סימנטק עומדת בפני תביעה מבעלי מניות בגין תרמיות כספיות

בכירים לשעבר שינו את הרישומים בספרי החשבונות בכדי להגן על הבונוסים שלהם ● האשמות אלו הן חלק מממצאים שהוצגו במסגרת הבקשה החדשה לתביעה ייצוגית כנגד ענקית אבטחת המידע ● המהלך המשפטי מגיע אחרי חקירה פנימית שניסתה למסמס בשקט את הדברים, בלי הצלחה

סימנטק

תביעה שהוגשה השבוע בבית המשפט המחוזי של ארצות הברית במחוז הצפוני של קליפורניה ומבקשת להיחשב כתביעה ייצוגית, מזכירה את סימנטק; המנכ"ל לשעבר שלה, גרג קלארק; סמנכ"ל הכספים, ניק נוביאלו ומנהל החשבונות הבכיר לשעבר, מארק גרפילד, כנתבעים.

את התביעה הגיש ג'יימס פליקס, משקיע של סימנטק, בשם כל מי שרכש את מניות ענקית אבטחת המידע בין ה-11 במאי ל-2 באוגוסט בשנת 2017. התביעה מבקשת, כאמור, מעמד של תביעה ייצוגית ופיצויים בגין הנזק שנגרם לתובע הראשי ולכל יתר השותפים – וכן משפט מול חבר מושבעים.

קלארק היה במקור מנכ"ל Blue Coat, והפך למנכ"ל סימנטק לאחר שחברת האבטחה הענקית רכשה את Blue Coat – שהתמחותה הייתה בהגנה על שערי גישה לאינטרנט של ארגונים מפני מתקפות סייבר – בשנת 2016. התביעה טוענת כי קלארק ונוביאלו, ששניהם היו חלק מהחברה הנרכשת, הביאו עימם את "הגישה הלא מוסרית של Blue Coat ואת התרבות הרעילה שלה" אל סימנטק. "על פי העובדים לשעבר, המנהלים לשעבר של Blue Coat, כמו קלארק ונוביאלו, היו ידועים בכך שהם בעלי "רצון חופשי למדי".

הכל התחיל בחודש מאי השנה אז דווח, בדרמטיות ובהפתעה, כי בעת שנמסרו ביצועיה הכספיים לשנתה הפיסקלית 2018, חשפה סימנטק שוועדת הביקורת של הדירקטוריון שלה פתחה בחקירה פנימית. נושא החקירה, כך נמסר, הוא "חששות שהועלו על ידי עובד לשעבר". הוועדה שכרה "עורך דין עצמאי" כחלק מהחקירה ועדכנה את הרשות לניירות ערך האמריקנית, ה-SEC, אודותיה.

בסוף ספטמבר מסרה ענקית אבטחת המידע כי סיימה את החקירה הפנימית שערכה, ובשל יידחו הכנסות של 12 מיליון דולר, שהיו חלק מדיווחי הרבעון הכספי שהסתיים במרץ 2018. החברה ציינה ש-13 מיליון דולר שהתקבלו מעסקה עם לקוח דווחו כחלק מסעיף ההכנסות ברבעון האמור. זאת, בעוד שרק הכנסות של מיליון דולר מהעסקה היו אמורות להיות מדווחות בתקופה זו.

ה"התנהגות המסוימת" הביאה לפגיעה בערך המניות

ועדת הביקורת של דירקטוריון סימנטק, שהוקמה כדי לחקור את הנושא, "זיהתה התנהגות מסוימת, שאינה עולה בקנה אחד עם הקוד, ההתנהלות ומדיניות החברה – והסבה את תשומת לב החברה לפעולות שעליה לנקוט בעקבות זאת", נכתב בהודעה. עם זאת, הוועדה לא המליצה על "כל פעולה תעסוקתית", משמע – פיטורים, של מי מהמנהלים הבכירים של סימנטק בעקבות החקירה.

התביעה הנוכחית מגיעה אחרי ניסיונות החברה למסמס את הנושא באמצעות החקירה הפנימית, אלא שעם היוודע דבר קיומה של זו הנזק כבר נעשה – הדיווחים הביאו מידית לירידה של כ-10% בערך מניותיה של סימנטק, ובסך הכל הפסידה החברה יותר מ-7 מיליארד דולר בשווי המניות במהלך התקופה המדוברת, וערך המניות נותר נמוך בכ-40% בהשוואה לשיאו הגבוה בעבר, כך לטענת התביעה.

התביעה, שהוגשה בסן פרנסיסקו, מבקש פיצוי בטענה שהחברה ומנהליה היו אחראים לאבדן הכסף של בעלי המניות – כסף שאיבדו כתוצאה מהחקירה, שהביאה לירידת מחירי המניות. עוד נטען בכתב התביעה כי במטרה להגן על הבונוסים שלהם, בכירי סימנטק לשעבר "טיפלו" בספרי החשבונות של החברה והקפיצו את המספרים בדו"חות הרבעוניים.

דובר סימנטק מסר בתגובה כי "תביעה זו, שלדעתנו אין לה הצדקה ושאנו מתכוונים להתגונן מפניה בכל תוקף, הוגשה לראשונה לאחר שהחברה הודיעה על חקירה של ועדת ביקורת במאי 2018. ועדת הביקורת ביצעה חקירה יסודית וסיימה את חקירתה ב-24 בספטמבר 2018, כפי שהודיעה בעבר. החברה הגישה את FY18 10K שלה וכן את הרבעון הראשון של FY19 ואת Second Quarter 10Qs ל-SEC. סימנטק מתמקדת כעת במצבה הכספי ומצייתת באופן מלא לכללי הרישום של נאסד"ק".

כדאי לציין עם זאת שבמאי התבשרנו כי ה-SEC פתחה בחקירה משלה, שסימנטק הבטיחה לשתף איתה פעולה בה, כך שהבעיות של החברה עתידות כנראה להתבטא גם מול השלטונות ולא רק המשקיעים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים