"צוואר הבקבוק הוא בהבאת הנתונים מהאחסון לעיבוד"

"העובדה שאנו מתקינים כמויות גדולות יותר של מחשבים ומעבדים - לא פותרת את הבעיה, כי האחסון לא מספיק מהיר", כך אמר שרון אזולאי, מנהל תחום הנדסת תוכנה, נט-אפ

שרון אזולאי, מנהל תחום הנדסת תוכנה, נט-אפ. ניב קנטור

"הבעיה העיקרית של מנהלי התשתיות כיום היא שהאפליקציות נדרשות לעבד כמויות הולכות וגדלות של מידע. אנו מתחילים לראות כי צוואר הבקבוק הוא לא בעיבוד הנתונים – אלא איך מביאים את הנתונים מהאחסון אל תוך המעבד. לכן, העובדה שאנו מתקינים כמויות גדולות יותר של מחשבים ומעבדים – לא פותרת את הבעיה, כי האחסון לא מספיק מהיר", כך אמר שרון אזולאי, מנהל תחום הנדסת תוכנה, נט-אפ (NetApp).

אזולאי דיבר בכנס השנתי שערך הסניף הישראלי של ענקית האחסון, NetApp Data Vision Day. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ב'), באודיטוריום ע"ש סמולרש, אוניברסיטת תל-אביב, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים. את המליאה המרכזית הנחה גיא רחמים, מנהל טכני אזורי בנט-אפ.

בחודש מאי האחרון נט-אפ רכשה את פלקסיסטור (Plexistor) הישראלית. נט-אפ לא הודיעה על הרכישה בהודעה לעיתונות אותה הוציאה לקראת פרסום תוצאותיה הכספיות, ואף לא דיווחה ל-SEC, הרשות לניירות ערך האמריקנית על העסקה – מה שאומר שהיא אינה מהותית לענקית האחסון. העסקה, שפרטיה הכספיים לא פורסמו, מוערכת בעשרות רבות של מיליוני שקלים.

להוריד משמעותית את הזמן של ההשהייה

את פלקסיסטור הקימו אזולאי ועמית גולנדר ב-2013, היא יושבת בהרצליה ומונה כ-15 עובדים. הנרכשת גייסה עד היום כ-4.5 מיליון דולר. הנרכשת פיתחה תוכנה המשתמשת באחסון לא נדיף כמערכת האחסון העיקרית – כך שהביצועים שלה יהיו דומים במהירות שלהם לאלה של זיכרון פלאש (Flash).

המוצר שלנו, אמר אזולאי, "הוא זיכרון מוגדר תוכנה, SDM (ר"ת software-defined memory), שעוצב כך שיספק יכולות קיבולת הקרובות לאלה שיש בזיכרון. בדרך זו, לקוחות ארגוניים יכולים לטפל בהיקפי אחסון גדולים ובניתוח Big Data – במהירות".

לדברי אזולאי, "פיתחנו תוכנה המותקנת בצד המכונה המריצה את האפליקציה, ואשר מאפשרת להוריד משמעותית את הזמן של ההשהייה. צמצמנו פי 100 את הזמן שלוקח להעביר את הנתונים מהאחסון אל תוך המעבד, מ-300 מיקרו-שניה לשלושה מיקרו-שניה. זה מקבל ביטוי בביצועי האפליקציות".

"ניסויים שביצענו על בסיס הנתונים של אורקל (oracle)" אמר, "הביאו לשיפור הביצועים פי שלושה. משמע, כמות הטרנסזקציות שבסיס הנתונים של אורקל מסוגל לבצע בפרק זמן נתון, גדל משמעותית. מעבר לשיפור הביצועים, כעת נדרשות פחות ליבות לביצוע משימות המחשוב. יש לנו כבר לקוחות מהמגזר הממשלתי באירופה, כמו גם אנו מוטמעים בארגונים פיננסים. המוצר הוא מוצר תוכנה, העובד גם בארגון וגם בענן".

המוצר שלנו, סיכם אזולאי, "מתאים לאסטרטגיה של נט-אפ, המנסה להוביל את עולם האחסון מבוסס פלאש וכן להיות שחקן מפתח בעולמות הצומחים בתוך תחום האחסון – המתאפיין בחלקו במערכות בנות שנים רבות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים