מפתחת Pokémon Go תובעת האקרים: "הם מסייעים לשחקנים לרמות"

ניאנטיק טוענת ש"איגוד האקרים" המכונה ++Global מעניק לשחקנים גרסאות פרוצות של משחק הפוקימונים שלה, מבוסס המציאות הרבודה, וכן למשחק התפקידים הווירטואלי Ingress - מה שמספק להם יתרון לא הוגן על פני שחקנים אחרים

Pokémon Go. צילום אילוסורציה: KeongDaGreat, BigStock

ניאנטיק, היוצרת של משחק המציאות הרבודה המצליח Pokémon Go, תובעת "איגוד של האקרים", שנקרא ++Global על כך שהוא מפיק ומפזר גרסאות "פרוצות" של המשחק שפיתחה, כך דווח הביזנס אינסיידר בהתבסס על מסמכים שהוגשו לבית המשפט בארצות הברית.

ניאנטיק סבורה שהגרסה שמספק ++Global של המשחק (שתוארה כ-tweaked – משמע ש"טופלה") מפרה את הקניין הרוחני של החברה ומעניקה לשחקנים במשחק הפרוץ יתרון לא הוגן על פני יריביהם שמשמשים בגרסה חוקית שלו. המפתחת האמריקנית הגישה את התביעה ערב השקת הכותר החדש שלה "הארי פוטר: איחוד הקוסמים", שגרסת בטא שלו כבר נמצאת בשימוש מאז אפריל בניו זילנד ואוסטרליה.

Niantic אמרה כי הגישה את התביעה נגד ++Global משום ששחרורו של המשחק החדש, שעוסק כאמור בהארי פוטר, "מאוים על ידי ההתנהגות הבלתי חוקית של הנאשמים", כך לפי הדיווח של הביזנס אינסיידר שציטט ממסמך בית המשפט.

מלבד המניפולציה על Pokémon Go – אשר שוחרר בשנת 2016 וזכה לקיץ אחד של טירוף חושים – ניאנטיק מאשימה את ++Global בהפרת זכויות היוצרים גם בקשר למשחקים אחרים שלה, כמו למשל Ingress – משחק מבוסס מיקום ומציאות רבודה, להושק בעבור מכשירי אנדרואיד בדצמבר 2013 ובמכשירי iOS ביולי 2014. עותקי איגוד ההאקרים של המשחקים במתכונתם הפרוצה מכונים ++PokéGo ו-++Ingress.

"המזימות של הנתבעים פוגעות במוניטין של ניאנטיק"

הגרסה ה"מטופלת" של Pokémon Go מאפשרת לשחקנים לשבור כמה כללים ולעשות דברים, כמו הליכה במעגלים בכדי להבקיע ביצי פוקימון או לזהות בדיוק היכן מסתתרות מפלצות נדירות. השחקנים בגרסה זו יכולים גם "לשחק" עם המיקום שלהם ב-GPS, כך שבאפשרותם להערים על המשחק גם בנוגע לכך ולגרום לו לחשוב שהם נמצאים בכלל בלוקיישן שונה מהמצוי.

"בין היתר, התחבולות של הנאשמים מערערות על שלמות חוויית המשחק בעבור שחקנים חוקיים, מפחיתות את ההתלהבות מהמשחקים של ניאנטיק, ובמקרים מסוימים גם מרחיקות משחקנים ממשחקי ניאנטיק. המזימות של הנתבעים פוגעות במוניטין של ניאנטיק וברצון הטוב שלה ומפריעות לעסקיה", הורחב בכתב התביעה. מפתחת המשחקים דוחקת בבית המשפט לאסור על גלובל++ וחבריה להפיץ את היישומים ולהפסיק כל עבודה על הנדסה לאחור של הקוד למשחקים של החברה.

מאז שלהי 2016 מנסים כל הגורמים המקושרים למשחק למנף מחדש את הפופולריות של הפוקימונים והמשחק שלהם לכדי הצלחה. באחרונה קיימה החברה האמונה על המותג פוקימון, The Pokémon Company, מסיבת עיתונאים באירוע שכונה "הצצה אל העתיד של Pokémon" שם הכריזה על סדרה של פרויקטים חדשים בעבור אוהדי המפלצון הצהוב וחבריו דרי הפוכדור (Pockéball). החידוש המסקרן ביותר הוא אפליקציה חדשה לנייד, המכונה Pokémon Sleep, אשר תשוחרר בשנה הבאה ושמחברת בין משתמש לאפליקציית Pokémon Go ומעניקה נקודות על… שינה!

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים