צוקרברג החליט: בפייסבוק יעברו לאנדרואיד

בהוראת המייסד והמנכ"ל ינטשו העובדים את מכשירי ה-iPhone ויעברו לסמארטפונים מבוססי אנדרואיד ● לדברי הטיימס, הסיבה לשינוי - נקמה בגין ביקורת שהעביר טים קוק, מנכ"ל אפל, על צוקרברג

אבטחה משופרת ב-Android 12

מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, הורה לעובדיו להשתמש רק בסמארטפונים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד. מה שהניע את ההחלטה המוזרה הזאת היא, לטענת הניו יורק טיימס, תגובה לדברי ביקורת שהשמיע מנכ"ל אפל, טים קוק, כנגד חברת המדיה החברתית על חלקה בפרשיית קיימברידג' אנליטיקה.

בראיון שהעניק ל-MSNBC בחודש מרץ מתח קוק ביקורת חריפה על פייסבוק בנוגע להתנהלותה בכל הקשור בפרטיות הנתונים. "הפרטיות שלנו היא זכות אנושית" הצהיר קוק ואז, כשנשאל על ידי המראיינת הנוספת שנכחה במפגש, קארה סווישר מה-Recode, מה הוא היה עושה אם היה מארק צוקרברג הוא ענה "לא הייתי נמצא במצב הזה".

קרא להגביל את הדרך שבה ענקיות הטכנולוגיה יכולות להשתמש בנתוני לקוחות

מנכ"ל אפל קרא לרגולציה של חברות אינטרנט כמו פייסבוק. הוא אמר באומץ כי נדרש פיקוח בכדי להגביל את הדרך שבה ענקיות הטכנולוגיה יכולות להשתמש בנתונים של הלקוחות שלהן. קוק אמר לסווישר ולהייז כי הוא מרגיש שהחברה צריכה להגביל את השימוש בנתוני המשתמש בעת בניית "הפרופילים המפורטים האלה של האנשים, שחוברו יחד ממספר מקורות".

בהקשר לפייסבוק אמר קוק כי "רגולציה עצמית" היא צורת הפיקוח הטובה ביותר הקיימת, אבל ציין שלמרבית הצער כבר מאוחר מדי בשביל זה עכשיו.

על פי דיווח של הניו יורק טיימס – אשר פרסם אתמול (ד') תחקיר עומק מטלטל בנוגע לאופן שבו מתנהלת פייסבוק כדי לנקות את שמה בעקבות שלל הפרשיות החמורות שנקשרו בה ושחיבלו בו – דבריו של קוק הכעיסו את צוקרברג. מאוחר יותר הוא הורה להנהלה שלו להשתמש בטלפונים מבוססי אנדרואיד, בטענה כי מערכת ההפעלה הניידת הזו יש בסיס משתמשים רחב יותר בהשוואה שזו של אפל, ה-iOS.

יש לציין כי לא רק שצוקרברג העביר, לטענת הטיימס, פקודה האוסרת את השימוש באייפונים בקרב עובדיה הבכירים של פייסבוק, אך שהוא גם הגיב לדברי קוק ואמר כי קוק הוא "רדוד במיוחד". "אני חושב שחשוב שלא נקבל כולנו תסמונת סטוקהולם (תופעת התאהבות השבוי בשובה שלו – ג"פ) וניתן לחברות שעובדות קשה בכדי חייב אותך יותר לשכנע אותך שהן באמת דואגות לך יותר, כי זה נשמע לי מגוחך", אמר מייסד פייסבוק בשיחה עם Vox ובהקשר לקוק ולאפל. זמן קצר לאחר מכן, מנהלת התפעול הראשית של פייסבוק, שריל סנדברג, אמרה בראיון ל-Recode, כי היא "מכבדת ומתנגדת" לביקורת של קוק.

קידם מאמרים שליליים על אפל

לפי התחקיר של הטיימס, צוקרברג לא הסתפק בהפסקת השימוש של עובדי פייסבוק במכשירים של החברה של קוק אלא גם פעל הלכה למעשה בכדי לקדם מאמרים שליליים על אפל. בכתבה צוין כי בכדי להראות שכביכול כל חברות הטכנולוגיה הגדולות של עמק הסיליקון עוסקות בניצול משתמשיהן, פורסמו בין השאר "לכלוכים" על אפל, כמו גם על גוגל, שקידמה פייסבוק באתרי חדשות שמרניים, כגון רשת NTK.

היא עשתה זאת בעזרת חברת מחקר ימנית, שאת שירותיה שכרה על מנת להטות את דעת הקהל מהעיסוק השלילי במגוון הפרשיות שבהן היא התגלתה כמעורבת, שכללו אפשור לגורמים מניפולטיביים, חלקם ממקור רוסי, להתערב בפוליטיקה האמריקנית והבריטית באופן ציני, גס ומקומם במיוחד.

קוק מצידו יאלץ להתנחם באות שיקבל בחודש הבא מהליגה נגד השמצה על פעילותו נגד שנאה. הליגה החליטה להעניק לקוק את ההוקרה הזו מאחר שהוא "הוכיח שחברה עסקית יכולה להתבטא בנושאים חברתיים, ולהמשיך ולהיות מצליחה ואף רווחית יותר מבעבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים