דיווח: סימנטק תימכר לקרן הון פרטית

אנליסטים: "רכישת סימנטק על ידי תומא בראבו היא צעד הגיוני כי הקרן שרכשה את אימפרבה הישראלית תוכל לשלב את השתיים וליצור היפופוטם ענק של אבטחת מידע תחת 'מכסה מנוע' אחד"

סימנטק

קרן השקעות ההון הפרטית תומא בראבו הביעה בימים אלו עניין ברכישת סימנטק, ומנהלת עימה מגעים, כך דווח בעיתונות הכלכלית בארצות הברית.

על פי גורמים המקורבים לעסקה, אין כל ודאות שהשיחות יובילו לעסקה. סימנטק לא הגיבה לדיווח ואילו בתומא בראבו סירבו להגיב.

אם העסקה תיערך בסופו של דבר יהיו בידי קרן ההון הפרטית אחזקות של שתי מובילות השוק בעולם אבטחת המידע, סימנטק – ומק'אפי. כשבאפריל 2017 אינטל נפרדה ממק'אפי, אותה רכשה כמה שנים קודם לכן, תומא בראבו רכשה מניות מיעוט של מק'אפי.

"ליצור היפופוטם ענק של אבטחת מידע והגנת הסייבר"

אנליסטים ציינו כי אם תתקיים העסקה, הדבר יוביל לנוכחות בעלת פרופיל גבוה של תומא בראבו בעולם אבטחת המידע, בהינתן כמות חברות אבטחת המידע והגנת הסייבר שבבעלותה.

האנליסטים ציינו עוד כי העסקה הגיונית בעיניהם, בהתחשב באחת הרכישות האחרונות של תומא בראבו – אימפרבה הישראלית. "יהיה זה צעד הגיוני מאוד לבחון ברצינות את נכסי סימנטק ולשלב את אלה של אימפרבה ואלה של סימנטק כדי ליצור היפופוטם ענק של אבטחת מידע והגנת הסייבר – תחת 'מכסה מנוע' אחד", נכתב. שווי השוק של סימנטק עומד על 14 מיליארד דולר. האנליסטים העריכו כי סימנטק תימכר לפי שווי של 17-20 מיליארד דולר. הם צפו כי מגמת המיזוגים והרכישות בשוק אבטחת המידע תימשך ביתר שאת השנה וב-2019.

במאי השנה דווח בדרמטיות ובהפתעה כי בעת שנמסרו ביצועיה הכספיים לשנתה הפיסקלית 2018, חשפה סימנטק שוועדת הביקורת של הדירקטוריון שלה פתחה בחקירה פנימית. נושא החקירה, כך נמסר, הוא "חששות שהועלו על ידי עובד לשעבר". הוועדה שכרה "עורך דין עצמאי" ועדכנה את הרשות לניירות ערך (SEC) בארצות הברית. גם ה-SEC פתחה בחקירה משלה.

בספטמבר סימנטק סיימה את החקירה הפנימית ובשל כך דחתה הכנסות של 12 מיליון דולר, שדווח עליהן ברבעון הכספי שהסתיים במרץ 2018. החברה ציינה ש-13 מיליון דולר שהתקבלו מעסקה עם לקוח דווחו כחלק מסעיף ההכנסות ברבעון האמור. זאת, בעוד שרק הכנסות של מיליון דולר מהעסקה היו אמורות להיות מדווחות בתקופה זו. ועדת הביקורת של דירקטוריון סימנטק, שהוקמה כדי לחקור את הנושא, "זיהתה התנהגות מסוימת, שאינה עולה בקנה אחד עם הקוד, ההתנהלות ומדיניות החברה – והסבה את תשומת לב החברה לפעולות שעליה לנקוט בעקבות זאת", נכתב בהודעה. עם זאת, הוועדה לא המליצה על "כל פעולה תעסוקתית", משמע – פיטורים, של מי מהמנהלים הבכירים של סימנטק בעקבות החקירה.

רכישה שלישית בארץ הקודש

החודש,בפעם השלישית בתוך שנה וחצי, סימנטק ערכה רכישה משמעותית בישראל: היא קנתה את חברת הסייבר ג'אוולין בעשרות בודדות של מיליוני דולרים. אנשי ג'אוולין פיתחו פתרון יחיד מסוגו בעולם להגנה על ארגונים מפני התקפות מבוססות Active Directory.

ביולי 2017 סימנטק השקיעה בשתי חברות סייבר ישראליות חצי מיליארד דולרים. כך, היא רכשה את Skycure הישראלית ביותר מרבע מיליארד דולרים. הנרכשת עסקה בזיהוי, איתור, ניבוי ומניעה של מתקפות על מכשירי סלולר על בסיס שימוש ביכולות בינה מלאכותית.

כמה ימים קודם לרכישה זו, סימנטק הודיעה כי היא קונה את חברת הסייבר הישראלית פיירגלאס בסכום שלא נמסר, אולם מוערך ברבע מיליארד דולר. פיירגלאס מציעה פתרון הגנה ל-Web, מסמכים, מייל ואפליקציות.

סימנטק ביצעה שורת רכישות, שתיים מהבולטות שבהן קרו ב-2016: בנובמבר היא קנתה את Lifelock תמורת יותר משני מיליארד דולר, וביוני היא רכשה את בלו קואוט תמורת 4.65 מיליארד דולר. הייתה זו אחת מעסקות הסייבר הגדולות בעולם, שבעקבותיה הפך גרג קלארק, מנכ"ל בלו קואוט, למנכ"ל סימנטק.

פעילה במרחב הגנת הסייבר

תומא בראבו היא קרן הון הפועלת זה יותר משלושים שנים בשוק ומנהלת נכסים בשווי מצטבר של יותר מ-30 מיליארד דולרים. הקרן הייתה פעילה מאוד במרחב הגנת הסייבר השנה. בפברואר השנה היא רכשה את ברקודה תמורת 1.6 מיליארד דולרים. שלושה חודשים לאחר מכן, היא רכשה את רוב הבעלות של LogRhythm. ביולי, היא קנתה את הנתח העיקרי של Centrify.

באוקטובר השנה רכשה תומא בראבו את אימפרבה תמורת 2.1 מיליארד דולרים. חברת אבטחת המידע הישראלית הוקמה ב-2002 על ידי שלמה קרמר – ממייסדי צ'ק פוינט, עמיחי שולמן ומיקי בודאי, שהקים את טראסטיר – שנמכרה במאות מיליוני דולרים ליבמ.
לפני ימים אחדים רכשה קרן ההון את Veracode, העורכת בדיקות אבטחה לאפליקציות, מברוקייד, תמורת 950 מיליון דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים