אהבה זה כואב: ברודקום משחקת מלוכלך כדי להינשא לקוואלקום

החברה לא מפסיקה במאמצי ההשתלטות העוינת ● כחלק מהמאמצים הללו ממשיכה ברודקום לנסות לבצע שינויים בחבר המנהלים של קוואלקום, גם באמצעות לחצים על בעלי מניות של החברה ● ובינתיים בקצה השני של העיר - מישהי אחרת התעוררה לרחרח בנושא

כשהלב כואב - לא חושבים עם השכל. אילוסטרציה: VikaSuh/BigStock

למרות שנדחתה בפועל שוב בידי ההנהלה של קוואלקום (Qualcomm) לאחר שהציעה כבר יותר מ-117 מיליארד דולר לרכישת החברה, ברודקום (Broadcom) לא מפסיקה במאמצי ההשתלטות העוינת של החברה. כחלק מהמאמצים הללו ממשיכה ברודקום לנסות לבצע שינויים בחבר המנהלים של החברה אותה היא מעוניינת להשיג, גם באמצעות לחצים על בעלי מניות של קוואלקום.

ואולי כעת, בהיבט הזה, היא יכולה לרשום לעצמה הצלחה קטנה. פול ג'ייקובס, בנו של אחד ממייסדי החברה, אירווין ג'ייקובס, לא ישמש יותר כיו"ר הביצועי של ההנהלה או כיו"ר בכלל. הוא יישאר חבר הנהלה, אבל תפקיד היו"ר הביצועי יבוטל והיו"ר הכללי החדש יהיה ג'פרי הנדרסון שהצטרף להנהלה במהלך 2016 שכזו עברה שינוי מבנה.

לפי דיווחים של אנליסטים הוא נחשב כמקובל יותר על מחזיקי המניות של החברה, והוא לא נכלל על הקבוצה הניהולית שמתנגדת במפורש לרכישת קוואלקום בידי המתחרה שלה, קבוצה שכוללת גם את המנכ"ל, סטיב מולנקוף.

ברודקום כבר מתכננת להעביר את ההנהלה שלה מסינגפור לארצות הברית, גם כדי להתמודד ככל הנראה עם דרישות הרגולציה לגבי רכישת קוואלקום שיושבת בסן דייגו – אבל היא צריכה להסתכל גם לאחור.

לפי דיווחים מסוף השבוע, ברודקום בעצמה יכולה להפוך למטרת רכישה, ובמקרה שלה מדובר באינטל (Intel). לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), אינטל לא מעוניינת בחיבור בין ברודקום לקוואלקום, שיכול מבחינתה לאיים על עסקי השבבים שלה, גם בגלל שברודקום תשים יד על המודמים שמייצרת קוואלקום ומתחרים ישירות במוצרי המודמים של אינטל.

מדובר, לפי גורמים מקורבים, באחת מאפשרויות הרכישה שבודקת כעת ענקית השבבים שלא אישרה ולא הכחישה את העניין לכאורה שהיא מגלה בברודקום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים