אחרי פרסום אזהרת הרווח: מניית בזק יורדת

המנייה רושמת ירידה של 4%, לאחר שפרסמה אתמול (ב') אזהרת רווח, שלפיה קיים חשש לירידה של כמיליארד שקלים בשווי הערך של פלאפון ● כתוצאה מכך, גם מניות סלקום ופרטנר רושמות ירידות

ירידות שערים במניית בזק. אילוסטרציה: BigStock

מניית בזק יורדת היום (ג') במסחר בבורסה בכ-4%, נכון לכתיבת שורות אלה, לאחר שפרסמה פרסמה אתמול אזהרת רווח, אחרי סגירת שערי המסחר בבורסה בתל אביב. בהודעת החברה היא מסבירה שבמסגרת ההיערכות לדו"חות הכספיים הרבעוניים שלה היא מצאה כי קיימת אפשרות לירידת ערך בשווייה של פלאפון אל מול השווי בספרי החברה בסך כולל של בין 800 מיליון ל-1.1 מיליארד שקלים.

בהודעה הבהירה בזק כי מדובר בהערכה פנימית ראשונית ובהמשך צפויה להתבצע הערכת שווי על ידי מעריך חיצוני, שכתוצאה ממנה ובהתאם לתוצאותיה, ייתכן שסכום ירידת הערך בספרי החברה יהיה "שונה ואף שונה מהותית מהמצוין לעיל". בהודעה לא פורט האם השוני צפוי להיות כלפי מעלה או מטה, או שהיא לא יכולה להעריך זאת כעת.

על פי ההערכות, פרסום אזהרת הרווח הוא תוצאה של הקשיים בשוק הסלולר, שמקורם בעיקר בתחרות העזה ובמחירים הנמוכים שהחברות מציעות לצרכן. סיבה נוספת היא ההשקעה הצפויה בדור החמישי, שבחלקה תוצא מבזק, אבל בחלקה האחר עלולה להיות מופלת על פלאפון עצמה.

פלאפון היא לא חברה עצמאית, אלא חברה בת בתוך קבוצת בזק, ולכן המנייה שלה לא נסחרת בבורסה באופן עצמאי – מה שאומר שאי אפשר לדעת את שווי הערך שלה בכל רגע נתון. זאת, בניגוד למתחרות, ובמרכזן סלקום ופרטנר, שפרסום אזהרת הרווח על ידי בזק מוביל היום לירידות גם במניות שלהן: מניית סלקום יורדת ב-3.5% וזו של פרטנר – ב-2.5%.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מייק

    מה אתם לא מבינים הם מעיפים המכירות שלהם נגיד מסכמיםמאיתך 14 שח ופתאום בלי קשר לדבר מחייביםלצערי שנתתי להם כרטיס אשראי 1.6 הודעתי על ניתוק וגםעשיתי כחוק התנגדות לסכומים דמיונים שלא סיכמתי לא בכתב ולא בעפה 11.4 עדין היתי לקראת עסק חדש ולא היה לי בכלל אתר אלא דומין בלבד 55 שנה לקוח ראו קניתי פלפון שולם עד השח האחרון ביקשו הוראת קבע לנייח הבאתי להם שמים פס על לקוחות בלי לפגוע בזכיות

אירועים קרובים