טים קוק יקבל אות מהליגה נגד השמצה על פעילותו נגד שנאה

הליגה החליטה להעניק לקוק את האות מאחר שהוא "הוכיח שחברה עסקית יכולה להתבטא בנושאים חברתיים, ולהמשיך ולהיות מצליחה ואף רווחית יותר מבעבר" ● הוא יקבל אותו בחודש הבא

טים קוק, מנכ"ל אפל.

הליגה נגד השמצה החליטה אמש (ד') להעניק למנכ"ל אפל, טים קוק, אות על פעילותו למען הקהילה – או, כלשון הארגון, "כמוביל אחדות, מגוון ותהליכים עסקיים". קוק יהיה הראשון לקבל את אות "האומץ נגד שנאה", והוא יינתן לו בכנס שהליגה תערוך בתחילת דצמבר בניו-יורק, שבו הוא גם יישא את הנאום המרכזי.

קוק, הומו גלוי, שיצא מהארון לפני ארבע שנים, פועל למען קהילת הלהט"ב והתבטא לא אחת בנושא. כך, אפל, תחת מנהיגותו, הייתה אחת מ-90 חברות שיצאו לפני כשנתיים נגד חוק שהתקבל בצפון קרוליינה, שמחייב תלמידים טרנסג'נדרים ללכת רק לשירותים שאינם תואמים את זהות המגדר שלהם. הוא, וגם מארק בניוף, מנכ"ל Salesforce, יצאו נגד חוק באינדיאנה שמתיר לבתי עסק לא למכור ללהט"בים רק בגלל הנטייה המינית או זהות המגדר שלהם. כמו כן, אפל העולמית הייתה אחת מחברות ההיי-טק שתמכו בשביתה שערכה בקיץ קהילת הלהט"ב למען זכויותיה ונגד חוק הפונדקאות, שמפלה בני זוג מאותו המין.

בנוסף, קוק דיבר נגד הניסיונות של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לחסום את הכניסה לארצות הברית בפני מהגרים – ובפרט מהגרים מוסלמים.

עם זאת, אפל ממשיכה להעסיק, באמצעות קבלנים כמו פוקסקון, עובדים בתנאים גרועים, שמייצרים את האייפונים והאייפדים שמגיעים לעולם המערבי. החברה חטפה על כך ביקורת לא אחת, אולם נראה שלא השתנה הרבה.

"קוק קידם באופן משמעותי את המלחמה נגד השנאה"

לפי הליגה נגד השמצה, קוק הוא "מנהיג שהוכיח שלקהילייה העסקית יש מחויבות להפוך את העולם לטוב יותר עבור כל האנשים". עוד נכתב בהודעת הארגון כי "קוק הוכיח שחברה עסקית יכולה להתבטא בנושאים חברתיים, ולהמשיך ולהיות מצליחה ואף רווחית יותר מבעבר. במהלך מאמציו אלה, הוא קידם באופן משמעותי את המטרה הנצחית של הליגה נגד השמצה – להילחם נגד שנאה ולהבטיח צדק ויחס הוגן לכל".

ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הליגה נגד השמצה, אמר כי "בתקופה שבה הטכנולוגיה משמשת להפצת שנאה, קוק היה החלוץ במלחמה בשנאה באמצעות פלטפורמות של אפל. הוא תומך נלהב למען זכויות קהילת הלהט"ב והמהגרים, תוך שהוא מגנה אירועים גזעניים כמו המצעד בשארלוטסוויל (שבו צעדו מפגינים, קראו קריאות בעד עליונות הגזע הלבן ונהגו באלימות – י"ה). אנחנו גאים ונרגשים להעניק לקוק את האות הזה".

הליגה נגד השמצה היא ארגון יהודי, שעוסק במלחמה בשנאה בכלל ובאנטישמיות בפרט. לדבריה, היא ייסדה את אות אומץ נגד שנאה "על מנת להעניק הכרה והוקרה למנהיגים בעלי אומץ וחזון מהסקטור הפרטי, שמחויבים למאבק בשנאה, שמשתמשים באומץ במותגים שבראשם הם עומדים למען השגת מטרה זו ושמהווים השראה לאחרים לפעול על מנת להפוך את העולם למקום טוב יותר".

טרם התקבלה תגובה מאפל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים