מיהן חברות האבטחה המובילות בעולם?

עליית פשעי הסייבר העלתה לגדולה את חברות האבטחה הטובות ביותר שמנסות למנוע אותם - זו שפיתחה את אחד ממוצרי ה-VPN הראשונים, זו שהניו-יורק טיימס שכר כדי לגלות את מקור המתקפה על מחשביו וזו ששמה מורכב מראשי התיבות של שמות מקימיה ● החברות המובילות בתחום - כולל שלוש (וחצי) ישראליות

שחזור מידע. צילום: BigStock

עלות פשעי הסייבר העולמית עמדה ב-2017 על בין 445 ל-608 מיליארד דולר, נתון המשקף 0.59% עד 0.8% מהתל"ג העולמי. ההוצאות על אבטחת מידע והגנת הסייבר תגענה ב-2019 לשני טריליון דולר. האיומים משתכללים ומתגברים, מה עושים? מערכת אנשים ומחשבים מביאה בפניכם את דירוג החברות המובילות בתחום, שנעשה לפי מחזור מכירות שנתי ושווי שוק.

פאלו אלטו (Palo Alro) הגיעה למקום הראשון ברשימה, עם שווי שוק של כמעט 20 מיליארד דולר. החברה מותירה הרבה מאחור ענקיות אבטחת מידע כמו צ'ק פוינט (Check Point), שאותה עקפה לפני שלוש שנים. ההפרש בשווי השוק ביניהן כבר עומד על יותר משלושה מיליארד דולר. עוד בהמשך הרשימה ניתן למצוא חברות כמו סימנטק (Symantec), פורטינט (Fortinet) וטרנד מיקרו (Trend Micro).

החברות הישראליות מככבות ברשימת המובילות, עם צ'ק פוינט שנמצאת במקום השני, סייברארק בתשיעי, ואימפרבה ורדוור בשני המקומות שאחריה. אם מוסיפים לכך את פאלו אלטו, שנוסדה על ידי הישראלי לשעבר ניר צוק (יוצא צ'ק פוינט), מגיעים ל-4.5 חברות – כמעט מחצית מהרשימה.

סימנטק

סימנטק נוסדה ב-1982‏ וב-1990 רכשה את האנטי וירוס של נורטון. ב-2005 רכשה את וריטאס (Veritas) תמורת 13.5 מיליארד דולרים, במהלך שנכשל. ב-2015, וריטאס נמכרה במחיר הפסד של 8 מיליארד דולר. השנים האחרונות לא היו טובות לענקית האבטחה: היא החליפה מנכ"לים כמו גרביים, ביצועיה הכספיים לא היו טובים ואלפי עובדים פוטרו. המפנה חל ב-2016, כשהיא רכשה את בלו קואט (Blue Coat) ב-4.65 מיליארד דולר, ומנכ"ל הנרכשת, גרג קלארק, מונה למנכ"ל. קלארק "גילח" את ההנהלה והציב במקומה את אנשיו. בשנה שעברה ערכה ענקית האבטחה שתי רכישות בישראל, בחצי מיליארד דולר. את שנתה הכספית סימנטק סיימה עם מחזור של 4.8 מיליארד דולר ושווי שוק של 13.15 מיליארד.

מק'אפי

מק'אפי

מק'אפי

שמו של ג'ון מק'אפי, נביא הסייבר המפוקפק, שהצליח להתחמק מרצח שכנו בבליז והריץ את עצמו למועמדות לנשיאות ארצות הברית – הטיל צל על חברת האבטחה שנושאת את שמו. הוא הקים ב-1987 את חברת האנטי-וירוס המצליחה מק'אפי (McAfee) ומכר אותה לפני יותר משני עשורים. אינטל (Intel) רכשה את מק'אפי תמורת 7.68 מיליארדי דולר ב-2010. "שברנו את הראש למה אינטל עשתה זאת", אמר לי אז בכיר מאד בסימנטק – וצדק. הרכישה כשלה וב-2016 אינטל מכרה את מק'אפי ב-45% פחות. מחזורה הכספי השנתי האחרון עמד על 2.5 מיליארד דולר ושווייה מוערך בין 5.1 ל-9 מיליארד.

פאלו אלטו

פאלו אלטו נטוורקס

פאלו אלטו

יומו המאושר של ניר צוק היה ביוני 2015, כששווי החברה שייסד עבר, בראשונה, את שווי השוק של שנואת נפשו צ'ק פוינט עם 15.4 ו-15.3 מיליארד דולר, בהתאמה. צוק, מנהל הטכנולוגיות הראשי, הקים אותה ב-2005, וטוען ש"כיום אנו חברת אבטחת הרשת הגדולה בעולם".

פאלו אלטו רכשה שלוש חברות בישראל, בסכום מצטבר של 450 מיליון דולר. את שנתה הכספית היא סיימה עם מחזור של 1.8 מיליארד דולר, ושווי שוק של 19.3 מיליארד.

ספינת הדגל של ההיי-טק הישראלי

 

צ'ק פוינט

צ'ק פוינט

צ'ק פוינט

צ'ק פוינט, ספינת הדגל של ההיי-טק הישראלי, נוסדה ב-1993 על ידי שלמה קרמר, מריוס נכט וגיל שויד – שמכהן כמנכ"ל. על בסיס טכנולוגיה ששוויד פיתח בראשונה, יצרה החברה תוכנת חומת אש וזכתה להצלחה רבה ברחבי העולם. בהמשך, פיתחה צ'ק פוינט את אחד ממוצרי ה-VPN הראשונים בעולם. ב-2008 רכשה החברה מנוקיה (Nokia) את חטיבת האבטחה שלה ושנה לאחר מכן נכללה ברשימת ה-2,000 של פורבס (Forbes). במרץ השנה
זכה שוויד בפרס ישראל בתחום ההיי-טק. שנתה הכספית הסתיימה עם מחזור של 1.8 מיליארד דולר, ושווי שוק של 15.9 מיליארד.

פורטינט

פורטינט

פורטינט 

פורטינט נוסדה בקליפורניה על ידי האחים מייקל וקן שיה, וזה האחרון משמש כמנכ"ל החברה. פורטינט פיתחה את גישת ה-Security Fabric – מארג אבטחה, השוזר יחד חומרה ותוכנה ומהווה ארכיטקטורה משולבת, שיתופית ומותאמת אישית, לספק אבטחה מבוזרת והגנות כנגד איומים המגיעים מטכנולוגיות חדשות. שנתה הכספית הסתיימה עם מחזור של 1.5 מיליארד דולרים, ושווי שוק של 10.8 מיליארד.

האישה-מנכ"לית היחידה בעולם האבטחה

 טרנד מיקרו

טרנד מיקרו

טרנד מיקרו 

בסיסה של טרנד מיקרו נמצא בטוקיו שביפן. החברה נוסדה בשנת 1988 בלוס אנג'לס על ידי סטיב צ'אנג, ג'ני צ'אנג ואווה צ'ן. צ'ן היא האישה היחידה העומדת בראש חברת אבטחת מידע. ב-2005, סבלה טרנד מיקרו מאזעקת שווא בפרופיל גבוה אשר גרמה להתרסקויות מחשבים ברחבי אסיה. את שנתה הכספית היא סיימה עם מחזור של 1.4 מיליארד דולר, ושווי שוק של 7.8 מיליארד.

 

RSA

RSA[\

RSA

מקור השם של חברת אבטחת המידע האמריקנית הוא בראשי התיבות של שמות מקימיה, רון ריבסט, עדי שמיר ולאונרד אדלמן, שעל שמם אף קרוי אלגוריתם ההצפנה האסימטרי RSA. החברה נוסדה ב-1982 וב-2006 נרכשה על ידי EMC בעבור 2.1 מיליארד דולר. זו בתורה נרכשה בחלוף עשור על ידי דל (Dell). ב-2005 RSA רכשה את סאיוטה (Cyota) הישראלית, ב-145 מיליון דולר. על מקימיה של סאיוטה נמנה נפתלי בנט, לימים שר החינוך. בטרם נרכשה EMC על ידי דל, מחזורה הכספי של RSA עמד על 987 מיליון דולר.

פייראיי

פייראיי

 

פייראיי 

פייראיי (FireEye) הוקמה ב-2004. ב-2014 היא רכשה את חברת אבטחת המידע מנדיאנט (Mandiant) תמורת יותר ממיליארד דולר. מנדיאנט זכתה לפרסום בינלאומי נרחב ב-2013, כשתחקיר שלה חשף את יחידה 61398 בצבא סין, התוקפת מערכות של חברות וסוכנויות
בארצות הברית. הניו-יורק טיימס (New York Times) שכר את שירותי מנדיאנט כדי לגלות את מקור המתקפה הארוכה שאירעה על מחשביו. העיתון נפל קורבן למתקפה מקוונת בת חודש, כשההאקרים ניסו להגיע למקורות ידיעה על השחיותיות של אשת ראש ממשלת סין, וון ג'יאבאו. קווין מנדיה, מייסד מנדיאנט, עומד בראש פייראיי. שנתה הכספית הסתיימה עם מחזור של 751 מיליון דולר ושווי שוק של 2.96 מיליארד.

 

קספרסקי

קספרסקי

קספרסקי

קספרסקי (Kaspersky Lab) הוקמה ב-1997 על ידי יבגני (יוג'ין) ונטליה קספרסקי. שלא בטובתה, ענקית האבטחה הרוסית משלמת מחיר על ארץ מוצאה: הפרלמנט האירופי החליט על איסור שימוש במוצריה. ההחלטה הגיעה לאחר שארצות הברית אסרה על שימוש במוצרי החברה בגופי ממשל. יודגש כי לא הוצגה כל ראיה לפעילות עוינת של החברה. כמענה להאשמות לפיה היא פועלת בגיבוי הקרמלין, עימו היא אף משתפת פעולה, פצחה קספרסקי ביוזמת שקיפות והעבירה את קוד המקור שלה לבחינת גורמים חיצוניים. החברה הפרטית דיווחה על מחזור של 698 מיליון דולר ב-2017.

סופוס (Sophos)

סופוס

סופוס 

סופוס (Sophos) הוקמה ב-1985 והמטה שלה ישב באוקספורד שבאנגליה. החברה נסחרת בבורסת לונדון. היא מספקת פתרונות הדור הבא לאבטחת נקודות קצה ורשת, ולה יותר מ-100 מיליון משתמשים ב-150 מדינות. היא סיימה את שנתה הכספית עם מחזור של 641 מיליון דולר ושווי שוק של 3.02 מיליארד.

אימפרווה

אימפרוו

אימפרבה 

אימפרבה הישראלית נוסדה ב-2002 על ידי שלמה קרמר, עמיחי שולמן ומיקי בודאי. ב-2011 היא הונפקה בבורסת ניו יורק. אימפרבה סיימה את שנתה הכספית עם מחזור של 321 מיליון דולר ושווי שוק של 1.65 מיליארד.

 

סייברארק

סייברארק

סייברארק 

סייברארק הישראלית נוסדה ב-1999 בידי אודי מוקדי ואלון (ניסים) כהן. מאז 2005, מוקדי הוא נשיא ומנכ"ל החברה ומ-2016 גם יו"ר. החברה מפתחת ומשווקת סדרת מוצרי אבטחת מידע המבוססים על הפטנט של "חדר כספות לרשת תקשורת" (Network Vault), אותו המציא ופיתח כהן במרתף ביתו. בספטמבר 2014 ביצעה סייברארק את אחת ההנפקות המוצלחות של חברת טכנולוגיה ישראלית בנאסד"ק. החברה סיימה את שנתה הכספית עם מחזור של 261 מיליון דולר ושווי שוק של 2.49 מיליארד.

רדוור

רדוור

רדוור

רדוור נוסדה ב-1996 על ידי יהודה זיסאפל, מבעלי קבוצת רד-בינת ובנו רועי, המשמש כמנכ"ל. ב-1999 נרשמה למסחר בנאסד"ק. באפריל השנה צוות המחקר בחברה זיהה פעילות של האקרים שגנבה פרטי גישה ואמצעי תשלום של עשרות אלפי משתמשי פייסבוק (Facebook) בעולם המפתים אנשים להתקין אפליקציה של ציור שמאחוריה נוזקה. החברה סיימה את שנתה הכספית עם מחזור של 211 מיליון דולר ושווי שוק של 1.05 מיליארד.

חברות IT הפועלות גם בעולם אבטחת המידע

סיסקו

סיסקו

סיסקו 

סיסקו (Cisco) טוענת להובלתה באבטחת ארגוני אנטרפרייז. מוצרי האבטחה שלה מוטמעים בחלקים נרחבים מסל המוצרים שלה, ולצד המוצרים, היא גם מספקת שירותי אבטחה.

יבמ

יבמ

יבמ

ב-2013 יבמ (IBM) רכשה את טראסטיר (Trusteer) הישראלית, בעבור מאות מיליוני דולרים. ליבמ יש היצע שירותים ומוצרים בעולם האבטחה וביניהם – QRadar – פתרון ה-SIEM, ניהול אירועים ואבטחת מידע, עם יכולות אנליטיקה לאיתור מתקפות. היא מנהלת יותר מ-20 מיליארד אירועי אבטחה מדי יום. בשנה החולפת, מחזורה באבטחה עמד על 3.2 מיליארד דולר.

חברות IT נוספות פועלות בעולם הסייבר, ביניהן ענקיות הענן AWS וגוגל (Google Cloud) המציעות שירותי אבטחה בענן שלהן; מיקרוסופט (Microsoft), שלצד שירותי אבטחה בענן שלה, רכשה את אדאלום הישראלית תמורת 320 מיליון דולר; אורקל (Oracle), שהשיקה לפני שנה מערכת הגנת הסייבר מבוססת לימוד מכונה ואוטונומית חלקית; אינטל, CA, ג'וניפר (Juniper), אלוט (Allot Communications), ספלאנק (Splunk) ואחרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים