ראש ה-NSA: "כדי לנצח בסייבר ב-2020 – צריך לפעול היום"

"כדי להיערך לבחירות לנשיאות ב-2020 - צריך לפעול כעת; בסייבר, 2020 זה עכשיו", אמר גנרל פול נקסון, שבנוסף לתפקידו כראש הסוכנות ביטחון לאומי של ארצות הברית מפקד על פיקוד הסייבר בצבא האמריקני

גנרל פול נקסון, ראש ה-NSA ומפקד פיקוד הסייבר (סייברקום)/ צילום מסך: מתוך YouTube

"יחד עם ה-FBI ועם המשרד להגנת המולדת, פעלנו לשבש את פעילות האויבים של האומה בסייבר בבחירות האמצע שהיו באחרונה. כדי להיערך לבחירות לנשיאות ב-2020 – צריך לפעול כעת. בסייבר – 2020 זה עכשיו", כך אמר גנרל פול נקסון, מפקד פיקוד הסייבר (סייברקום) וראש ה-NSA, הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי.

גנרל נקסון היה נואם מפתח ב-RSA, כנס אבטחת המידע והגנת הסייבר הגדול בעולם, שנערך באחרונה בסן פרנסיסקו. פיקוד הסייבר בצבא ארצות הברית הוקם לפני תשע שנים, והסוכנות לביטחון לאומי – לפני 65 שנים.

לדבריו, "אם יש מטרה קשה בהגנת הסייבר נהיה שם. אנו חיים בעולם שהמידע בו הוא עצום – ושני הגופים שבראשותי עובדים באותו מרחב". הוא הוסיף ואמר כי "עולם האיומים חווה שינוי משמעותי בשנים האחרונות. לפני חמש שנים חשבנו במושגי חדירה, ריגול וגניבת קבצים, דוגמת סוני. כיום בסייבר, מדינות או ארגוני האקרים הפועלים בחסות מדינות – מנסים להשפיע, לערער ולשבש את הדמוקרטיה. זה הרבה מעבר לאויב ש'סתם' גונב קניין רוחני. יש לכך השפעה עלינו, כאומה. ראינו אויבים בסייבר המצליחים לגעת ברשתות".

השוני בהיקף המתקפות, בזהות התוקפים, וביעדים שלהם, אמר ראש ה-NSA וסייברקום, "משפיע גם על אופי הפעילות שלנו. אנו נדרשים ליותר מהירות, אג'יליות ובעיקר לעבור מתגובתיות – לגישה פרו-אקטיבית".

רוסיה

גנרל נקסון הוסיף ואמר כי "האויבים די נחושים לפעול נגדנו, אבל יש לנו כוח, ויש לנו מודיעין על אויבנו. היינו שותפים למניעת ההתערבות בבחירות האמצע, בשיתוף ה-DHS וה-FBI. כעת, אנו נערכים לבחירות 2020. נמשיך לחבל בפעילויות האויב בסייבר. הלקח שלי מההתערבות (הרוסית – י"ה) בבחירות 2016 הוא שעלינו להבין כיצד לחלוק מידע עם הגורמים הפועלים סביבנו, עם סוכנויות אכיפה וביון אחרות, ועם המגזר הפרטי. 2020 מתחילה עכשיו. הדבר הטוב ביותר שאנחנו יכולים לעשות הוא להמשיך להבין את היריבים שלנו, להמשיך לבנות את מוכנותנו, להמשיך לבנות את השותפויות שלנו, ובוודאי שלעמוד על המשמר. הלקח שלנו מבחירות האמצע הוא שהאויבים יכולים לנצל את המדיה החברתית לטובת קמפיינים של השפעה. אני מעריך כי אויבים אחרים יעתיקו את דפוסי הפעולה הללו. נעשה כל דבר כדי שזה לא יקרה. קשה לומר למה רוסיה לא שינתה את אופי הפעילות שלה בסייבר למרות הסנקציות שהוטלו עליה".

סין, צפון קוריאה, אירן ודאע"ש

לגבי סין, אמר ראש ה-NSA כי "אנו נמצאים מולה בתחרות עצומה. שבוע אחרי הגעתי לתפקיד קיבלתי דו"ח, לפיו סין בונה בתי חולים בדרום ומרכז אמריקה. למה? כי הם יכולים. כשפרצה לעולם פרשת וואווי, ההורים המבוגרים מאד שלי צלצלו אלי ושאלו אותי על דור 5 – מה האיום, מה הסיכון. אסור שהאויב יגיע לתשתיות התקשורת שלנו. אנו מנהלים דיאלוג אינסופי עם מדינות-שותפות שלנו. הצלחנו להסביר בהצלחה לעמיתינו בעולם את הסיכון הגלום בסין. סין משקיעה רבות בעולמות הבינה המלאכותית ובמחשוב קוואנטי. עלינו להבטיח שהגידול של הכישרונות שלנו יימשך, וייעשה כבר מגיל צעיר. בתחומי המדעים, עלינו להגדיל את ההון האנושי כאומה".

לשאלה האם ידוע לו שצפון קוריאה המשיכה בפעילותה ההתקפית בסייבר גם תוך כדי שיחות שני ראשיה המדינות השיב גנרל נקסון כי "אנו מודעים היטב ליכולות ולכוונות של צפון קוריאה בסייבר. הם רוצים לפגוע בנו במרחב הסייבר, ולכן עלינו להיות ערניים ודרוכים. יש לנו הבנה וידע מה הם עושים במרחב הסייבר. הפעילויות של סין ואירן בתחום זה הן נחושות, והן עושות זאת בלא קשר לזהות הנשיא הישוב בבית הלבן. אירן פועלת בסייבר במתקפות שנועדו לשבש את החיי האומה. דעא"ש עדיין פעיל, גם אם לא באותו היקף שבו הארגון פעל לפני שבוע שנים. ראינו יכולות מרשימות שלו בעבר לגיוס כספים וכוח אדם ברשת".

בהתייחסו לידיעות לפיהן רוסיה ואיראן זוממות הקמת רשתות אינטרנט עצמאיות, אמר ראש פיקוד הסייבר בצבא ארצות הברית כי "אני סקפטי מעט לגבי העובדה שבסופו שחבר, זה יצלח. לפני עשור שנים ראינו באינטרנט מקום ואמצעי להרחבת הדמוקרטיה אבל האויבים ראו בכך איום. אני יכול להבין מדוע אירן ורוסיה רוצות רשתות אינטרנט עצמאיות – כי בכאלו ניתן למנוע זרימת מידע חופשי".

"יש לנו אסטרטגיה בסייבר", סיכם גנרל נקסון. "יש לנו היתרי פעולה מהממשל לפעול בסייבר. המצב בסייבר מאתגר – אבל אני מעודד ממנו. נכון, יש לנו קושי במה שאנו יכולים להציע לעובדים מקצועיים לעומת התנאים המועדפים שמציע המגזר הפרטי, אבל אני מציע עבודה עם משימה בעלת ערך ואתגר – בסביבה טכנולוגית הכי טובה שיש. אנחנו לא רק מחפשים מומחים שהם הכי טובים בטכנולוגיה, אלא כאלה שכאשר הם רואים בעיה טכנולוגית, הם ינעצו בה את שיניהם ולא ירפו עד שהיא תיפתר".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים