eMusic מגייסת 70 מיליון דולר באמצעות מטבעות קריפטוגרפיים

סבב הגיוס יבוצע באמצעות מכירת אסימונים לטובת בניית פלטפורמת בלוקצ'יין מבוזרת להפצת מוזיקה וניהול תמלוגים ● האמנים יתוגמלו בצורה ישירה

תמיר קוך, מנכ"ל eMusic. צילום: יח"צ

eMusic האמריקנית-ישראלית יוצאת לסבב גיוס של 70 מיליון דולר באמצעות מטבעות קריפטוגרפיים.

חברת שירות המוזיקה, המקדמת אמנים וחברות תקליטים עצמאיות מאז 1998, הכריזה היום (ג') על תחילת סבב גיוס ICO (Initial Cryptocurrency Offering) – באמצעות מטבעות קריפטוגרפיים, אשר יבוצע באמצעות מכירת tokens – אסימונים. זאת, לטובת בניית פלטפורמת בלוקצ'יין מבוזרת להפצת מוזיקה וניהול תמלוגים. כך, נמסר, האמנים יתוגמלו בצורה ישירה.

eMusic תקיים, החל מספטמבר השנה, מכירה מוקדמת ציבורית של ה- eMusic utility token  שלה (EMU), ובעקבותיה אירוע יצירת טוקנים (TGE) באוקטובר.

EMU הוא טוקן ERC-20 ייעודי על גבי הבלוקצ'יין של את'ריום (Ethereum), שתוכנן לקדם את תפקודיות הליבה של פלטפורמת eMusic מיומה הראשון. מיד לאחר אירוע יצירת הטוקנים יתקבל ה-EMU כצורת תשלום עבור מוזיקה בחנות eMusic, והוא ישמש לתגמול עבור נאמנות והפניות וכן ישמש כדי לגשת לתכונות כגון אחסון ענן בלתי מוגבל ותכנים בלעדיים.

47 מיליון אוהבי מוזיקה

eMusic הוא אחד משירותי המוזיקה המקוונים הידועים בעולם. הוא הושק מחדש בחודש מאי 2017 לאחר שנרכש לפני כשנתיים על ידי TriPlay הישראלית-אמריקנית, המנוהלת על ידי היזם הישראלי תמיר קוך.

במשך 20 שנה שירתה החברה 47 מיליון אוהבי מוזיקה כשהיא מסייעת להם לגלות שירים, אמנים וחברות תקליטים חדשות, עם מכירת קרוב למיליארד הורדות מקטלוג של יותר מ-26 מיליון שירים.

שירות המוזיקה מתהדר בכך שהוא הראשון שמאמץ באופן מלא את טכנולוגיית בלוקצ'יין וכי החברה "תפתח סביבה מקיפה, בת קיימא, של מוזיקה עבור אמנים, ספקי שירותים והמעריצים שתומכים בהם".

משימת החברה, נמסר, "היא לבנות מחדש את תשתית הפצת המוזיקה מבפנים החוצה, כדי להגדיל את הפצת המוזיקה והתגמול שזורם בין מעריצים, אמנים והפלטפורמות שמספקות אותם".

כל מה שאמנים צריכים כדי לנהל זכויות ותמלוגים

על בסיס מערכת של חוזים חכמים פשוטים, פלטפורמת הבלוקצ'יין שלה תכלול כל מה שאמנים צריכים כדי לפרסם ולהפיץ מוזיקה וכדי לנהל זכויות ותמלוגים. אמנים פשוט יטענו את המוזיקה שלהם, יתעדו את זכויות היוצרים ויבחרו להיכן המעריצים יוכלו להזרים או לקנות את המוזיקה שלהם. כאשר שיר ינוגן או יימכר, ההכנסה תחולק באופן הוגן בין ספק השירות והמחזיקים בזכויות ועם שקיפות מלאה לגבי השמעות ותשלומים.

כמו כן אמנים יוכלו למשוך את הסכומים שהרוויחו בכל עת שירצו. בנוסף, ישנן תכניות להשיק פלטפורמת מימון המונים, שתערב עוד יותר את המעריצים בגיוס כסף למימון פרויקטים של מוזיקה.

קוך, מנכ"ל eMusic, אמר כי "במהלך שני עשורים, eMusic הייתה המובילה של אמנים עצמאיים והמעריצים שלהם. אלא שהיום, שרשרת האספקה של מוזיקה הפכה שבורה".

לדבריו, "בעוד הזרמת מוזיקה (streaming) אפשרה לכל אחד להאזין כמעט לכל שיר שהוקלט אי פעם, הבסיס הכלכלי שלה מערער פיננסית את המרכיב החשוב ביותר בסביבת המוזיקה – האמנים ובצד השני של שרשרת האספקה, ספקי שירותים מפסידים מיליארדים ונאבקים כדי להמשיך להתקיים. מרבית המעריצים אינם מודעים לכך שתעשיית המוזיקה לא תוכל להתקיים בצורה זו, עם מספר הולך ופוחת של אמנים וספקיות מוזיקה".

"שרשרת האספקה כיום מלאה בגורמים חוסמים, מתווכים וחוסר יעילות, שיוצרים מחסומים להעברת המוזיקה של האמנים מאולפני ההקלטות אל האוזניות של המעריצים. נתקן את הבעיה באמצעות פלטפורמת בלוקצ'יין חדשה לחלוטין, שמספקת מבנה יותר יעיל, שקוף ואוטונומי  ממנו מרוויחים כל הגורמים המעורבים", אמר קוך.

שותפיו של קוך בחברה הם טל בר נח, ירון אדלר ועודד פדרבוש.

"טכנולוגיה זו תשנה את הנוף עבור אמני 'עשה זאת בעצמך'"

ביל קמפבל, יועץ לפרויקט הבלוקצ'יין של eMusic ובכיר לשעבר בקבוצות הדיגיטל הגלובליות של Universal Music Group ו- Sony Music Entertainment, אמר כי "טכנולוגיה זו תשנה את הנוף עבור אמני 'עשה זאת בעצמך' (DIY). היא תאפשר להם חופש יצירתי אמיתי ובמקביל תבטיח שהם יוכלו להמשיך להרוויח מיצירת מוזיקה שהמעריצים שלהם אוהבים".

לדבריו, "פלטפורמת הבלוקצ'יין של eMusic פותרת את הבעיות הקריטיות ביותר שאיתן מתמודדים אמנים שמחפשים דרך לשחרר את המוזיקה שלהם, כולל תשלומי תמלוגים הוגנים, שקופים ומהירים, והיכולת לממן יצירת מוזיקה חדשה. בקיצור, פלטפורמת הבלוקצ'יין של eMusic מספקת לאמנים את כל הכלים הדרושים להם כדי לשרוד ולשגשג בשוק קשה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים