ספקים המשתתפים במכרז המיחשוב של הממשלה: "האוצר מתעלל בנו"

"דורש מאיתנו הסברים מדוע נקבנו במחירים נמוכים בהצעות למכרז", לדברי אחד הספקים המשתתפים במכרז ● "האם המדינה מחפשת דרכים לשלם יותר? זכותנו להפסיד", הוסיף ● האוצר: "מדובר בהליך סטנדרטי שבו עורך המכרז מבקש הבהרות"

רשות לאומית לחדשנות טכנולוגית

מנהל מינהל הרכש במשרד האוצר, רו"ח ליאור אגאי, דורש משורה של ספקים מובילים בענף ההיי-טק הבהרות ופירוט של התחשיבים שעל בסיסם הוגשו הצעות המחיר שלהם למכרז המיחשוב של הממשלה. בנוסף לתחשיבים המלאים, מתבקשים המתמודדים לנקוב בדוגמאות של נותני שירותים דומים במגזר המיחשוב שמשלמים תעריפים דומים. כן הוא דורש מהם לנקוב בשמות של חמישה עובדים בלפחות תפקיד אחד ובלפחות רמה אחת של מומחיות בכל אשכול שאליו הם ניגשו. אגאי העלה את הדרישות במכתב ששלח לאותם ספקים, ודרש למלא אותן עד יום ב' הקרוב, 1 בפברואר.

הדרישות של אגאי מקוממות מספר ספקים ששלחו את הצעותיהם במסגרת המכרז. אלה טוענים, כי הן בלתי סבירות, חודרות לתחומים שאינם באחריותו של אגאי ומעוררות תמיהה. "הם (האוצר) פשוט מתעללים בנו", כתב אחד הספקים, שמגדיר עצמו כאחד המובילים במשק, בתלונה ששיגר למערכת אנשים ומחשבים. "אחרי חודשים ארוכים של בדיקות במכרז, האוצר שולח מכתב בשם ראש מינהל הרכש ובו דרישה להבהרות שונות ומשונות. האם הממשלה מעוניינת לשלם כמה שיותר? מה השלב הבא?", שאל.

לאנשים ומחשבים נודע, כי אחת הסיבות למשלוח המכתב היא סעיף הקיים במכרז וקובע, כי אם ספק יזכה בלפחות אשכול אחד, הוא יוכל לשמור על העובדים שלו ביתר האשכולות ולא יצטרך לפטרם. לאור זאת, חברו קבוצות שונות של ספקים כדי לתת מחירים נמוכים במיוחד – ולזכות באותו אשכול.

גורם המעורה בנושא אמר, כי ייתכן שלאוצר יש זכות לשלוח מכתבים כאלה לספקים כדי לוודא שהשירותים אמנם יסופקו לממשלה בתום המכרז, אולם יש לזכור שמדובר בשוק חופשי, וזכותו של ספק להפסיד ולספק שירותים במחירים לא הגיוניים. לדבריו, אסור למדינה להתערב בשיקולים של הספק, כל עוד זה מספק את הסחורה.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה, כי "מדובר בהליך סטנדרטי, שבו עורך המכרז מבקש הבהרות או הסברים למחירים מסוימים שהוא מקבל, אם אכן אלה לא מתיישבים באופן מלא על דעתו. על אחת כמה וכמה נכון הדבר כאשר מדובר במכרז להעסקת עובדים". בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים אמר דובר האוצר, כי "המכרז נמצא עדיין בשלבי בדיקה, וטרם ידוע מתי יתפרסמו תוצאותיו".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. rech

    למאיר, סיכמת הכל, כל מילה מיותרת, כל הכבוד! כל הגורמים המעורבים תקראו ותפנימו!

  2. מאיר

    אמנם האוצר בדרך כלל מתעלל בספקים,אך גם הם אינם מסכנים והולכים לעשוק את העובדים יפה יפה. 12.5% כדי לממן את שכרו המנופח של המנכ"ל ובכיריו אוכלי החנם הנו בהחלט תקורה גבוהה מאד,להערכתי ניתן היה להסתפק ב-1.5% אוו בסכום קבוע (למשל 100 ש"ח) לעובד,שבזה ממנים את הפקידה ואת התלוש שלו,שהרי פרט לזה הספק אינו דואג במאומה לעובד והיחס אליו הוא כמו יחס של חברת כ"א שידעו לחיות יפה מתקורה של 1.5%. ללא קשר,גם האוצר אינו חף משגיאות,כיון שאנו מתקרבים למצב של יום הולדת שנה למכרז וטרם נתפרסמו תוצאותיו. בטוחני כי כשיתפרסמו יערערו חלק מהספקים לבתי המפט השונים,בטענה שהמצב בשוק השתנה מאז ועוד טענות מן הגורן ומן היקב, ושוב תהיה סחבת. לכן,אין לספק לברר לגבי המחירים,שהרי ישנו סעיף בחוזה המאפשר לו לא לקבל הצעה במידה ומחיריה אינם נראים לו,מכיון שהם נמוכים מדי וכו'. כך יוכל המכרז להתפרסם וסוף סוף יפסיק ולו במעט עושק בתי התוכנה את עובדיהם.

אירועים קרובים