שנערך בפברואר האחרון, שיישומי דור זה ייפרשו בישראל ב-2025. עוד הוא אמר באירוע שגם משרד התקשורת עובר טרנספורמציה דיגיטלית, "על מנת שיהיה רלוונטי ויוכל להתאים את הרגולציות".

תחום נוסף שהיה על שולחנו של המנכ"ל הפורש הוא תשתיות הסיבים האופטיים. במהלך כהונתו הוא אישר את המיזוג בין מיזם הסיבים האופטיים IBC של חברת החשמל לבין סלקום ותש"י, שרכשו את השליטה עליו – עסקה שיצאה לפועל לאחר שגם הממונה על התחרות, עו"ד מיכל הלפרין, אישרה אותה. כמו כן, הוקם במהלך תקופתו מרכז שו"ב לאיומי סייבר על ספקיות התקשורת, כחלק מהמרכז הארצי לניהול אירועי סייבר של מערך הסייבר הלאומי. המרכז ממוקם בפארק ההיי-טק גב ים נגב בבאר שבע.

נושאים אלה יהיו גם על שולחנה של המנכ"לית החדשה. כך, היא תצטרך לאשר – או לא – את עסקת המיזוג המסתמנת בין סלקום לגולן טלקום, להמשיך במהלכים להטמעת הדור החמישי והסיבים האופטיים, ולוודא שהתחרות בין ספקיות התקשורת השונות נשמרת, לצד שמירה על האיתנות הפיננסית שלהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים