שירותי הדור החמישי יושקו בישראל ב-2025

כך בישר נתי כהן, מנכ''ל משרד התקשורת ● תת-אלוף (מיל') כהן דיבר ב-IT Awards 2020, תחרות מצטייני המחשוב לשנת 2019 של אנשים ומחשבים שבה היה דובר מפתח ● הטקס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (א') בראשון לציון

נתי כהן, מנכ''ל משרד התקשורת לשעבר. צילום: ניב קנטור

השתתף בהכנת הידיעה: יהודה קונפורטס.

"אנו מקווים ששנת 2020 תהא השנה הראשונה בה נפרוס דור את תשתיות דור 5. במחצית העשור נשיק את יישומי הדור החמישי", כך אמר נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת.

תת-אלוף (מיל') כהן דיבר ב-IT Awards 2020, תחרות מצטייני המחשוב לשנת 2019 של אנשים ומחשבים. כהן היה דובר המפתח בטקס בהפקת אנשים ומחשבים, שנערך היום (א') באולם האירועים לאגו בראשון לציון, והנחה אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה.


צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

"דור 5 הוא משנה משחק"

"גם משרד התקשורת", אמר כהן, "עובר טרנספורמציה דיגיטלית. זאת, על מנת שהמשרד עצמו יהא רלוונטי ויוכל לפעול בצורה מיטבית בעולמות התוכן שלו, IT, פיקוח והנדסה. חזון המשרד כולל את ההבנה שעלינו להתאים הרגולציות, עלינו להוביל את מדינת ישראל ואת התשתיות שלה לעידן הדיגיטלי. אנו נמצאים בתוך תקופה מהפכנית בממד הטכנולוגי. דור 5 הוא משנה משחק.  זה לא העידן הדיגיטלי הנוכחי של האפליקציות, אלא עידן ה-IoT המסיבי. כדי שזה יקרה, ואורחות חיינו ישתנו מסיבית – צריך לבסס את תשתיות העידן הבא, של דור 5".

"אנו עושים זאת במשרד התקשורת", אמר מנכ"ל המשרד, "כאשר שלושה וקטורים הם במרכז העשייה שלנו. הווקטור הראשון הוא בעולם הנייח, מתווה פריסת סיבים אופטיים במדינה. היו לנו בעבר חסמים רגולטוריים, אבל כבר הצלחנו להביא את הסיבים ל-25% ממשקי הבית במדינה. אנו מאמינים במתווה, נפרוס סיבים אופטיים לאורכה ולרוחבה של המדינה".

"וקטור שני", ציין כהן, "הוא יכולת שלנו לפרוס את תשתיות דור 5 במדינה. על מנת שזה יקרה, צריך לחלק את התדרים לחברות התקשורת, ואנו בעיצומו של מכרז התדרים לדור 5. רובן של המדינות המפותחות נמצא בשלב של אחרי המכרז – אנו בשלהיו. סיכמנו עם האוצר על תמריצים לחברות שתתחלנה בפריסה".

"וקטור שלישי", אמר כהן, "הוא היישומים. נרחיב משמעותית את היכולת שלנו לחלק את כתובות ה-IP באופן נרחב, כי כתובות IPV4  נגמרו. נבסס את הדור החדש של IPV6, שאם לא כן – אז לא נוכל לקחת את יישומי הדור הבא. לכן, יצאנו למהלך נרחב כרגולטור, לאפשר לחברות התקשורת לחלק כתובות IPV6 מחודש יולי 2020".

"המניע את העידן החדש", ציין כהן, "הוא הנתונים. קצב צריכת הנתונים גדל דרמטית. בשנת 2013 ספקיות התקשורת המרכזיות טיפלו ב-63 פטה בייט נתונים, ובשנה החולפת – ב-909 פטה בייט. גידול של יותר מפי 14. התעבורה תמשיך ותצמח בצורה דרמטית. כאשר אנו מדברים על IoT מסיבי, אנו מכוונים למהירויות ולקצבים אחרים".

"להוביל בעשור הקרוב את המדינה לטרנספורמציה דיגיטלית אמיתית"

"דור 5", אמר מנכ"ל משרד התקשורת, "נועד לספק רוחבי פס גדולים, שיאפשרו קצבי העברת נתונים אולטרה מהירים בקיבולת גבוהה יותר ואמינות רבה. כך, בשנת 2025 יתחברו לרשת 50 מיליארד ציודי קצה. דור 5 זה קישוריות, קיבולת (פס רחב) ואמינות (שיהוי). אנו מבינים שקצב של מאה מגה זה המינימום הנדרש בעידן החדש".

"לצד התשתיות", ציין, "חברות מדברות על יישומים חדשים, בעולמות החינוך הדיגיטלי, הבניה הטכנולוגית, תחבורה כחמה, חקלאות מדייקת, יש שימושים רבים ל-IoT".

"בשנת 2023", סיכם כהן, "נסגור את תדרי דור 3 לטובת ביסוס הפריסה של דור 4 והכנסת דור 5. נצא למכרזים נוספים ונפעל בכמה תחומים: מכרז תדרי דור 5, מדיניות שימוש בטכנולוגיית LORA, הקלות ופטורי מעבר לפרוטוקול IPV6, הקמת SOC למגזר התקשורת ב-CERT הלאומי, ומדיניות גלים מילימטריים. ככה נוכל באמת להוביל בעשור הקרוב את המדינה לטרנספורמציה דיגיטלית אמיתית".

בסיסקו "בנו תפישות חדשניות לעולם ה-IT החדש"

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל, אמר כי "עלינו להתאים עצמנו לשינויים הטכנולוגיים, שהביאו להרחבת הפעילות של המחשוב הארגוני. לפני שש שנים החברה החליטה להוביל בעולם ה-IT. גופי המודיעין והבינה של סיסקו זיהו את מגמת המסע הדיגיטלי בארגונים – והחברה נערכה לקראתה. כך, במשך כשנתיים ישבו 4,000 מ-24 אלף מהנדסי החברה ובנו תפישות חדשניות לעולם ה-IT החדש, הפועל בדטה סנטר ומחוצה לו, בסביבה מרובת עננים. בנינו פלטפורמה חכמה ומאובטחת לעסק הדיגיטלי".

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל. צילום: ניב קנטור

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל. צילום: ניב קנטור

"סיסקו", סיכם שגיא, "משקיעה במחקר ופיתוח משאבים אדירים. היקף ההשקעה השנתי שלנו במו"פ עומד על 7.2 מיליארד דולר. חלק מהמו"פ נעשה בחברות שסיסקו רכשה בארץ – בקיסריה, בנתניה ובתל אביב. יחד עם רכישות שנתיות בהיקף של 6.5 מיליארד דולרים – הנתון משקף יותר מ-14% מתקציבה השנתי של החברה, המוקצה למו"פ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים