שלושה מומחים בינלאומיים – בכנס התקשוב בחינוך, שיעסוק בביה"ס העתידי

בין האורחים בכנס Edutech 2018 של אנשים ומחשבים יהיה פרופ' גואולי ליאנג, שנתבקש על ידי ממשלת סין להוביל את פיתוח מודל הדור השלישי של בתי הספר

הנתונים מראים: דרו שיפור מיידי בלימודי המדעים והמתמטיקה. צילום אילוסטרציה: BigStock

הכנס המרכזי בנושא תקשוב בחינוך Edutech 2018 של אנשים ומחשבים וקרן אתנה, שיתקיים בשבוע הבא במרכז הכנסים LAGO בראשון לציון, יארח על במה אחת שלושה מרצים בכירים בתחום החינוך – מארצות הברית, פינלנד וספרד. הכנס יעמוד בסימן בית הספר העתידי ויעסוק בטכנולוגיות החדשניות, המשנות את צורת הלמידה.

פרופ' גואולי ליאנג מאוניברסיטת ויסקונסין שבארצות הברית, המכהן גם כמנהל ה-National Elementary and Secondary Alliance של סין, ישוחח על בתי הספר העתידיים. פרופ' ליאנג נחשב לאחד המומחים הגדולים בעולם בתחום החינוך וממשלת סין ביקשה ממנו להוביל את פיתוח מודל הדור השלישי של בתי הספר, או, כפי שפרופ' ליאנג קורא לו – בית הספר 3.0. התכנון החדשני של בית הספר 3.0 עונה על הצרכים של שיתוף פעולה בין המורים הן בבית הספר והן לאחר שעות הלימודים, והמעורבות בתחום החינוך הן של משפחות התלמידים והן של הקהילה.

פרופ' גואולי ליאנג מאוניברסיטת ויסקונסין

פרופ' גואולי ליאנג מאוניברסיטת ויסקונסין ומנהל ה-National Elementary and Secondary Alliance של סין

בכנס ישתתף גם ג'וקה טוליבואורי, יועץ בסוכנות הלאומית לחינוך של פינלנד. פינלנד נחשבת לאחת המדינות המתקדמות בעולם בתחום החינוך. הסוכנות עוסקת ביישום מדיניות חינוך לאומית, הכנת תכניות הליבה הלאומיות, פיתוח החינוך וצוותי ההוראה וכן מתן שירותים למגזר החינוך. בין השאר, מקדמת הסוכנות תכניות לשיתוף פעולה בינלאומי בתחום. טוליבואורי ידבר על הצלחתה של פינלנד ליצור ולקדם מערכת חינוך איכותית.

ג'וקה טוליבואורי, יועץ בסוכנות הלאומית לחינוך של פינלנד

ג'וקה טוליבואורי, יועץ בסוכנות הלאומית לחינוך של פינלנד

דוברת נוספת תהיה פרופ' אסתר אינסה קלדרון מאוניברסיטת ברצלונה, שתציג מערכת מציאות מדומה ללימודי מדעים (גוף האדם). פרופ' קלדרון עומדת בראש ועדת ההוראה והחדשנות של קמפוס דוסנט סן חואן דה דאו באוניברסיטת ברצלונה, ומתמחה בטכנולוגיה של החינוך, eHealth, שינוי חברתי ומתודולוגיות בתחומי הטכנולוגיה והחינוך. פרופ' קלדרון היא רכזת מרכז הסימולציות של סנט אגוסטי.

את האירוע יפתח אורי בן ארי, יו"ר ועדת התכנים שלו ונשיא קרן אתנה. בין המברכים יהיו רוית דום, יו"רית רשת עמל; רוני דיין, מנהל אגף הטכנולוגיות במשרד החינוך; ויעקב שורי, מנכ"ל בנק מסד, המלווה את הכנס מאז שנתו הראשונה.

מירב חורב, סגנית ראש מטה ישראל דיגיטלית להשכלה ויישום במשרד לשוויון חברתי, תשוחח על קמפוס – המיזם הלאומי ללמידה דיגיטלית. קמפוס הוא פלטפורמה פתוחה המאפשרת חיבור של כל אזרחי מדינת ישראל, בפריפריה ובמרכז, לחוויית למידה מותאמת אישית, על ידי המרצים הטובים בתחומם.

אימהות לילדים בעלי צרכים מיוחדים משוחחות

הכנס יכלול פאנל של אימהות לילדים בעלי צרכים מיוחדים, שהצליחו לתקשר עם ילדיהן לאחר שנים רבות של חוסר תקשורת, או תקשורת לקויה. בפאנל אמור להשתתף נער עם צרכים מיוחדים שידגים כיצד הוא מפעיל רובוט שתיכנת. התקשורת עם הילדים הללו התאפשרה עקב שימוש ב-iPad, לאחר שהתגלה שהוא מחולל נפלאות בקרבם.

מסתבר שבנוסף לשיפור הלמידה ולצמצום הפערים הלימודיים, ה-iPad מאפשר לילדים בעלי צרכים מיוחדים, כגון אוטיסטים, לתקשר עם הוריהם, מוריהם והסביבה, כולל ילדים שמעולם לא תקשרו קודם לכן. הוא מאפשר לגלות בקרב ילדים אלה יכולות וכישורים שבדרך אחרת לא היו באים לביטוי, ומסייע לתלמידים לממש את הפוטנציאל שלהם. הדבר מהווה תרומה משמעותית לרווחת התלמידים, למשפחותיהם ולמדינה. קרן אתנה, מיוזמי הכנס, מחלקת אייפדים למורים לחינוך מיוחד בישראל בתוספת 120 שעות הדרכה.

פאנל נוסף יארח מנהלי בתי ספר חדשניים ומיוחדים, ויעסוק בסביבות לימוד חדשניות, התאמת בית הספר לעידן המודרני ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות בבתי הספר. מושב מיוחד יעסוק בטכנולוגיות מתקדמות המיושמות בתחום החינוך.

במקביל לכנס תתקיים תצוגת פתרונות של חברות מובילות בישראל המסייעות לבתי ספר להטמיע את המערכות החדשניות לטובת התלמיד והמורה.

מתעניינים בתקשוב בחינוך? רוצים לשמוע עוד? הירשמו לכנס Edutech 2018 של אנשים ומחשבים וקרן אתנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים