ד"ר עופר רימון, ראש מינהל החינוך הטכנולוגי: "רבע מהתלמידים נכשלים במבחנים הבינלאומיים"

רימון דיבר בישיבה של ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, שהציגה תמונה עגומה בנוגע למצב החינוך המדעי-טכנולוגי בישראל ● פרופסור חיים הררי, ראש מכון דוידסון: "האיום על מערכת החינוך מסוכן לישראל יותר מאשר האיום הביטחוני"

"תכניות הלימודים בחינוך הטכנולוגי לא עודכנו מאז 1996; רבע מכלל התלמידים שניגשים למבחנים בינלאומיים אינם מגיעים לסף המינימלי, ורק 5% מהם מצטיינים", כך אמר היום (ג') ד"ר עופר רימון, ראש המינהל לחינוך טכנולוגי במשרד החינוך, בדיון שערכה ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת בנושא החינוך למדעים טכנולוגיים.

לדיון הוזמנו נציגי משרד החינוך, ראשי המנהל לחינוך טכנולוגי ואנשי חינוך ופרופסורים מהאקדמיה. בפני הוועדה הוצגה תמונת מצב עגומה ביותר בנוגע לעתידו של החינוך המדעי-טכנולוגי בישראל, ונראה, כי בהיעדר תוכניות לרפורמה מהותית לא צפוי שינוי במצב. לדברי פרופסור אהוד קינן מהטכניון, "ישראל מצויה במסלול התאבדות".

פרופסור חיים הררי, נשיא מכון ויצמן לשעבר העומד כיום בראש מכון דוידסון, אמר, כי על פי הנתונים שבידו, כיום מקדישה מערכת החינוך שלוש עד ארבע שעות שבועיות לנושא המדעים, לעומת שש שעות שהוקדשו לנושא לפני כמה שנים. לדבריו, "מורי המדעים נשלחים למלחמה ללא כלי נשק". פרופסור הררי הוסיף, כי האיום על מערכת החינוך מסוכן לישראל יותר מאשר האיום הביטחוני: "אני מחכה ליום שבו שר החינוך יגיד בצורה פומבית, שהחינוך למדע וטכנולוגיה נמצא בסדר עדיפויות עליון של משרדו".

יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, ח"כ מאיר שטרית, הזכיר לנוכחים, כי הגיע לפוליטיקה מתחום הוראת המדעים בעירו יבנה, ורק אחרי שהפך לראש העיר הבין שרק הממשלה יכולה לחולל שינוי אמיתי במערכת החינוך. לדבריו, הבעיה של המשרד אינה תקציב, אלא ניהול לא נכון שלו. בתום הישיבה קרא שטרית לכל הנוגעים בדבר לבדוק מה ניתן לעשות לשיפור המצב, והודיע, כי יזמן ישיבות ועדה נוספות בנושא, על מנת להשאירו על סדר היום.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נדב בצר

    תכניות הלימודים במנהל מדע וטכנולודיה נכתבו מחדש כולן בשנת 2004 (ולא ב 1996 כנאמר). החינוך הטכנולוגי ב 2010 היה טוב שבעתיים ממצבו היום.

אירועים קרובים