גרטנר: ההוצאות על אבטחת IT יגדלו ב-2018

בעקבות השכיחות הגבוהה של פגיעות הסייבר ב-2017, ההוצאות הארגוניות על אבטחת מידע בכל העולם צפויות לעלות ב-8% בשנה הבאה, כך לפי הצפי של חברת המחקר

גרטנר

הוצאות האבטחה הארגוניות ברחבי העולם צפויות להגיע ל-96.3 מיליארד דולרים ב-2018.

מדובר בעלייה של 8% לעומת השקעות בתחום אשתקד, שמקורה בתגובת הארגונים לאיומים הולכים וגדלים ובתוצר של תקנות חדשות, כך עולה מדו"ח חדש של חברת המחקר והייעוץ הארגוני גרטנר (Gartner).

עלייה זו משקפת את נתוני הסקר האחרונים של גרטנר, אשר הראו שהפרות אבטחה מהוות כיום את הדאגה המרכזית של 53% מהארגונים, שציינו את סיכוני האבטחה כמניע המשמעותי ביותר בהוצאות האבטחה הכלליות שלהם. כתוצאה מכך, בדיקות אבטחה, מיקור חוץ של IT ומידע בכל הנוגע באבטחה, מדורגים בין מגזרי האבטחה שהגידול בהשקעה בהם הוא המהיר ביותר.

"בסך הכל, חלק גדול מהוצאות האבחה מונע על ידי תגובת הארגון כלפי הפרות אבטחה, בזמן שיותר מתקפות סייבר בפרופיל גבוה והפרות נתונים משפיעות על ארגונים ברחבי העולם", צוטט רוגרו קונטו, מנהל המחקר של גרטנר, בהצהרה. "למתקפות סייבר, כמו WannaCry ו-NotPetya, ולאחרונה הפריצה לאקוויפקס (Equifax), יש השפעה ישירה על ההוצאה הביטחונית, מכיוון שסוגי ההתקפות האלה נמשכים עד שלוש שנים".

תקנות נתונים חדשות במדינות כמו ארה"ב, סין וברחבי אירופה תורמות גם הן לגידול בהוצאות.

מבין 512 המשיבים לסקר של גרטנר, 57% ציינו כי יגדילו את ההוצאות על האבטחה. על פי הדו"ח, תקציבים בעבור שירותי הביטחון יהוו גם את עיקר ההוצאות וגם את הגידול הגדול ביותר, שנה אחרי שנה, עם הוצאה המוערכת ב-57.7 מיליארד דולר השנה, לעומת 53 מיליארדי דולרים בשנת 2017. ההוצאות על ניהול גישת הזהויות, הגנה על תשתיות, ציוד אבטחת רשת ותוכנות אבטחה לצרכנים יוגדלו גם כן במהלך 12 החודשים הקרובים.

הדו"ח של גרטנר מצא גם כי העלייה בהוצאות הביטחון עתידה להימשך בשנים הקרובות, כאשר יותר מ-60% מהארגונים ישקיעו במניעת אבדן נתונים, בכלי הגנה ובהצפנה. כתוצאה מכך צפוי גידול אל מעל 35 אחוזים הנוכחיים שהארגונים מוצאים על כלי אבטחה מרובים כיום.

מגמה נוספת וארוכת טווח היא המעבר לאוטומציה ביטחונית, הן תודות לצורך הביטחוני הגדל והן בגין המחסור בכישורי אבטחה בקרב אנשי IT. לדברי קונטו, ארגונים מחפשים עזרה חיצונית של יועצי אבטחה, ספקי שירותי אבטחה ומיקור חוץ. "בשנת 2018, ההוצאות על שירותי מיקור חוץ בתחום האבטחה יסתכמו ב -18.5 מיליארד דולר, גידול של 11% לעומת שנת 2017. מגזר ה-IT Outsourcing הוא מגזר ההוצאה השני בגודלו לאחר שירותי ייעוץ" אמר קונטו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים