זעזוע בסימנטק: מנהלת חקירה פנימית – ומסתורית

עקב "חששות שהועלו על ידי עובד לשעבר" פצחה וועדה ששכרה "עורך דין עצמאי" בחקירה ועדכנה את ה-SEC האמריקני ● "התוצאות הכספיות של החברה עשויות להשתנות בהתאם לתוצאותיה של ועדת הביקורת", מסרה החברה, שמניותיה ירדו משמעותית עם היוודע דבר החקירה

סימנטק

האם סימנטק (Symantec) בצרות? לא ברור – וגם לא ברור מה תהיה מידת ההשפעה של החקירה על החברה. בהודעה לעיתונות מסוף השבוע, בה נמסרו ביצועיה הכספיים לשנתה הפיסקאלית 2018, חשפה ענקית אבטחת המידע כי ועדת הביקורת של דירקטוריון החברה פתחה בחקירה פנימית.

נושא החקירה, כך נמסר, הוא "חששות שהועלו על ידי עובד לשעבר". הוועדה שכרה "עורך דין עצמאי" כחלק מהחקירה ועדכנה את הרשות לניירות ערך (SEC) בארה"ב על החקירה. "התוצאות הכספיות של החברה עשויות להשתנות בהתאם לתוצאותיה של ועדת הביקורת", מסרה סימנטק בהצהרה.

סימנטק לא סיפקה פרטים לגבי מה אמר העובד לשעבר, וכיצד זה אמור להשפיע על החברה. בשיחת ועידה שנערכה בעקבות התוצאות הכספיות, סימנטק אמרה כי החקירה אינה כרוכה בדליפת נתונים, או בבעיות כלשהן בתוכנה או בשירותי האבטחה שלה.

הביצועים הפיננסיים של ענקית אבטחת המידע היו מאד ברורים במהלך שנת הכספים האחרונה: הם הצביעו על עלייה של 21% בהכנסותיה, ועמדו על 4.8 מיליארד דולרים. מחיר המניה צמח ל-1.74 דולרים, לעומת הפסד של 17 סנט בשנה הכספית הקודמת. למרות תוצאות כספיות טובות אלו, בעלי המניות מודאגים ביותר מהחקירה ומההשלכות האפשריות שלה על ביצועי החברה. כך, בסוף השבוע האחרון נחתך שווי השוק של ענקית אבטחת המידע בשליש, והיא הפסידה – על הנייר – ששה מיליארד דולרים.

סימנטק לא מסרה מתי תושלם החקירה של ועדת הביקורת. עם זאת, החברה הזהירה כי סביר להניח שבשל החקירה, היא לא תספיק להגיש במועד הנדרש את טופס 10-K. זהו דו"ח שנתי המוגש ל-SEC, אשר נותן סיכום מקיף של הביצועים הפיננסיים של החברה.

מה סיבת החקירה?

אנליסטים ניסו למצוא הסברים להודעה הסתומה של סימנטק. חלקם אמרו כי "אין פה בעיות חשבונאיות גדולות, והעיכוב הצפוי בהגשת הדו"ח השנתי של החברה נעוץ בתזמון ההאשמות ובצורך לפתוח בחקירה כדי לבדוק אותן לעומק – ולא בחומרת הנושא". אנליסטים אחרים, מחמירים יותר, ציינו כי "ההודעה מעידה על בעיות רציניות, ורכישת מעט המניות (4% מהן) ב'שורט', הצליחה להיות נסתרת מהשוק".

אנליסט אחר העלה את ההשערה כי החקירה כרוכה ברכישתה של סימנטק את בלו קואט (Blue Coat), ביוני 2016, תמורת 4.65 מיליארד דולר במזומן. במסגרת העסקה, מנכ"ל בלו קואט, גרג קלארק, מונה למנכ"ל סימנטק, ובחלוף זמן קצר פוטרו והתפטרו כל מנהלי סימנטק – הכספים, התפעול והשיווק – ואת מקומם החליפו אנשי בלו קואט.

עד רכישתה, בלו קואט, הייתה בהחזקה פרטית, כאשר מחזיקת המניות הראשית שלה הייתה קרן ההון סיכון הפרטית ביין קפיטל (Bain Capital). זו רכשה את בלו קואט בשנת 2015 מקרן הון סיכון אחרת, תמורת 2.4 מיליארד דולר. כך, יצא שמכפיל הרווח של ביין קפיטל בין הרכישה שלה את בלו קואט – למכירה – עמד על יותר מפי 3. זאת, כאשר מנגד, בלו קואט נאנקה תחת חובותיה בטרם הרכישה, הרווח התפעולי שלה בניכוי פחת (EBITDA) ירד ב-95% – מ-165 מיליון דולר לתשעה והכנסותיה ירדו ב-5% בשנה בטרם נרכשה.

לפני המכירה לסימנטק, בלו קואט הגישה בקשה להנפקה. ההנפקה הצפויה הסבה דאגה לשותפותיה, שחששו כי הכספים ישמשו להפחתת החוב במקום להשקעה במו"פ. אותו אנליסט העלה השערה כי כלל הנתונים הללו עומדים במוקד החקירה של הוועדה שהקים דירקטוריון סימנטק. זו, צפויה לבדוק אם כלל הפעולות שנעשו בטרם המכירה עמדו בתנאי החוק והרגולציות הפיננסיות השונות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים