שיחקה Pokémon GO – ו-"לכדה" קשיש שאבד

הפופולריות של Pokémon GO היא אמנם לא מה שהייתה פעם, אבל המשחק עדיין מייצר פה ושם חדשות טובות ● כך, שחקנית שהגיעה לתחנת עצירה מצאה אדם לוקה בדמנציה, שאבד, והחברה יצאה במיזם לניקיון הסביבה, לכבוד יום כדור הארץ, שחל היום (א')

חדשות טובות. Pokémon GO. אילוסטרציה: BigStock

ימי התהילה של משחק המציאות הרבודה Pokémon Go כבר מאחוריו, אבל הוא בכל זאת עושה מדי פעם כותרות, ולפעמים בהקשרים חיוביים. שתיים מהן פורסמו ממש בימים האחרונים: שחקנית שיצאה ללכוד פוקימונים בפארק בארצות הברית מצאה קשיש אבוד שמתגורר בכלל במדינה אחרת, וניאנטיק (Niantic), החברה שמאחורי המשחק, יצאה במיזם לטובת ניקיון כדור הארץ.

אליסון היינס שיחקה ב-Pokémon Go ומצאה באקראי את הומרוס הווארד בן ה-88, במדינה המרוחקת מעיר מגוריו, מיינוויל שבאוהיו. למזלו של הווארד, הגיעה היינס לפני ימים אחדים, בשעות הבוקר, כהרגלה לפארק קני שילדס שבקווינגטון, קנטקי, המשמש כ-Pokestop – תחנת עצירה של המשחק, שבה מקבלים המשתתפים פרסים ופוכדורים. אלא שהפעם היינס לא לכדה פוקימונים, כי אם נתקלה באדם שנראה זקוק לעזרה.

הווארד נעדר מביתו כבר כמעט יממה כשהיינס נתקלה בו. בשל מחלת הדמנציה שממנה הוא סובל, הוא לא ידע כיצד לתקשר עם קרוביו ולהודיע להם על מצוקתו, בעוד שבני המשפחה חיפשו אותו במקום מגוריו במיינוויל, שנמצאת 30 ק"מ צפונית מזרחית לקווינגטון.

היינס שמה לב לקשיש הבודד בזכות כובע המלחים שלו וחיבתה לצי, אבל כששוחחו מעט והיא זיהתה שהוא מבולבל, היא ביררה אתו היכן הוא מתגורר ושאלה אותו: "אתה יודע שאתה בקנטקי?"

עדיין לא ברור איך הווארד עשה את דרכו כה רחוק דרומה, אבל בזכות היינס ומנהגה להגיע לתחנת הפוקימונים, הוא הוחזר לביתו ואל בנותיו הדואגות כבר באותו הערב. היינס אמרה שהיא מקווה שתוכל להיפגש אתו בקרוב לארוחה. "אני מודה מאוד ל-Pokémon GO", אמרה היינס. "הו, אלוהים, מה שאני אוהבת במשחק הזה הוא שכשאני משחקת, הוא מוציא אותי אל הקהילה. זה משחק חברתי והיום הוא הציל את חייו של בן אדם".

מנקים את כדור הארץ וזוכים בצ'ופרים במשחק

אם המקרה הזה הוא רק תוצר של אקראיות משמחת, אזי האירוע הבא הוא תוצאה של כוונה אמיתית לעשות טוב באמצעות Pokémon GO.

היום (א'), ה-22 באפריל, הוא יום כדור הארץ – יום בינלאומי שנועד להעלות את המודעות להגנת הסביבה והכדור שבו אנחנו חיים. ניאנטיק החליטה לגייס את מעורבות השחקנים והשיטוטים שלהם בשטח, ולגרום להם לא רק לצאת לשחק אלא גם לעזור לנקות את השכונות שלהם. כאמור, האירוע הזה קורה ממש היום.

ניאנטיק חברה ל-Playmob ולארגון Gaming for good, וביחד הם השיקו את Pokémon GO Earth Cleanup Day. בכדי לתרום מעט למצב הסביבה, החברה תתגמל שחקנים עם כמה בונוסים במשחק.

לפי ההסבר, שחקנים המשתתפים באירועי ניקיון ברחבי העולם יוכלו לקבל בונוסים אם מספיק מהם ישתתפו בפעולה. כלומר, אם יותר מ-1,500 גיימרים ישתתפו בניקיון, הם יקבלו פעמיים את אבק הכוכבים כאשר יתפסו קרקע, מים או פוקימון מסוג Grass type, ועוד פי שלושה אבק כוכבים אם יהיו יותר מ-3,000 איש שישתתפו בניקיון במשך 48 השעות מתחילת יום כדור הארץ. בנוסף, תוצע חולצת יום כדור הארץ מיוחדת של פוקימון לשחקנים. כל הפרטים – בדף האירוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים