הסכם ראשון עם חברת סלולר גדולה: שירות סקייפ ישולב במכשירים של וריזון

חברות דוגמת AT&T מוכנות אמנם שהלקוחות יתקינו את יישום סקייפ בטלפון הסלולרי, אך וריזון היא חברת הסלולר הראשונה שמתכוונת לקדם את השירות מיוזמתה ● בווריזון מקווים, כי "היישום העשיר ימשוך אלינו לקוחות מסוג חדש לחלוטין" ● אנליסט בכיר, שביקש להישאר בעילום שם, השווה את שיתוף הפעולה בין וריזון לסקייפ כ-"הסכם שלום בין טום לג'רי"

גרסה משודרגת ליישום לעסקים. Skype

צעד משמעותי ראשון לחברת סקייפ (Skype), אשר מספקת שיחות טלפון חינם או במחירים נמוכים באינטרנט, לקראת חדירה לטלפונים סלולריים: החברה חתמה על הסכם עם וריזון (Verizon), חברת הסלולר הגדולה בארצות הברית, שבמסגרתו ישולב השירות במכשירים שמציעה זו.

שירות סקייפ זכה להצלחה רבה מאז הושק ב-2002, וכיום מנויים עליו כ-520 מיליון משתמשים ברחבי העולם. עם זאת, במרבית חברות הסלולר בעולם רואים בו סיכון, ועד כה חתמה סקייפ הסכם דומה רק עם חברת הסלולר הבריטית "3".

"השילוב בין וריזון לסקייפ מזכיר הסכם שלום בין טום לג'רי", אמר אנליסט בכיר, שביקש לשמור על עילום שם. חברות דוגמת AT&T מוכנות אמנם שהלקוחות יתקינו את יישום סקייפ בטלפון הסלולרי, אך וריזון היא חברת הסלולר הראשונה שמתכוונת לקדם את השירות מיוזמתה – במכשירים דוגמת בלקברי (Blackberry) של RIM.

ג'וש סילברמן, סגן נשיא בסקייפ, כינה את ההסכם בין שתי החברות "פריצת דרך". הוא אמר, כי "אנחנו מזהים שינוי משמעותי בתפיסה של חברות הסלולר. הגישה משתנה במהירות".

וריזון מקווה שהעסקה תניב לה לקוחות חדשים. "כמאתיים מיליון אמריקנים עדיין אינם מנויים לשירותים שלנו, וזה משגע אותנו", אמר ג'ון סטרטון, מנהל השיווק הראשי של החברה. "אנחנו מקווים שהיישום העשיר ימשוך אלינו לקוחות מסוג חדש לחלוטין". הוא הוסיף, כי "לאחר שפרסמנו את ההודעה לעיתונות קיבלנו תגובות כמו 'חזירים החלו לעוף' או 'הגיהינום קפא'".

שתי החברות מסרו בוועידת הסלולר העולמית MWC, שמתקיימת בימים אלה בברצלונה, כי לקוחות קיימים של וריזון יוכלו ליהנות מסקייפ בתשעה מכשירים שונים, החל מהחודש הבא. הם יוכלו לנהל שיחות טלפון ללא הגבלה עם משתמשי סקייפ אחרים ברשת של חברת הסלולר בארצות הברית, וכן שיחות בינלאומיות בתעריפים של סקייפ.

"הדבר יסייע לווריזון לשמור על נאמנות מצד הלקוחות", אמר סטיבן נתסינג, מנכ"ל חברת המחקר Vaxa. לדבריו, החברה שלו תשקול בעקבות המהלך לעבור אליה מ-AT&T.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים