פאלו אלטו רכשה חברה לאבטחה בענן ב-420 מיליון דולר במזומן

קלאוד גניקס מציעה פתרונות SD-WAN, שיוטמעו בפריזמה, פלטפורמת ה-SASE של פאלו אלטו

ניר צוק, מייסד פאלו אלטו. צילום: ניב קנטור

פאלו אלטו הודיעה אמש (ג') כי רכשה את קלאוד גניקס, שמספקת פתרונות SD-WAN לאבטחת הענן, ב-420 מיליון דולר במזומן. העסקה צפויה להיסגר ברבעון הפיננסי הרביעי של הרוכשת.

הנרכשת נוסדה ב-2013, מונה 180 עובדים וגייסה 99 מיליון דולר בארבעה סבבי גיוס. יש לה יותר מ-250 לקוחות ארגוניים, ממגזרי הקמעונאות, הבריאות, התעשייה, הבנקאות וההיי-טק, רבים מהם מרשימת הפורצ'ן 1,000. קלאוד גניקס זכתה בתואר בחירת הלקוחות של גרטנר לשנת 2020 בקטגוריית WAN Edge Infrastructure . מייסדי החברה – קומאר ראמאצ'נדרן, המשמש כמנכ"ל, מאני ראסמרי, הארכיטקט הראשי, ו-ונקאטאראמן אננד, סגן נשיא להנדסה – ימשיכו לעבוד בפאלו אלטו.

על פי הרוכשת, "כאשר יישומים ממשיכים לעבור מהדטה סנטר הארגונים לענן ולתוכנה כשירות, והמשתמשים דורשים גישה מאובטחת ליישומים מכל מקום בעולם, ארגונים נאבקים על אבטחת ניהול הגישה למידע הארגוני בצורה מהירה ויעילה. פתרונות הגישה מרחוק כיום הם מורכבים, יקרים ולעתים קרובות לא מאובטחים. ארגונים זקוקים לגישה לכל היישומים מכל המקומות, דרך רשת גלובלית ומאובטחת מבוססת ענן, SASE (ר"ת Secure Access Service Edge)".

כך, בעקבות הרכישה, מוצרי ה-SD-WAN של הנרכשת יוטמעו בפריזמה, פלטפורמת ה-SASE של פאלו אלטו.

ניקש אורורה, יו"ר ומנכ"ל פאלו אלטו, אמר כי "ככל שחברות גדלות והופכות מבוזרות יותר, כך עולה הדרישה לפתרונות זריזים ופשוטים, שעובדים גם בתחום האבטחה". ראמאצ'נדרן, שותף-מייסד ומנכ"ל הנרכשת, ציין כי "החזון שלנו הוא לחולל מהפכה באמצעות רשתות WAN אוטונומיות מבוססות ענן. הרכישה תאיץ את היכולת שלנו בתהליכי אבטחת הארגון והענן".

רכישות ביותר משני מיליארד דולר, רבות מהן בישראל

יחד עם הרכישה הנוכחית, פאלו אלטו השקיעה ברכישת חברות סכום מצטבר של 2.24 מיליארד דולר. חלק ניכר מהחברות שנרכשו הן ישראליות.

בפברואר 2019 היא רכשה את דמיסטו הישראלית תמורת 560 מיליון דולר. טכנולוגיית הגנת הסייבר של הנרכשת מספקת אוטומציה של תגובות לאירועי אבטחה (SOAR). זו מאפשרת לתפעל בצורה מתוזמרת את מערכות אבטחת המידע והגנת הסייבר שונות באמצעות מרכז תפעול אבטחה (SOC) אחד. הצורך בפתרון שכזה נולד על רקע המחסור הכרוני בכוח אדם מקצועי בתחום הגנת הסייבר, לצד הגידול בהיקף וברמת המתקפות, כמו גם ריבוי של הכלים שאמורים לטפל בהם.

באפריל 2018 היא קנתה את הסטארט-אפ סקדו, שפיתח מערכת לתחקור ולטיפול בהתראות על מתקפות סייבר. היקף הרכישה לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו ב-100 מיליון דולר במזומן.

חודש לפני כן פאלו אלטו קנתה את Evident.io תמורת 300 מיליון דולר. זאת, על מנת לאבטח בצורה טובה יותר את היישומים של משתמשי הענן בארגונים. פלטפורמת האבטחה של הנרכשת, ESP (ר"ת Evident Security Platform), מאפשרת לחברות מכל הגדלים להקטין את משטח ההתקפה ולשפר את מכלול האבטחה שלהם בענן מלוח מחוונים אחד.

במרץ 2017 נוספה לפורטפוליו הרכישות שלה לייט סייבר הישראלית תמורת סכום של כ-130 מיליון דולר. הנרכשת פיתחה פתרונות לזיהוי התנהגות התקפית ברשת. לייט סייבר מאתרת שימוש זדוני במערכות ה-IT של הארגונים על ידי ניטור מתמשך של פעילויות המשתמשים, בין אם אלה מגיעים מחוץ לארגון או מצויים בתוכו. הפתרון ממפה את דפוסי השימוש של עובדי החברה במערכות ה-IT הארגוניות, כמו גם את נקודות הקצה ואת הרשתות עצמן. זאת, כדי לזהות התנהגות חשודה לאורך זמן ולהבחין בין המשתמשים הלגיטימיים לאלה הרעים.

במרץ 2014 היא קנתה את סייברה הישראלית תמורת 220 מיליון דולר. תחום עיסוקה של סייברה הוא איומי סייבר שמערכות האבטחה המסורתיות לא יודעות להתמודד איתם.

את פאלו אלטו ייסד הישראלי ניר צוק, שהיה מראשוני צ'ק פוינט ובחלוף השנים הפך לאויבה המר. צוק משמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה. כיום יש לה 50 אלף לקוחות ארגוניים ו-5,000 עובדים. לפאלו אלטו שני מרכזי פיתוח ומרכז הפיתוח בתל אביב הוא היחיד של החברה מחוץ למשרדיה הראשיים בארצות הברית. הוא מתמקד באבטחת נקודות הקצה וניתוח התנהגותי של משתמשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים